Χυμός κερασιού – Πλεονεκτήματα για τους αθλητές αντοχής

Η τελευταία επανάσταση στον κλάδο της αθλητικής διατροφής είναι η αποκάλυψη ότι τα ολόκληρα τρόφιμα μπορούν να λειτουργήσουν το ίδιο ή καλύτερα από τα φάρμακα ή τα παρασκευασμένα συμπληρώματα χωρίς τις αρνητικές παρενέργειες τους. Το ανθρώπινο σώμα έχει πολλά βιοχημικά μονοπάτια και μηχανισμούς που δεν έχουμε ακόμη καταλάβει πλήρως.

Τα ολόκληρα τρόφιμα περιέχουν πολλές ενώσεις οι οποίες μπορούν να «συνεργαστούν» για να δώσουν μια συνολική επίδραση πέραν εκείνης που μπορεί να παράγει ένα συμπλήρωμα ή προϊόν. Η έρευνα αποδεικνύει ότι επωφελούμαστε από την επιλογή φυσικών τροφών, ξανά και ξανά. Ο τελευταίος υποψήφιος είναι ο χυμός κερασιού (από κόκκινα κεράσια) και οι επιστήμονες επαληθεύουν ότι είναι μια σούπερ τροφή που έχει οφέλη που ενισχύουν την απόδοση των αθλητών αντοχής.

Καλύτερος ύπνος

Οι αθλητές που επικεντρώνονται στην ταχεία αποκατάσταση, την έντονη νοητική επεξεργασία και τα υψηλά προπονητικά κίνητρα, χρειάζονται κορυφαία ποιότητα ύπνου. Αυτό μπορεί να είναι δύσκολο να επιτευχθεί για τους αθλητές, με ένα έντονο τρόπο ζωής και τα υψηλά επίπεδα άγχους. Τα κεράσια περιέχουν μελατονίνη, μια φυτοχημική ουσία που έχει αποφασιστική σημασία για τη ρύθμιση των κύκλων ύπνου.

Μελέτες έχουν δείξει ότι η κατανάλωση συμπυκνωμένου χυμού κερασιού, αυξάνει τα επίπεδα μελατονίνης. Αυτό βελτιώνει τη διάρκεια και την ποιότητα του ύπνου. Προσθέτουμε μια δόση χυμού κεράσι στο νυκτερινό μας σνακ και θα κοιμηθούμε σαν μωρό.

Η αύξηση του ύπνου θα ενισχύσει την αποκατάσταση και θα μας κάνει πιο ευτυχισμένους. Ως μπόνους, ο χυμός κερασιού έχει αποδειχθεί ότι κάνει ακόμη περισσότερο για τους αθλητές, μειώνοντας τη φλεγμονή, μειώνοντας τις μυϊκές βλάβες, αυξάνοντας την απόδοση στο ποδήλατο και τη μέγιστη δύναμη μετά από άσκηση υψηλής έντασης.

Για καλύτερο ύπνο, πίνουμε 30 ml συμπυκνωμένο χυμό κερασιού αραιωμένο σε 150 -250 ml κρύου νερού, 30’ πριν πέσουμε στο κρεβάτι.


Καταπολέμηση φλεγμονής

Τα κόκκινα κεράσια περιέχουν υψηλή συγκέντρωση ανθοκυανίνης, ένα φλαβονοειδές που έχει παρόμοιες αντιφλεγμονώδεις ιδιότητες με μη στεροειδή αντιφλεγμονώδη φάρμακα (ΜΣΑΦ), όπως ιβουπροφαίνη και ναπροξένη.

Τα κοινά προβλήματα της φλεγμονής όπως η οστεοαρθρίτιδα είναι κοινά στους αθλητές αντοχής. Οι φλεγμονώδεις αρθρώσεις θα μας επιβραδύνουν, μειώνοντας τον όγκο και την ένταση της άσκησης. Ο χυμός κερασιού μπορεί να μειώσει σημαντικά τον πόνο στις αρθρώσεις χωρίς τις παρενέργειες που συχνά σχετίζονται με τα φάρμακα για την αρθρίτιδα.

Για να μειώσουμε τον πόνο στις αρθρώσεις, πίνουμε 30 ml συμπυκνωμένο χυμό κερασιού, δύο φορές την ημέρα.

Μειώνει τον πόνο των μυών

Η προπόνηση και οι αγώνες παράγουν πόνο! Είναι δελεαστικό να χρησιμοποιεί κάποιος (ΜΣΑΦ) πριν από τον αγώνα, για να αποφύγουν την αίσθηση μυϊκού πόνου. Ωστόσο, τα ΜΣΑΦ έχουν δυσμενείς παρενέργειες και μπορούν να προκαλέσουν επικίνδυνα γαστρεντερικά, νεφρικά και καρδιαγγειακά προβλήματα. Η κατανάλωση του χυμού κερασιού πριν και μετά από έντονη προπόνηση ή/και αγώνα, μπορεί να μειώσει τον πόνο στους μυς χωρίς καμία επιβλαβή παρενέργεια στην υγεία.

Για να μειώσουμε τον πόνο στους μυς, πίνουμε 30 ml συμπυκνωμένο χυμό κερασιού, 2 φορές την ημέρα για 7 ημέρες πριν και κατά την ημέρα της εκδήλωσης ή της προπόνησης.

Ενισχύει το ανοσοποιητικό σύστημα

Οι σκληρές προπονήσεις και οι αγώνες είναι γνωστό ότι καταστέλλουν το ανοσοποιητικό μας σύστημα. Είναι σκληρό να τελειώνουμε το τελευταίο μεγάλο μπλοκ προπόνησης πριν από έναν αγώνα και στη συνέχεια να αρρωσταίνουμε. Ο χυμός κερασιού μπορεί να μειώσει τη συχνότητα των συμπτωμάτων της ανώτερης αναπνευστικής οδού και να μας κρατήσει υγιείς.

Για να δώσουμε ώθηση στο ανοσοποιητικό μας σύστημα, κάνουμε την ίδια διαδικασία που αναφέραμε παραπάνω (7ήμερη κατανάλωση).

Η έρευνα έχει επαληθεύσει τα οφέλη τόσο του συμπυκνωμένου χυμού κερασιού, όσο και του κερασιού σε μορφή σκόνης.

Ως μπόνους, πριν τον ύπνο, προσθέτουμε και 20 γραμμάρια καζεΐνης με αργή πέψη, για να ενισχύσουμε τη σύνθεση πρωτεΐνης, κατά τη διάρκεια του ύπνου. Το επόμενο πρωί, καταναλώνουμε ακόμα μια δόση χυμού για να μεγιστοποιήσουμε τα οφέλη που έχει να προσφέρει.

Ρυθμίζει το μεταβολισμό και καταπολεμά το λίπος

Υπάρχουν κάποια στοιχεία ότι τα κόκκινα κεράσια μπορούν να βοηθήσουν στην προσαρμογή του μεταβολισμού του σώματός μας και στην ικανότητά μας να χάσουμε σωματικό λίπος. Μία μελέτη έδειξε ότι η ανθοκυανίνη, ένας τύπος φλαβονοειδούς υπεύθυνου για το κόκκινο χρώμα των κερασιών, δρα ενάντια στην ανάπτυξη της παχυσαρκίας. Μια άλλη μελέτη σε αρουραίους διαπίστωσε ότι τα κόκκινα κεράσια μπορούν να βοηθήσουν στη μείωση της φλεγμονής και του κοιλιακού λίπους και να μειώσουν τον κίνδυνο μεταβολικού συνδρόμου.

Με λίγα λόγια, έχουμε μόνο να κερδίσουμε από το να καταναλώνουμε τακτικά χυμό κερασιού!

One Comment

  1. […] Χυμός κερασιού – Πλεονεκτήματα για τους αθλητές αντοχ… […]

    Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Check Also

Flèche Wallonne 2019 – Ο Alaphilippe νικητής για 2η χρονιά!

Περιληπτικά: Ο Julian Alaphilippe (Deceuninck – Quick-Step) κέρδισε μια 2η νίκη στο …