Η σωστή τοποθέτηση του ύψους του τιμονιού μας μερικές φορές συχνά παραβλέπεται, αλλά είναι ένα αναπόσπαστο βήμα για να δημιουργήσετε την τέλεια θέση οδήγησης, είτε κυνηγώντας αεροδυναμικά κέρδη είτε μια πιο άνετη διαδρομή.

Ξεκινώντας, θα πρέπει να λάβουμε να λάβετε υπόψη την γεωμετρία του ποδηλάτου μας: Ένα ποδήλατο με μικρό κούτελο (το τμήμα του πλαισίου που ενώνει διαγώνιο/οριζόντιο σωλήνα) θα έχει το τιμόνι σε μια χαμηλή θέση και αντίστροφα.

Έτσι ακριβώς, αν έχουμε αφαιρέσει όλους τους αποστάτες από ένα ποδήλατο, αυτό δεν σημαίνει ότι το ίδιο ισχύει και για ένα άλλο.

Προσοχή: Σε περίπτωση που το τιμόνι είναι πολύ χαμηλό, τότε θα νιώθουμε μούδιασμα στα χέρια και πόνο στο κάτω μέρος της πλάτης.

Βρίσκοντας τι ακριβώς θέλουμε

Η απόλυτη εφαρμογή μπορεί να καθοριστεί από μερικά διαφορετικά πράγματα. Τι θέλουμε ακριβώς; Κάνουμε μεγάλες διαδρομές και θέλουμε άνεση ή συμμετέχουμε σε αγώνες και θέλουμε να κερδίσουμε και το τελευταίο δευτερόλεπτο;

Σε γενικές γραμμές, αν θέλουμε άνεση, τότε θα προτιμήσουμε μια ελαφρώς ψηλότερη θέση. Εάν θέλουμε αεροδυναμική και ταχύτητα, τότε χαμηλότερη θέση.

Αλλά αν κατέβουμε πολύ χαμηλά για το επίπεδο δύναμης και ευελιξίας του κορμού μας, τότε θα παράγουμε λιγότερη δύναμη και συνεπώς, θα ποδηλατούμε πιο αργά.

Ξεκινάμε λοιπόν τη διαδικασία:

1. Ξεσφίγγουμε το κάλυμα

Ξεβιδώνουμε την βίδα από το κάλυμα, που συνδέει το λαιμό με την πάνω άκρη του πιρουνιού, ώστε να ρυθμίσουμε το ύψος του τιμονιού.

2. Αφαιρούμε το κάλυμα

3. Ξεσφίγγουμε τις βίδες του λαιμού

4. Προσαρμόζουμε τους αποστάτες

Τώρα που ο λαιμός έχει χαλαρώσει, μπορούμε να χαμηλώσουμε ή να αυξήσουμε το ύψος του τιμονιού, προσαρμόζοντας τους αποστάτες.

Εάν θέλουμε μια πιο aero θέση, αφαιρούμε τους περισσότερους (ή όλους) τους αποστάτες και τους τοποθετούμε πάνω από το λαιμό, στην άκρη του πιρουνιού.

Το αντίθετο θα μας δώσει μια πιο όρθια στάση, έχοντας δηλαδή όλους τους αποστάτες κάτω από το λαιμό.

5. Σφίγγουμε ξανά το κάλυμα και τις βίδες

Αφού κάνουμε τις απαραίτητες προσαρμογές, σφίγγουμε τα πάντα πάλι. Όταν το κάνουμε αυτό, βεβαιωνόμαστε ότι το τιμόνι μας είναι ευθυγραμμισμένο με τον τροχό μας.

Αν μπορούμε να βρούμε και ένα ροπόκλειδο, είναι ό,τι καλύτερο για να βάλουμε την ίδια ροπή στρέψης (ίδια δύναμη) σε όλες τις βίδες.

6. Ελέγχουμε το δέσιμο του λαιμού

Ελέγχουμε αν το πιρούνι μας είναι χαλαρό, πατώντας το εμπρός φρένο και κουνώντας το ποδήλατο εμπρός-πίσω.

Αν εντοπίσουμε την παραμικρή χαλαρότητα στην κίνηση, σημαίνει ότι δεν έχουμε σφίξει καλά τη βίδα απο το κάλυμα.

Τι κάνουμε τότε; Χαλαρώνουμε πρώτα τις πλαϊνές βίδες, σφίγγουμε καλά την βίδα απο το κάλυμα, σφίγγουμε τις πλαϊνές και ελέγχουμε πάλι. Αν το έχουμε κάνει σωστά, δεν θα υπάρχει χαλαρότητα.

Καλές ρυθμίσεις!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Check Also

6ο εταπ – Ο Julian Alaphilippe κερδίζει μετά από μεγάλη απόσπαση

Περιληπτικά: Ο Julian Alaphilippe (Deceuninck-QuickStep) κέρδισε στο 6ο εταπ του Critérium…