17ο εταπ – Τετραπλός Viviani!

Περιληπτικά:

O Elia Viviani πήρε την 4η νίκη του στο Giro d’Italia του 2018, μπροστά από τον Sam Bennett (Bora-Hansgrohe) στο τερματισμό του Iseo.

Ο Ιταλός ήταν σε θέση να επωφεληθεί από μια καθυστερημένη βοήθεια από δύο συναθλητές του, που τον άφησαν ακριβώς στα τελευταία 100 μ., εμπρός από το γκρουπ,  καθώς η βροχή έπεφτε δυνατά στην γραμμή τερματισμού.

Ο Bennett, ο οποίος είχε σαφώς την ταχύτητα για νίκη, βρέθηκε πολύ πίσω και αναγκάστηκε να κινηθεί στα δεξιά του δρόμου, καθώς ο Niccolo Bonifazio (Bahrain-Merida) ξεκίνησε το σπριντ. Ο Ιρλανδός μπόρεσε να πλησιάσει τον Viviani, αλλά κλείστηκε πριν την γραμμή.

Η νίκη για τον Viviani κλειδώνει ουσιαστικά την μωβ φανέλα των πόντων, μια και ακολουθούν τρία σκληρά ορεινά εταπ και το τελικό σπριντ στη Ρώμη την Κυριακή.

Ο Simon Yates (Mitchelton-Scott) τερμάτισε με ασφάλεια, διατηρώντας το προβάδισμα στη maglia rosa κατά 56’’ από τον 2ο Tom Dumoulin (Sunweb). Δεν υπήρξαν αλλαγές στην 10αδα της γενικής.

Riva del Garda → Iseo, 155 km

Το προφίλ του εταπ είναι κυματοειδές. Κατά το δεύτερο μισό, η διαδρομή είναι πιο περίπλοκη δεδομένου ότι περνά μέσα από πολλές αστικές περιοχές. Μετά την εκκίνηση, η διαδρομή ξεκινάει σε ανηφόρα μέσω δύο μεγάλων σηράγγων που οδηγούν στην Molina di Ledro και Bezzecca και στη συνέχεια πέφτει προς την επαρχία Brescia.

Μετά την κατηγοριοποιημένη ανάβαση του Lodrino, μια τεχνική κατάβαση περνώντας το Polaveno, θα οδηγήσει το peloton στο Franciacorta. Η διαδρομή συνεχίζεται σε μερικές μικρές πόλεις, με αρκετές απότομες στροφές και μερικές διαβάσεις από γραμμές. Στη συνέχεια, παίρνει ένα πρώτο πέρασμα πάνω από τη γραμμή τερματισμού στο Iseo πριν εισέλθει στο τελικό σιρκουϊ των 23.9 χλμ.

Τελικά χιλιόμετρα:

Το τελικό σιρκουϊ είναι πολύ απαιτητικό. Περνάει μέσα από σχετικά στενούς αλλά καλοφτιαγμένους δρόμους, συχνά περνώντας μέσα από μικρά χωριά.

Τα τελευταία 5 χιλιόμετρα είναι αρκετά περίπλοκα, καθώς η διαδρομή περιλαμβάνει αρκετούς κυκλικούς κόμβους, συμπεριλαμβανομένου του τελευταίου, περίπου 500 μέτρα πριν από τον τερματισμό.

Η τελική ευθεία (300 μ.) βρίσκεται σε ασφαλτοστρωμένο δρόμο πλάτους 7 μέτρων.

Ο νικητής του εταπ, Elia Viviani (Quick Step) δήλωσε:

«Γνωρίζαμε ότι αυτό θα μπορούσε να είναι ένα πολύ δύσκολο εταπ και ήταν πράγματι. Υπήρξαν πολύ δυνατοί αποσπασμένοι αθλητές, αλλά η Bora το έλεγχε. Παίξαμε λίγο μαζί τους. Το κάναμε σωστά, γιατί ήταν το προτελευταίο εταπ για τους σπρίντερ και ο Bennett θα μπορούσε να βάλει σε κίνδυνο τη μωβ φανέλα. Μόλις φτάσαμε σε ομαδικό σπριντ, ζήτησα από τους συναθλητές μου να με οδηγήσουν. Όταν ο Van Poppel περίμενε το σπριντ, ήξερα ότι ήταν πολύ νωρίς. Ήταν πραγματικά τέλεια για μένα. Θα μπορούσα να τον περάσω».

Η ροζ φανέλα, Simon Yates (Mitchelton-Scott) δήλωσε:

«Δεν υπάρχει εύκολη μέρα στο Giro. Αυτό ήταν ακόμα ένα δύσκολο [εταπ] και θα μπορούσε να έχει κάποια επίδραση στα επόμενα βουνά. Άκουσα για διασπάσεις στο πελοτόν, αλλά ποτέ δεν ήξερα ποιος πιάστηκε πίσω. Ελπίζω ότι όλοι είναι κουρασμένοι επειδή είμαι κουρασμένος».

Αποτελέσματα 17ου εταπ:

1. Elia Viviani (Ita) Quick-Step Floors in 3:19:57
2. Sam Bennett (Irl) Bora-Hansgrohe
3. Niccolo Bonifazio (Ita) Bahrain-Merida
4. Danny van Poppel (Ned) LottoNL-Jumbo
5. Jens Debusschere (Bel) Lotto Soudal
6. Kristian Sbaragli (Ita) Israel Cycling Academy
7. Jean-Pierre Drucker (Lux) BMC
8. Sacha Modolo (Ita) EF Education First-Drapac p/b Cannondale
9. Andrea Vendrame (Ita) Androni Giocattoli-Sidermec
10. José Gonçalves (Por) Katusha-Alpecin

Αποτελέσματα Γενικής Κατάταξης:

1. Simon Yates (GB) Mitchelton-Scott in 69:59:11
2. Tom Dumoulin (Ned) Sunweb at 0:56
3. Domenico Pozzovivo (Ita) Bahrain-Merida at 3:11
4. Chris Froome (GB) Sky at 3:50
5. Thibaut Pinot (Fra) Groupama-FDJ at 4:19
6. Rohan Dennis (Aus) BMC at 5:04
7. Miguel Angel Lopez (Col) Astana at 5:37
8. Pello Bilbao (Spa) Astana at 6:02
9. Richard Carapaz (Ecu) Movistar at 6:07
10. George Bennett (NZ) LottoNL-Jumbo at 7:01

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Check Also

Επιλέγοντας ελαστικά – 23, 25 ή 28 mm;

Για πολλά χρόνια, υπήρχε η (εσφαλμένη) εντύπωση ότι τα φαρδύτερα ελαστικά, ήταν πιο βαριά …