SRAM – Η νέα μετάδοση 12 ταχυτήτων [κασέτα/αλυσίδα/εφαρμογή]

Ναι είναι τελικά εδώ! Η καινούργια μετάδοση SRAM Red eTap AXS και είναι βέβαια 12-ταχυτήτων.

Ο σημερινός ποδηλάτης αναζητά ένα ήσυχο, ασφαλές και ομαλό σύστημα μετάδοσης, είτε πρόκειται για οδόστρωμα είτε για χαλίκι. Μια σωστή μετάδοση πρέπει πάντοτε να επιτρέπει στον αναβάτη να έχει πάντα την σωστή σχέση, και φυσικά η προσωπική προτίμηση είναι επίσης σημαντική.

Πίσω από την 12η ταχύτητα

«Τελικά, χρειαζόμαστε πραγματικά μια επιπλέον ταχύτητα;»

Φυσικά όχι, αλλά υπάρχει κάποια καλή σκέψη πίσω από την απόφαση της SRAM να μεταβεί σε μετάδοση 12 ταχυτήτων.

Η θέση της SRAM ότι ενώ τα ποδήλατα δρόμου δεν άλλαξαν σημαντικά με τα χρόνια, η υπόλοιπη αγορά έχει υποστεί μια τεράστια αναταραχή με την άνοδο των ποδηλάτων gravel, adventure και παρόμοια είδη. Και γενικές γραμμές, οι μεταδόσεις δεν έχουν αναβαθμιστεί.

Τουλάχιστον αρχικά, το Red eTap AXS θα προσφέρεται μόνο με τρεις ρυθμίσεις διπλού δισκοβραχίονα (50/37T, 48/35T, 46/33T) και τρεις κασέτες (10-26T, 10-28T, 10-33T). Και καμία από τις κασέτες δεν χρησιμοποιεί γρανάζι 11T !

Το γρανάζι 10T μπορεί να αντιπροσωπεύει ένα μόνο νούμερο, αλλά κάνει μεγάλη διαφορά από την άποψη της συνολικής εμβέλειας. Επίσης, συνδυάζοντας μια κασέτα μεγαλύτερης εμβέλειας, με δίσκους μικρότερης εμβέλειας, η SRAM υποστηρίζει ότι οι αναβάτες με Red eTap AXS όχι μόνο θα έχουν πιο πολλές επιλογές, αλλά θα απολαμβάνουν επίσης ομαλότερες –αλλά και λιγότερες – αλλαγές εμπρός, και μικρότερα κενά μεταξύ μεμονωμένων αλλαγών.

Μίξη των συστημάτων

Σε μια πρωτιά για τις ηλεκτρονικές μεταδόσεις της SRAM, το Red eTap AXS θα είναι επίσης διαθέσιμο σε 1x ή 2 μορφή, χωρίς αλλαγές εκτός από την ίδια την αλυσίδα.

Και ακόμα καλύτερα, όλα τα νέα αξεσουάρ Red eTap AXS θα είναι επίσης συμβατά με την εξίσου νέα ηλεκτρονική μετάδοση βουνού Eagle AXS, καθώς και με το νέο ασύρματο ρυθμιζόμενο παλουκόσελο της RockShox Reverb AXS, έτσι ώστε οι αγοραστές να αισθάνονται ελεύθεροι να τα «ανακατεύουν» κατά βούληση.

Φυσικά, όμως, υπάρχουν κάποιες ερωτήσεις και επιφυλάξεις.

Αυτή η νέα κασέτα θα χωράει μόνο σε κέντρα SRAM XDR, τα οποία είναι σχεδόν πανομοιότυπα με το δημοφιλές πρότυπο XD, αλλά για επιπλέον πλάτος περίπου 2 mm για να φιλοξενήσει το 12ο γρανάζι. Ευτυχώς, η SRAM λέει ότι σχεδόν κάθε εταιρία τροχών συνεργάζεται και ότι οι περισσότεροι τροχοί με κέντρα για 11 ταχύτητες (εκτός από τη Shimano) μπορούν να προσαρμοστούν εκ νέου.

Η SRAM προσφέρει επίσης το διπλό δίσκο Red eTap AXS σε ένα μονοκόμματο σύστημα από αλουμίνιο. Τα σταθερά κενά των 13 δοντιών και η εξαιρετικά άκαμπτη κατασκευή τους καθιστούν πολύ βελτιωμένες τις αλλαγές, αλλά το κόστος αντικατάστασης αυξάνεται ουσιαστικά επίσης, ειδικά για τους χρήστες βατόμετρων.

Και τι γίνεται με την απόδοση του συστήματος; Γενικά μιλώντας, όσο μικρότερα τα φύλλα του δισκοβραχίονα, τόσο μεγαλύτερες οι τριβές. Παρόλα αυτά, η SRAM υποστηρίζει ότι η απόδοση του συστήματος Red eTap AXS είναι γενικά αμετάβλητη από την προηγούμενη γενιά.

Τι συμβαίνει με την αλυσίδα;

Όπως φανταζόμαστε, για να χωρέσει η αλυσίδα σε μικρότερα διάκενα της κασέτας – λόγω του 12ου γραναζιού- θα πρέπει να είναι στενότερη και στενότερη αλυσίδα, δεν φαίνεται να αποτελεί καλό σημείο για τη μακροζωία της ή το θόρυβο.

Αλλά με την νέα αλυσίδα FlatTop, η SRAM λέει ότι το πρόσθετο υλικό σύνδεσης δημιουργεί την ίδια διάρκεια ζωής της αλυσίδας όπως και πριν. Σύμφωνα με τη SRAM, η αύξηση της επιφανειακής επαφής μεταξύ της αλυσίδας, της κασέτας και των αλυσίδων βοηθά στην περαιτέρω μείωση της κίνησης.

Επιπλέον, παρόλο που η απόσταση μεταξύ των γραναζιών είναι περίπου 0,2 mm πιο σφικτή από πριν, τα γρανάζια και τα φύλλα έχουν το ίδιο πάχος. Και επειδή το συνολικό πλάτος της αλυσίδας έχει μειωθεί ακόμα περισσότερο (κατά 0,6 mm), υπάρχει μεγαλύτερη απόκλιση μεταξύ των πλευρικών πλακών και των γραναζιών της κασέτας. Σύμφωνα με τη SRAM, αυτός ο επιπλέον χώρος όχι μόνο καθιστά το σύστημα κίνησης πιο ήσυχο από πριν, αλλά και πιο εύκολο στη ρύθμιση.

Διευκολύνσεις νέου συστήματος

Η μεγαλύτερη διαφορά ανάμεσα στο παλιό και το νέο Red eTap είναι το ανανεωμένο ασύρματο σύστημα AXS, το οποίο στέλνει τώρα περισσότερα δεδομένα πλούσια σε πληροφορίες μεταξύ των διαφόρων εξαρτημάτων και τελικά επιτρέπει προσαρμόσιμες ρυθμίσεις μέσω της εφαρμογής SRAM AXS μέσω Bluetooth.

Μεταξύ αυτών των νέων ρυθμίσεων υπάρχουν επιλογές για διαδοχικές αλλαγές (λέμε στο σύστημα αν θέλουμε αν θέλουμε βαριά ή ελαφρύ γρανάζωμα και αποφασίζει τι συνδυασμούς εμπρός/πίσω θα χρησιμοποιήσει) και αυτόματες διορθώσεις (οι χειροκίνητες αλλαγές στους δίσκους συνοδεύονται από αυτόματες αλλαγές στα γρανάζια για να ελαχιστοποιηθεί πήδημα της αλυσίδας).

Μπορούν επίσης να προγραμματιστούν μεμονωμένα κουμπιά αλλαγής ταχυτήτων. Ωστόσο, η εφαρμογή που είναι συμβατή με iOS και Android θα παρέχει επίσης υπενθυμίσεις υπηρεσιών βάσει χιλιομέτρων, καθώς και αναβαθμίσεις λογισμικού ανάλογα με τις ανάγκες.

Παρά το γεγονός ότι υπάρχουν περισσότερες πληροφορίες, η SRAM λέει ότι οι βελτιώσεις και η αποτελεσματικότητα στο πώς οι μανέτες και τα διάφορα εξαρτήματα επικοινωνούν μεταξύ τους αποδίδουν ελαφρώς ταχύτερες αλλαγές σε σχέση με το Red eTap. Αυτή η αύξηση ταχύτητας είναι ακόμη μεγαλύτερη με 1x Red aTap AXS μετάδοση, επίσης.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Check Also

Επιτυχίες για τον Π.Α.Σ. Πηνειός – Δελτίο Τύπου

Επιτυχίες για τον Π.Α.Σ. Πηνειός – Δελτίο Τύπου Με πολλές επιτυχίες ξεκίνησε τις υπο…