Στο 2ο μέρος της παρουσίασης μας, συνεχίζουμε αναλύοντας τα βασικά συστατικά της νέας μετάδοσης.

Ανανεωμένο πίσω σασμάν

Το νέο πίσω σασμάν φαίνεται προφανώς αρκετά διαφορετικό από το παλιό, αλλά οι διαφορές αυτές είναι κάτι παραπάνω από επιφανειακές.

Η μεγαλύτερη διαφορά είναι ένας υδραυλικός συμπλέκτης, που αντικαθιστά τον παλιό μηχανικό συμπλέκτη.

Ο νέος συμπλέκτης υγρού Orbit επιτρέπει την ελεύθερη κίνηση του «κλουβιού» και στις δύο κατευθύνσεις όταν οι εφαρμοζόμενες δυνάμεις είναι χαμηλές και οι κινήσεις είναι αργές, αλλά περιορίζει την κίνηση του προς τα εμπρός με μεγαλύτερες δυνάμεις και ταχύτερη κίνηση.

Με άλλα λόγια, οι αλλαγές γίνονται άνετα χωρίς επιπλέον τριβές. Αλλά όταν χτυπήσουμε κάποια ανωμαλία του οδοστρώματος, η κίνηση του κλουβιού περιορίζεται και φυσικά το όλο σύστημα μετάδοσης λειτουργεί πιο ομαλά και αθόρυβα.

Αντί για την παλιά τακτική, όπου η SRAM προσέφερε 2 τύπους κλουβιού, με την νέα μετάδοση υπάρχει μόνο 1 μεσαίου μήκους κλουβί και για τις 2 μεταδόσεις, 1x και 2x .

Το εν λόγω κλουβί, θα μπορεί να χειρίζεται γρανάζια έως 33T σε μέγεθος, με μέγιστη χωρητικότητα (συνολική διαφορά των δοντιών αλυσίδας συν συνολική διαφορά των δοντιών κασέτας) 36T.

Για οτιδήποτε μεγαλύτερο από οποιοδήποτε από αυτά, θα πρέπει να χρησιμοποιήσουμε το «βουνίσιο» σασμάν Eagle AXS.

Οι τροχαλίες του κλουβιού (pulleys), μεγαλώνουν σε μέγεθος από 11T σε 12T, ενώ η χαμηλότερη τροχαλία έχει και ένα στενό-ευρύ προφίλ για βελτιωμένη ασφάλεια της αλυσίδας.

Ανανεωμένο εμπρός σασμάν

Ομοίως, το εμπρός σασμάν έχει την ίδια γοητευτική εμφάνιση χρωμίου και μαύρου χρώματος όπως και το υπόλοιπο της μετάδοσης.

Οι εραστές του gravel θα χαρούν να ακούσουν ότι η SRAM έχει μετακινήσει ελαφρώς την μπαταρία προς τα έξω, έτσι ώστε να προσφέρει μεγαλύτερο χώρο (6 mm) για το ελαστικό.

Επισήμως λοιπόν, θα μπορούμε να τοποθετήσουμε ελαστικά μέχρι 40 mm.

Η εν λόγω μπαταρία μας δίνει έως και 60 ώρες χρήσης, κατά μέσο όρο και ο χρόνος φόρτισης που χρειάζεται είναι σχεδόν 1 ώρα.

Βελτιωμένη εργονομία και αίσθηση

Μανέτες

Τίποτα δεν έχει αλλάξει όσον αφορά τις νέες μανέτες του Red eTap AXS σε σχέση με το Red eTap. Αλλά η SRAM έχει καλύψει το σώμα με ένα νέο υφασμάτινο κάλυμμα για καλύτερη πρόσφυση – ειδικά όταν είναι βρεγμένο – και υπάρχει επίσης μια πιο έντονη υφή σε κάθε λεβιέ αλλαγής.

Επιπλέον, κάθε μανέτα παράγει ένα αξιοσημείωτα ισχυρότερο και πιο δυναμικό κλικ.

Όπως και πριν, η πρόσβαση είναι ρυθμιζόμενη για τους αναβάτες με μικρότερα ή μεγαλύτερα χέρια και οι υδραυλικές μανέτες μπορούν επίσης να συντονιστούν για την απόκριση τους.

Φρένα

Τα τακάκια φρένων μεταφέρονται άθικτα, με τα ίδια συμβατικά φρένα και υδραυλικά δισκόφρενα όπως και πριν – δεδομένου ότι και τα δύο ήταν ήδη εξαιρετικά.

Ωστόσο, η SRAM ανανέωσε τους ρότορες δίσκων, εισάγοντας ένα νέο σχεδιασμό XR που χρησιμοποιεί το ίδιο χαλύβδινο κομμάτι όπως πριν, αλλά με μεγαλύτερο και πιο έντονο αλουμινένιο φορέα τόσο για τις εκδόσεις με 6 βίδες όσο και για το Center Lock.

Και φυσικά, οι ρότορες προσφέρονται με στρογγυλεμένες άκρες.

Ωστόσο, η SRAM δεν κάνει αξιώσεις σχετικά με τις επιδόσεις σε σχέση με την αλλαγή. Οπότε, αν και η ανανέωση φαίνεται να συνεπάγεται βελτιωμένη διαχείριση της θερμότητας ή αεροδυναμική, ίσως τελικά είναι μόνο θέμα αισθητικής.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Check Also

Flèche Wallonne 2019 – Ο Alaphilippe νικητής για 2η χρονιά!

Περιληπτικά: Ο Julian Alaphilippe (Deceuninck – Quick-Step) κέρδισε μια 2η νίκη στο …