Πώς ο Chris Froome και η Sky ανέτρεψαν το Giro – Μια λεπτομερής ανάλυση

Ο Chris Froome, την Παρασκευή στο 19ο εταπ, έδωσε μια καταπληκτική παράσταση.

Ξεκινώντας το εταπ στην 4η θέση, ο Froome ήξερε ότι θα χρειαζόταν κάτι εξαιρετικό να κερδίσει τη ροζ φανέλα.

Ο αρχηγός της Sky επιτέθηκε πάνω στο Colle delle Finestre για να αφήσει πίσω όλο το πελοτόν. Ο Froome ποδηλάτησε σόλο για 80 χιλιόμετρα, ενώ έπρεπε να περάσει από τις 3 από τις 4 κατηγοριοποιημένες αναβάσεις της ημέρας.

«Δεν νομίζω ότι έχω ποτέ επιτεθεί με αυτόν τον τρόπο για 80 χλμ και να τερματίσω μόνος μου», είπε ο Froome. «Η ομάδα έκανε μια φανταστική δουλειά για να σετάρει. Γνωρίζαμε ότι θα χρειαστεί κάτι σπέσιαλ σήμερα για να ξεφορτωθούμε τον Simon και να ξεφύγουμε από το Dumoulin».

Με την νίκη του, ο Froome απομακρύνθηκε 40’’ από τον Ολλανδό και 4:17’’ από τον Pinot (Groupama-FDJ). Η πρώην ροζα φανέλα, Simon Yates (Mitchelton-Scott) έπεσε πίσω, χάνοντας περισσότερο από 38’. Βυθίστηκε από την 1η στην 18η θέση μέσα σε ένα δραματικό απόγευμα.

Πώς λοιπόν τα κατάφερε η Sky; Ας ακούσουμε τους πρωταγωνιστές να λένε την ιστορία:

Μέσα στο παιχνίδι

Το πρώτο βήμα ήταν να κρατήσουν τον Chris Froome μέσα στο παιχνίδι.

Η πτώση του Froome λίγα μόνο λεπτά πριν την ατομική χρονομέτρηση στην Ιερουσαλήμ, έβαλε την ομάδα σε δυσμενή θέση. Ήταν πολλοί που τον διέγραψαν για νίκη στο Giro, από την πρώτη κιόλας εβδομάδα. Η νίκη του στο Monte Zoncolan και η ατομική χρονομέτρηση της Τρίτης, τον έβαλαν πάλι σε τροχιά διεκδίκησης.

«Είχαμε ακόμα την αίσθηση ότι θα μπορούσε να συμβεί», δηλώνει ο αγωνιστικός διευθυντής της Sky,  Nicolas Portal.

«Ακούγαμε τα μίντια την πρώτη εβδομάδα που έλεγαν, ελάτε παιδιά πώς μπορείτε να το κάνετε; Συνεχίσαμε να πιέζουμε. Ο Froomey δεν ήθελε ποτέ να σταματήσει να αγωνίζεται».

Ο γενικός διευθυντής της Sky, Dave Brailsford, δηλώνει: «Το σχέδιο ήταν πάντα να φτάσουμε σε αυτό το σημείο του αγώνα. Σκεφτήκαμε, ας το βάλουμε στη γραμμή και να δούμε τι θα συμβεί. Μπορείτε να έχετε το καλύτερο σχέδιο, αλλά χρειάζεται το άτομο και η νοοτροπία για να γίνει αποτέλεσμα».

Αίμα στο νερό


Ο Yates φαινόταν ασταμάτητος. Αφού υπερασπίστηκε τη ροζ φανέλα την Τρίτη στη ατομική χρονομέτρηση, πολλοί πίστευαν πως ο Yates θα ποδηλατούσε στη Ρώμη στα ροζ.

Η Sky όμως δεν έριξε ακόμα την πετσέτα. Πίεσε την Mitchelton – Scott στo etap της Τετάρτης και έπειτα έθεσε δυνατό τέμπο, την Πέμπτη στον Prato Nevoso. Ο Yates χάθηκε, όταν ο Froome και ο Dumoulin επιτέθηκαν στα τελικά 2 χλμ.

Υπήρχε πλέον αίμα στο νερό και ο Froome ήθελε να δαγκώσει.

«Είδαμε κάποια αδυναμία σε μερικούς από τους υποψηφίους της ΓΚ», δήλωσε ο Portal. «Τις περισσότερες φορές, αγωνιζόμαστε πιο αμυντικά για να προστατέψουμε την κίτρινη φανέλα. Εδώ ήμασταν σε διαφορετική κατάσταση. Ο Chris αισθανόταν καλύτερα και καλύτερα, και η ομάδα μας γινόταν ισχυρότερη. Κοιτάξαμε το Finestre και αποφασίσαμε ότι ήταν όλα ή τίποτα».

«Δεν είχαμε τίποτα να χάσουμε», είπε ο Brailsford. «Ήμασταν τέταρτοι στην ΓΚ, πολύ μακριά. Μερικές φορές πρέπει να αγωνίζεσαι με αληθινά αγωνιστικό πνεύμα».

Προγραμματίζοντας μια ενέδρα

Το σκηνικό των 4 βουνών της Παρασκευής, με τα 184 χλμ πάνω στους χαλικόδρομους, ήταν το τέλειο σκηνικό για μια ενέδρα.

Το προσωπικό και οι διευθυντές της Sky δημιούργησαν την προηγούμενη νύχτα μια στρατηγική για το εταπ.

«Περάσαμε όλη τη μέρα διχοτομώντας το εταπ», δήλωσε ο Brailsford. «Εργαζόμασταν με τη διατροφική μας ομάδα, με την ομάδα προπόνησης μας, και τους αγωνιστικούς διευθυντές για τον αγώνα σε διάφορα τμήματα. Αποφασίσαμε ότι θα δοκιμάζαμε να αφήσουμε πίσω τον Yates στο Finestre και τον Dumoulin στην κορυφή».

Το σχέδιο ήταν τολμηρό. Η Sky ήθελε να επιτεθεί στο Finestre, ακόμα 80 χλμ από τη γραμμή τερματισμού. Ήταν μια τολμηρή στρατηγική.

«Γνωρίζουμε ότι αθλητές όπως ο Nibali και ο Quintana μπορούν να κάνουν αυτά τα πράγματα να συμβούν», δήλωσε ο Portal. «Δεν ξέρεις αν πρόκειται να λειτουργήσει ή όχι, αλλά πρέπει να το δοκιμάσεις. Ποτέ δεν θα το μάθεις μέχρι να το δοκιμάσεις. Συνεχώς [ο Froome] φορμαριζόταν».

Ο Froome ήταν έτοιμος για αυτό. Μετά τη νίκη του στοTour de France και την Vuelta διαδοχικά το 2017, ο Froome ήθελε να προσπαθήσει να κερδίσει το Giro.

«Δεν θα το έκανα αυτό στην τελευταία ανάβαση μόνο», δήλωσε ο Froome, «Έπρεπε να προσπαθήσω να επιτεθώ από μακριά».

Το σχέδιο δούλεψε σχεδόν όπως στο σενάριο. Οι πρώιμες προσπάθειες για απόσπαση, έβαλαν τη Mitchelton-Scott υπό πίεση κατά την πρώτη ανάβαση της ημέρας. Η Sky ανέβασε την πίεση στους πρόποδες του Finestre. Ο Yates άρχισε να μένει πριν ακόμα φτάσουν στο χαλικόδρομο.

«Το Colle delle Finestre ήταν τέλεια» δήλωσε ο Froome. «Είναι ένας χωματόδρομος. Μου θυμίζει την ποδηλασία στους δρόμους στην Αφρική. Ένιωσα καλά. Είπα τώρα ή ποτέ, πρέπει να προσπαθήσω».

Ο Froome έφτασε στην κορυφή του Finestre, με διαφορά 40’’ από τους Pinot και Dumoulin. Ο Pozzovivo ήταν ακόμα πιο πίσω. Ο Yates είχε πλέον εξαφανιστεί.

Όπου ο Froome αποδίδει

Ο Froome άρχισε την στενή κατάβαση από το Finestre, υπενθυμίζοντας σε όλους ότι είναι κατηφορίστας παγκόσμιας κλάσης. Είχε ανοίξει τη διαφορά του σε περισσότερο από 1’. Συνέχισε το δυνατό ρυθμό του μέχρι την κορυφή στο Sestriere. Η διαφορά ήταν πλέον πάνω από 3’ και  πλησίαζε στην εικονική ροζ φανέλα.

«Δεν υπάρχει πια τόσο μεγάλη τακτική. Σε ένα τόσο σκληρό αγώνα όπως αυτός, είναι απλά πόδια ενάντια σε άλλα πόδια», δήλωσε ο Portal. «Δεν είναι απλά να στέλνεις αθλητές μπροστά. Σήμερα είναι απλά απίστευτο αυτό που έκανε».

Ο Dumoulin και ο Pinot μπορούσαν απλά να παρακολουθήσουν μάταια, καθώς ο Froome απομακρυνόταν. Είχε πλέον αρκετή διαφορά για να σφραγίσει τη ροζ φανέλα μέχρι την τελική απότομη ανάβαση στη γραμμή τερματισμού.

«Αυτό έδειξε πόσο δυνατός είναι» δήλωσε ο Portal. «Είναι ένας από τους καλύτερους αθλητές στον κόσμο και μπορεί να κάνει τέτοιου είδους προσπάθειες μετά από τρεις εβδομάδες. Δεν είναι μόνο 20’’, αλλά περισσότερο από 3’. Είναι απίστευτο!»

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Check Also

Greyhound 120 2024 – Αλλαγές

Το Greyhound 120 αποτελεί μέρος της διοργάνωσης Epic Rides, της μοναδικής διοργάνωσης στην…