Επιβιώνοντας σε ένα γρήγορο γκρουπ

Μια από τις συμβουλές που μας δίνονται, αν θέλουμε να ποδηλατήσουμε πιο γρήγορα, είναι να ακολουθούμε πιο γρήγορους ποδηλάτες ή γκρουπ. Η λογική είναι σωστή, γιατί τα πιο γρήγορα γκρουπ μας παρακινούν να δουλεύουμε πιο σκληρά πάνω στη σέλα,

Ωστόσο, η ποδηλασία με ένα τέτοιο γκρουπ παρουσιάζει αρκετές προκλήσεις. Χρειάζεται χρόνος προσαρμογής, σε αυτή την νέα πραγματικότητα και θα πρέπει να προσέξουμε μερικά βασικά πράγματα – αν δεν θέλουμε να μείνουμε πίσω.

Γνωρίζουμε τη διαδρομή

Βασικό θέμα είναι η γνώση της διαδρομής που θα ακολουθήσουμε. Συχνά στις δυνατές προπονήσεις χρησιμοποιούνται συγκεκριμένες διαδρομές.

Χαρτογραφούμε τη διαδρομή, τις στροφές, τις ανωφέρειες και κατωφέρειες, περιοχές που μπορεί να μας δημιουργήσουμε προβλήματα.

Επίσης μέσα από το Strava και τα διάφορα segments, μπορούμε να καταλάβουμε την δυσκολία συγκεκριμένων κομματιών.

Γνωρίζουμε τους συναθλητές μας

Εάν γνωρίζουμε κάποιους που θα βρίσκονται στο γκρουπ και πως ποδηλατούν συνήθως, έχουμε αρκετά στοιχεία για να κρίνουμε πώς θα συμπεριφερθούμε «αγωνιστικά» και τι θα πρέπει να περιμένουμε.

Πάντα, η πληροφορία είναι δύναμη!

Όσο aero, τόσο καλύτερα…

Πάρα πολλές φορές βλέπουμε νεοεισερχόμενους, να εμφανίζονται για πρώτη φορά για μια γρήγορη προπόνηση με φαρδιά ρούχα ή γιλέκο, που λειτουργούν σαν αλεξίπτωτα, όταν η ταχύτητα περάσει τα 30 χ.α.ω.

Αν θέλουμε να ενταχτούμε σε ένα γρήγορο γκρουπ, τότε πρέπει και να ντυθούμε ανάλογα. Όλος ο ρουχισμός μας, θα πρέπει να είναι εφαρμοστός και το γιλέκο μας πάντα κουμπωμένο ή στην πίσω τσέπη της φανέλας.

Ξεκινάμε αργά

Ένα από τα πράγματα που καθιστά δύσκολο να προσχωρήσουμε σε ένα γρήγορο γκρουπ, είναι η παραπάνω δουλειά που πρέπει να κάνουμε, κόβοντας αέρα μπροστά.

Η συμβουλή μου: Να μην το κάνουμε! Αυτός είναι ο βέβαιος τρόπος με τον οποίο θα μείνουμε πίσω, τουλάχιστον μέχρι το επίπεδο μας φτάσει το ανάλογο επίπεδο που χρειάζεται η ομάδα.

Δυστυχώς συμβαίνει συχνά, αδύναμοι ποδηλάτες να τραβούν πολύ νωρίς όταν έχουν την ενέργεια να τραβήξουν, μόνο για να πέσουν πίσω, μερικά χιλιόμετρα αργότερα.

Τι έχει περισσότερο σημασία; Να μπαίνουμε μπροστά από το καινούργιο γκρουπ, ενώ δεν έχουμε τις ανάλογες δυνάμεις ή να καταπιούμε τον εγωισμό μας και να μείνουμε πίσω από ρόδες; Και έτσι να επιβιώσουμε στην προπόνηση… Όταν θα είμαστε πραγματικά έτοιμοι, θα το κάνουμε σωστά.

Συγχρονιζόμαστε

Το να μάθουμε να διαχειριζόμαστε την δυναμική μέσα σε ένα γκρουπ, απαιτεί χρόνο και εμπειρία. Το να ποδηλατούμε κοντά ο ένας στον άλλον, δημιουργεί νευρικότητα και οι νευρικοί ποδηλάτες φρενάρουν συχνά και μπορεί να προκαλέσουν ατύχημα.

Αν δεν μπορούμε να διαχειριστούμε τις αλλαγές δυναμικές, είναι καλύτερο να είμαστε στο πίσω μέρος και να βλέπουμε τι κάνει το εμπρός ζευγάρι. Έτσι θα είμαστε έτοιμοι για τα φρεναρίσματα ή τις επιταχύνσεις.

Αν γνωρίζουμε τη διαδρομή και γνωρίζουμε τους ποδηλάτες, ξέρουμε πότε θα περιμένουμε τις αλλαγές δυναμικής. Προσπαθούμε να μην φρενάρουμε συνεχώς και να μένουμε στο ίδιο τέμπο με το υπόλοιπο γκρουπ.

Οικονομία δυνάμεων

Καθ ‘όλη τη διάρκεια της διαδρομής θα πρέπει να σκεφτόμαστε συνεχώς την διαχείριση της δύναμης μας. Αυτό σημαίνει να διατηρούμε μεγάλη ταχύτητα, με το μικρότερο δυνατό κόστος σε ενέργεια. Πώς το κάνουμε;

Πρώτον, μαθαίνουμε ακολουθούμε το τέμπο και καλύπτουμε τα κενά. Ναι, όλοι γνωρίζουν ότι αυτός είναι ο κανόνας, αλλά πρέπει να εστιάζουμε και να το κάνουμε όλη την ώρα, έτσι ώστε η αποταμίευση ενέργειας να αυξάνεται με την πάροδο του χρόνου.

Δεύτερον, επιλέγουμε το σωστό τροχό που θα ακολουθήσουμε. Αυτό είναι απλό: επιλέγουμε τον μεγαλύτερο (σε όγκο) ποδηλάτη, που δείχνει ένα ομαλό στυλ και ακολουθούμε τον τροχό του. Θα δημιουργεί μεγαλύτερο κενό μπροστά μας.

Χτίζοντας αντίσταση στην κούραση

Το να κολλάμε σε ένα γρήγορο γκρουπ, είναι περισσότερο θέμα του πόσο αντέχουμε να λειτουργούμε αερόβια και αναερόβια, και λιγότερο θέμα δύναμης.

Καθώς μαθαίνουμε να διαχειριζόμαστε καλύτερα τη δύναμη μας και να λειτουργούμε πιο αποδοτικά, θα πρέπει να εστιάζουμε περισσότερο στην αντοχή στην κούραση. Πως? Είναι αρκετά απλό, αλλά πιο εύκολα λέγεται παρά γίνεται.

Μένουμε με το γκρουπ, λίγο περισσότερο σε κάθε προπόνηση. Αυτό θα μας αναγκάσει να σκεφτόμαστε πιο οικονομικά (αντί να εστιάζουμε στη μέγιστη δύναμη) και θα μας επιτρέψει να ορίζουμε ορόσημα, που θα δημιουργήσουν αντίσταση στην κούραση. Όταν θα μπορούμε να ολοκληρώνουμε ολόκληρη την προπόνηση με το γκρουπ, έχει έρθει η ώρα να δοκιμάζουμε να μπαίνουμε μπροστά.

Η ιδέα είναι η παραπάνω άσκηση, να γίνεται πάντα προοδευτικά.

Επίλογος

Μπαίνοντας σε ένα γρήγορο γκρουπ, είναι ένας πολύ καλός τρόπος για να γίνουμε πιο γρήγοροι! Εάν προσθέσουμε μερικές από αυτές τις βόλτες στο προπονητικό μας πρόγραμμα, θα έχουμε γρήγορα αποτελέσματα στην απόδοσή μας, εάν είμαστε έξυπνοι και ποδηλατούμε σωστά.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Check Also

Επιλέγοντας ελαστικά – 23, 25 ή 28 mm;

Για πολλά χρόνια, υπήρχε η (εσφαλμένη) εντύπωση ότι τα φαρδύτερα ελαστικά, ήταν πιο βαριά …