Χειμερινό ποδήλατο – Πώς το προετοιμάζουμε

Σε προηγούμενο άρθρο μας, είχαμε δει ότι για να μπορούμε να συνεχίσουμε τις προπονήσεις και τη χειμερινή περίοδο, χρειαζόμαστε ένα χειμερινό ποδήλατο. Ή τουλάχιστον την μετατροπή του κανονικού μας ποδηλάτου σε χειμερινό.

Σε αυτό το άρθρο, θα εξετάσουμε τα μέτρα που θα πρέπει να λάβουμε για να το προετοιμάσουμε κατάλληλα. Αν κάνουμε τα παρακάτω βήματα, παρατείνουμε τη ζωή του ποδηλάτου μας και προσθέτουμε και στην δική μας ασφάλεια.

Τα περισσότερα από αυτά τα βήματα θα πρέπει να είναι εύκολο να τα πραγματοποιήσουμε. Αλλά αν αμφιβάλλουμε, ένας τεχνικός μπορεί να μας βοηθήσει.

Υλικά και εργαλεία

  • Εργαλεία για αφαίρεση μεσαίας τριβής: Εξωλκέας, κλειδιά για τους βραχίονες.
  • Κλειδιά Allen 3, 4, 5, 6 mm και / ή 8, 9 και 10 mm. Επίπεδο κατσαβίδι, πένσα.
  • Λιπαντικό για το πλαίσιο
  • Σαμπρέλες self-sealing, στεγανωτικά καλωδίων
  • Φτερά για ελαστικά
  • Κερί αυτοκινήτου
  • Ανοξείδωτοι συνδετήρες και ελαστικά με ενίσχυση Kevlar


Οκτώ τρόποι για να φτάσετε το ποδήλατό σας έτοιμο για το χειμώνα

1. Λίπανση πλαισίου

Τα χαλύβδινα πλαίσια, ακόμη και τα πλαίσια αλουμινίου, μπορούν να διαβρωθούν από μέσα προς τα έξω, και η οξείδωση μπορεί να εξαπλωθεί από γρατζουνισμένα σημεία.

Μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε ένα λιπαντικό σπρέι (ακόμα και το WD40 μας βοηθάει εδώ). Όποιο προϊόν και να πάρουμε, φροντίζουμε να έχει ένα πλαστικό ακροφύσιο, για να ψεκάζουμε κάθε γωνία του πλαισίου μας. Αν μπορούμε, φοράμε προστατευτικά γυαλιά.

Για να διευκολύνουμε την πρόσβαση, αφαιρούμε το δισκοβραχίονα, τη μεσαία τριβή, το εμπρός ψαλίδι, τους τροχούς, και τα φρένα. Ψεκάζουμε μέσα στο πλαίσιο (στο κούτελο και μέσα στο παλουκόσελο) και σκουπίζουμε ό,τι περισσεύει.

2. Προσθέτουμε φτερά

Τα φτερά είναι ίσως το πιο σημαντικό χειμερινό εξάρτημα. Θα παρατείνουν τη ζωή του ποδηλάτου μας, των εξαρτημάτων μας, και ιδιαίτερα της αλυσίδας μας, για να μην αναφέρουμε τη βελτίωση της άνεσής μας. Ελέγχουμε το διάκενο – ενίοτε μπορεί να χρειαστεί να γίνει μια μικρή περικοπή προκειμένου να καθαριστούν τα φρένα.

3. Αποφύγουμε τα σκασίματα

Το να έχουμε ένα σκασμένο ελαστικό, κατά τη διάρκεια μιας κρύας, σκοτεινής και βροχερής μέρας δεν είναι διασκεδαστικό. Οι χειμερινές συνθήκες, βγάζουν στην επιφάνεια του δρόμου πολλά μικροαντικείμενα, από τα οποία κινδυνεύουν τα ελαστικά μας.

Τι μπορούμε να κάνουμε; Μπορούμε να αλλάξουμε τις κανονικές σαμπρέλες με σαμπρέλες που αυτοστεγανοποιούνται απο σκασίματα. Επίσης, τα καλοκαιρινά ελαστικά που χρησιμοποιούσαμε για τους αγώνες, είναι τώρα άχρηστα. Χρειαζόμαστε χειμερινά ελαστικά, με προστασία Kevlar, για τα σκασίματα.

Επίσης μια επιθεώρηση των τροχών είναι αναγκαία: Αφαιρούμε τα παλιά ελαστικά. Επιθεωρούμε την φακαρόλα αν έχει κάπου φθορά και ότι καλύπτει επαρκώς τις οπές των ακτίνων. Ελέγχουμε τα ελαστικά (αν χρησιμοποιήσουμε τα ίδια) για πλευρικά σκασίματα του υλικού. Εκεί κρύβεται μια πιθανή αδυναμία του ελαστικού μας.

4. Προσέχουμε τα δερμάτινα μέρη

Οι σέλες λαμβάνουν πραγματικό ζόρι το χειμώνα, ειδικά οι δερμάτινες και ειδικά όταν ποδηλατούμε χωρίς φτερά. Οι βρωμιές από την άσφαλτο που προσγειώνονται πάνω στη σέλα, διαβρώνουν τα φυσικά προστατευτικά έλαια και η σέλα μας ξεθωριάζει.

Ξεκινάμε με τον καθαρισμό της κάτω πλευράς (και στις ράγες) με μια σκληρή οδοντόβουρτσα και ένα κουρέλι για να αφαιρέσουμε τυχόν βρωμιές. Βάζουμε μια καλή επίστρωση προστατευτικού, στο κάτω μέρος του δέρματος. Αυτό θα το σφραγίσει από τα στοιχεία και θα αντληθεί μέσα στο δέρμα, από τη θερμότητα που παράγεται κατά την προπόνηση μας.

Μετά από μια πραγματικά βρεγμένη βόλτα, το εμποτισμένο δέρμα που έχει χάσει κάποια από τη φόρμα του μπορεί να αναμορφωθεί με την πίεση του χεριού και του αντίχειρα πριν το αφήσουμε να στεγνώσει φυσικά.

5. Καλώδια σφραγίσματος

Τα στεγανωτικά καλωδίων είναι ένας απλός τρόπος για να διατηρούμε τις αλλαγές ταχυτήτων ομαλές, ανεξάρτητα από τον καιρό.

Βεβαιωνόμαστε ότι τα τελικά καλύμματα ταιριάζουν με τη διάμετρο των εξωτερικών καλωδίων μας. Βγάζουμε το καπάκι και χαλαρώνουμε το καλώδιο από τη φωλιά του. Αντικαταστούμε τα τελικά καπάκια με καινούρια και πριν τοποθετήσουμε τα στεγανωτικά, με λίγο λάδι τα γλιστράμε πάνω κάτω στην ντίζα, για να έχουμε ομαλή κίνηση. Τα τοποθετούμε στη θέση τους και ρυθμίζουμε.

Αν δεν έχουμε αλλάξει τον τελευταίο χρόνο τα καλώδια (και τις ντίζες), ίσως είναι καλή ευκαιρία να το κάνουμε τώρα.

6. Χρησιμοποιούμε ανοξείδωτο χάλυβα

Τα αντικείμενα από ανοξείδωτο χάλυβα, όπως οι ντίζες, η αλυσίδα μας και οι σύνδεσμοι ακόμη και τα ρουλεμάν μπορούν να μας βοηθήσουν να κρατήσουμε το ποδήλατό μας χωρίς σκουριές. Τα περισσότερα καταστήματα ποδηλάτων θα διαθέτουν ποικιλία από συνδετήρες από ανοξείδωτο χάλυβα σε μεγέθη σπειρώματος 4, 5 και 6 mm, μαζί με ροδέλες. Λιπαίνουμε καλά και αντικαταστούμε όπως απαιτείται.

Μια αλυσίδα από ανοξείδωτο ατσάλι αξίζει σίγουρα τα λεφτά της. Αν αντικαταστήσουμε την αλυσίδα μας είναι καλή ιδέα να συμπεριλάβουμε έναν συνδετήρα τύπου Powerlink για να την καθαρίζουμε πιο εύκολα.

Χρησιμοποιούμε ντίζες από ανοξείδωτο χάλυβα. Για να μη χρειαστεί να βάζουμε λάδι στις ντίζες, προτιμούμε αυτές με επικάλυψη από τεφλόν.

7. Προσθέτουμε αντανακλαστικά βοηθήματα

Ίσως είναι κάτι που δεν θέλουμε καν να ακούσουμε. Αλλά κατά τη διάρκεια του χειμώνα, με τις μικρές μέρες, κάτι τέτοιο μπορεί να σταθεί σωτήριο. Γιατί; Επειδή ξεχάσαμε να πάρουμε τα φώτα μας ή επειδή απλά η μπαταρία τους τελείωσε.

Γι ‘αυτό, αγοράστε δυο απλούς ανακλαστήρες και θα με θυμηθείτε.

Εναλλακτικά (ή συμπληρωματικά) μπορούμε να προσθέσουμε αντανακλαστικά αυτοκόλλητα πάνω στο ποδήλατο, στο κούτελο (εμπρός) και στο παλουκόσελο ή στη σέλα (πίσω).


8. Εφαρμόζουμε κερί αυτοκινήτου

Παλιά αλλά αποτελεσματική συνταγή: Εφαρμόζουμε ένα γενναιόδωρο στρώμα κεριού αυτοκινήτου σε ολόκληρο το ποδήλατο, ειδικά κάτω από τον διαγώνιο σωλήνα και στην περιοχή της μεσαίας τριβής. Μπορούμε επίσης να περάσουμε με κερί  τα εξαρτήματα, ακόμα και τις ακτίνες.

Λάσπη, αλάτι και οποιαδήποτε βρωμιά από την υγρή άσφαλτο, είναι πολύ δύσκολο να «κάτσουν», χάρη στην εξαιρετικά ολισθηρή επιφάνεια που δημιουργείται από το κερί. Βεβαιωνόμαστε ότι το ποδήλατο είναι καθαρό πρώτα, ή μόλις το έχουμε πλύνει. Απλώνουμε το υλικό, το αφήνουμε να στεγνώσει μέχρι να θολώσει και σκουπίζουμε.

Εναλλακτικά, μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε επικάλυψη από ελαφρά έλαια ή σιλικόνη.

Προσοχή: Όχι στις επιφάνειες φρεναρίσματος!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Check Also

Flèche Wallonne 2019 – Ο Alaphilippe νικητής για 2η χρονιά!

Περιληπτικά: Ο Julian Alaphilippe (Deceuninck – Quick-Step) κέρδισε μια 2η νίκη στο …