«Είναι το Rolls Royce των ποδηλάτων δρόμου», δήλωσε ο διάσημος κατασκευαστής ποδηλάτων Darren Baum σε σχέση με το νέο aero ποδήλατο Svelter της HTech.

Το συγκεκριμένο ποδήλατο κατασκευάστηκε από τον 22χρονο Hayden Francis.

Κορυφαίος σχεδιασμός

Ενώ ο Francis δημιουργεί ξύλινα ποδήλατα από τότε που ήταν 18 ετών, το ποδήλατο Svelter aero είναι η τελευταία επίδειξη των δυνατοτήτων του. Πρόκειται για μια έκδοση παραγωγής ενός concept ποδηλάτου, που κατασκευάστηκε για πρώτη φορά το 2017. Όπως και η αρχική ιδέα, το Svelter σχεδιάστηκε για να προσφέρει ένα πλήρως ολοκληρωμένο σχέδιο, να είναι νόμιμο βάση UCI και να παρουσιάζει τις δυνατότητες του ξύλου.

HTeck Svelter – Ένα aero ξύλινο ποδήλατο

Ο Francis ακολουθεί μια σύγχρονη προσέγγιση για την οικοδόμηση πλαισίων: Χρησιμοποιώντας το λογισμικό CAD (Computer Aided Design) για όλες τις κατασκευές του, στη συνέχεια μετακινεί το σχέδιο σε προγράμματα Ανάλυση Πεπερασμένων Στοιχείων (FEA) και Υπολογιστικής Ρευστοδυναμικής (CFD). Στην περίπτωση του Svelter, «…ο συνδυασμός των FEA και CFD που χρησιμοποιήσαμε μαζί, μπορέσαμε να παράγουμε ένα εξαιρετικά αεροδυναμικό πλαίσιο που εξακολουθεί να έχει την ακαμψία και τη δύναμη που απαιτεί ένα αγωνιστικό ποδήλατο δρόμου».

Σύμφωνα με τον Francis, το Svelter επιτυγχάνει αυτούς τους στόχους και χρησιμοποιεί τις φυσικές ιδιότητες απόσβεσης του ξύλου και την ικανότητα να το μετατρέψει σε σχεδόν οποιοδήποτε σχήμα και πάχος τοιχώματος.

Πόσο χρειάστηκε για να κατασκευαστεί το ποδήλατο που βλέπουμε; Περίπου 340 ώρες, συμπεριλαμβανομένων πάνω από 60 στη CNC μηχανουργική κατεργασία του ξύλου.

Μια και ήταν το πρώτο ξύλινο πλαίσιο αυτού του είδους, πολλά προβλήματα έπρεπε να λυθούν και υπήρχε πολύ δουλειά που έγινε στο χέρι.

Selective Carbon Reinforcement

Ή αλλιώς επιλεκτική ενίσχυση με ανθρακόνημα!

Ενώ εξωτερικά το πλαίσιο είναι ξύλινο, τμήματα που δέχονται καταπονήσεις όπως το κούτελο και το παλουκόσελο είναι εσωτερικά ενισχυμένα με ανθρακόνημα.

HTeck Svelter – Ένα aero ξύλινο ποδήλατο

Επιπλέον «…ανθρακονήματα (18 μέτρα από αυτό!) Είναι στρωματοποιημένα σε όλο το ξύλο, εμποδίζοντας την διάσπαση του κατά μήκος του και την αύξηση της στρεπτικής ακαμψίας του κομματιού που είναι συνδεδεμένο».

Ο Francis έχει κάποιες σαφείς ιδέες για το πώς θέλει τα ποδήλατά του να λειτουργούν:

«Έχω ποδηλατήσει με αρκετά διαφορετικά ποδήλατα στο παρελθόν…Με όλα τα πλαίσια που έκανα, έχω μια γνώση για τα σχήματα σωλήνων, το πάχος των τοιχωμάτων και τα είδη ξύλου θα παράγουν το είδος της ακαμψίας [που θέλω]».

Πόσο γρήγορο;

Ο Francis υποστηρίζει ότι οι προσομοιώσεις του δείχνουν ότι το Svelter είναι το γρηγορότερο ποδήλατο που κατασκευάστηκε, αλλά είναι δύσκολο να ξέρει κανείς πώς συγκρίνεται με άλλα, χωρίς χρόνο στην αεροδυναμική σήραγγα ή λεπτομερείς 3D σαρώσεις.

HTeck Svelter – Ένα aero ξύλινο ποδήλατο

Ανεξάρτητα από αυτό, το Svelter διαθέτει όλα τα σημάδια ενός σύγχρονου aero ποδηλάτου, συμπεριλαμβανομένων των λεπτών γραμμών και των περικομμένων σωλήνων πλαισίου, των εύκαμπτων σωλήνων δισκόφρενων και των καλωδίων της ηλεκτρονικής μετάδοσης, που είναι κρυμμένα μέσα στο πλαίσιο.

Η HTech συνεργάζεται με έναν αριθμό κατασκευαστών εξαρτημάτων OEM για τα αξεσουάρ που χρειάζεται: Το τιμόνι, το αεροδυναμικό παλουκόσελο και το πιρούνι από ανθρακονήματα είναι μερικά από αυτά.

Μεγέθη, βάρος & τιμές

Το Svelter θα είναι διαθέσιμο και σε βασικά μεγέθη, αλλά και με την δυνατότητα παραμετροποίησης κατά παραγγελία.

«Η ξυλεία ως υλικό ποικίλλει σημαντικά», δήλωσε ο Francis. «Κάθε υλικό είναι διαφορετικό και πρέπει να προσαρμόσουμε τα προγράμματα επεξεργασίας CNC στο υλικό για κάθε πρόγραμμα, έτσι ώστε η φάση σχεδιασμού να είναι διαφορετική για τα προσαρμοσμένα πλαίσια γεωμετρίας».

Ομαλή κύλιση, άκαμπτο και κομψό. Τι άλλο μπορεί να θέλει κανείς;

Δυστυχώς, όπως όλα τα άλλα υλικά πλαισίου, το ξύλο έχει τα αρνητικά του και αυτή η περίπτωση είναι το βάρος. Το ποδήλατο που βλέπουμε ζυγίζει 9 κιλά με πεντάλ, με το πλαίσιο Svelter να λέγεται ότι είναι 2.580 g. Είναι ελαφρύ για αυτό που είναι, αλλά πολύ περισσότερο από 1 κιλό από ό, τι το Specialized Venge, το Trek Madone ή το Cannondale SystemSix.

Αν παραβλέψουμε το αυξημένο βάρος, εξακολουθεί να υπάρχει το θέμα αυτών των 300+ ωρών για να φτιαχτεί αυτό το κομψοτέχνημα.

Επομένως, αν θέλουμε τον σκελετό Svelter (πλαίσιο, πηρούνι & παλουκόσελο από ανθρακόνημα, λαιμός και τιμόνι) διατίθεται για περίπου US $ 5,600- μια δίκαιη τιμή για ένα εκπληκτικό κομμάτι της τέχνης.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Check Also

6ο εταπ – Ο Julian Alaphilippe κερδίζει μετά από μεγάλη απόσπαση

Περιληπτικά: Ο Julian Alaphilippe (Deceuninck-QuickStep) κέρδισε στο 6ο εταπ του Critérium…