Specialized Epic Expert Evo – Παρουσίαση

Η Specialized έχει προσφέρει στο παρελθόν αρκετά μοντέλα ποδηλάτων ποδηλασίας “Evo”, που αποσκοπούσαν στο να κάνουν τα πράγματα πιο διασκεδαστικά στις καταβάσεις, με ελάχιστο κόστος στις αναβάσεις.

Το νέο Epic Expert Evo φαίνεται να διατηρεί την εξαιρετική απόδοση της οικογένειας, αλλά με περισσότερη ευελιξία και αξιοπιστία για τους αναβάτες που θέλουν το κάτι παραπάνω.

Η ιδέα είναι λαμπρή. Αλλά η εκτέλεση;

Η καρδιά του Epic Expert Evo

Τα μοντέλα Evo διαφέρουν μόνο ως προς τα αξεσουάρ, πράγμα που σημαίνει ότι η καρδιά του Epic Expert Evo είναι ακριβώς η ίδια πλατφόρμα Epic που εισήγαγε η εταιρεία το προηγούμενο έτος.

Πρώτα απ’ όλα, η Specialized έχει αλλάξει στο Epic σε σύστημα ανάρτησης μονού σημείου, μακριά από την κλασική διάταξη  Horst Link που έχει χαρακτηρίσει κάθε ποδήλατο βουνού πλήρους ανάρτησης της εταιρείας. Πρακτικά μιλώντας, με μόλις 100 χιλιοστά διαδρομής της ανάρτησης, δεν υπάρχει μεγάλη διαφορά σε ποιο σύστημα στηρίζεται η ανάρτηση.

Επιπλέον, το πίσω μέρος γίνεται ελαφρύτερο και πιο άκαμπτο. Το βάρος για ένα πλαίσιο από ανθρακόνημα μεγέθους Μ,  είναι τώρα μόλις 1.900 γρ., (συμπεριλαμβανομένου του πίσω αμορτισερ).

Το νέο χαρακτηριστικό του αμορτισέρ

Ένα καθοριστικό χαρακτηριστικό του Epic, είναι ο τρόπος με τον οποίο το πίσω αμορτισέρ λαδιού λειτουργεί, σε απόκριση με το έδαφος, μέσω μιας αδρανειακής βαλβίδας που η Specialized αποκαλεί “Brain.”

Θεωρητικά, η αδρανειακή βαλβίδα κρατά το πίσω αμορτισέρ κλειδωμένο σε ομαλό έδαφος, αλλά ενεργό όταν τα πράγματα γίνονται ανώμαλα, όλα στο όνομα της απόλυτης απόδοσης κατά το πεταλάρισμα.

Η πραγματικότητα της εκτέλεσης δεν ταιριάζει πάντοτε με τη θεωρία, αλλά η Specialized έχει κάνει σταθερές βελτιώσεις στο σχεδιασμό με την πάροδο των χρόνων και το συγκεκριμένο μοντέλο Brain 2.0 φαίνεται να αποδίδει πολύ καλά.

Το πλαίσιο

Η γεωμετρία των πλαισίων ακολουθεί τις πρόσφατες τάσεις της βιομηχανίας, αλλά με περισσότερη γεύση XC. Η γωνία στο κούτελο έχει χαλαρώσει κατά 1,25 ° από την προηγούμενη έκδοση για πιο σίγουρο χειρισμό σε υψηλές ταχύτητες και σε απότομες καταβάσεις, ενώ η απόκλιση του πιρουνιού έχει μειωθεί κατά 9 mm για να διατηρηθεί ο έλεγχος του συνολικού μεταξονίου. Επίσης, το παλουκόσελο προσφέρει μια πιο «όρθια θέση» για να τοποθετήσει τον αναβάτη σε μια πιο αποτελεσματική θέση για τις αναβάσεις.

Άλλες αλλαγές περιλαμβάνουν μια σπειροειδή (threaded BB) μεσαία τριβή και ένα πιο «καθαρό» προφίλ, λόγω εσωτερικής καλωδίωσης. Η διάμετρος του παλουκόσελου έχει αυξηθεί από τα 27,2 mm του περασμένου έτους στο πιο κοινό μέγεθος 30,9 mm, για καλύτερη συμβατότητα με το post-dropper.

Όμως, το εξαιρετικά πρακτικό μίνι κιτ εργαλείων που υπήρχε (με αρκετό χώρο για έξτρα σαμπρέλα, αμπούλα CO2 και κεφαλή φουσκώματος) προσφέρεται τώρα σαν έξτρα.

Αλλά από την άλλη πλευρά, το ασυνήθιστα ανοιχτό μπροστινό τρίγωνο του πλαισίου εξακολουθεί να είναι ένα από τα μοναδικά σχέδια πλήρους ανάρτησης στην αγορά που μπορεί να κρατήσει δύο μεγάλα παγούρια. Κάτι είναι κι’ αυτό…

Η επίδραση του Evo

Μπροστά, η μεγαλύτερη διαδρομή των 120 mm εξομαλύνει την οδήγηση περισσότερο από τις αναρτήσεις των 100 mm στα κανονικά Epics, ενώ μια αύξηση των mm σε διάμετρο (34 mm) βελτιώνει την ακρίβεια της διεύθυνσης.

Αυτό το πρόσθετο μήκος άξονα-προς-λαιμό χαλαρώνει επίσης το χειρισμό και την γωνία του κούτελου κατά 1ο (σε 68,5°). Για να αντιμετωπιστεί καλύτερα το σκληρότερο έδαφος, το πλάτος του στεφανιού είναι 25 mm και τα ελαστικά των αυξάνονται σε όγκο.

Επιπλέον, το κανονικό τιμόνι εκτείνεται από τα 720 mm σε ένα τυπικό Epics, σε ένα πιο ευρύχωρο 750 mm.

Στα δισκόφρενα, ο εμπρός ρότορας αυξάνεται από 160 mm σε 180 mm για λίγη επιπλέον δύναμη επιβράδυνσης και το dropper post των 125 mm περιλαμβάνεται πλέον στον βασικό εξοπλισμό.

Διαθεσιμότητα και τιμές

Η διαθεσιμότητα για το Epic Evo ποικίλλει ανάλογα με την περιοχή.

Στις Ηνωμένες Πολιτείες, η Specialized προσφέρει το μοντέλο άνθρακα σε μία μόνο έκδοση, το Epic Expert Evo, το οποίο διαθέτει:

  • Πιρούνι Step-Cast Fox 34
  • Μετάδοση Eagle 1 × 12
  • Βραχίονες από σφυρήλατο αλουμίνιο SRAM Stilo
  • Υδραυλικά δισκόφρενα SRAM TL
  • Τροχούς Roval Control Carbon της Specialized και τα ελαστικά Fast Trak και
  • Dropper Post X-Fusion Manic με μια ειδική σέλα Phenom Comp.

Το συνολικό βάρος είναι 11,57 κιλά, χωρίς πεντάλ ή αξεσουάρ, με την λιανική τιμή στα 5.300 €.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Check Also

Flèche Wallonne 2019 – Ο Alaphilippe νικητής για 2η χρονιά!

Περιληπτικά: Ο Julian Alaphilippe (Deceuninck – Quick-Step) κέρδισε μια 2η νίκη στο …