Share on Facebook Share on Twitter Η ελβετική εταιρεία BMC αποφάσισε ότι είχε έρθει ώρα να αναβαθμίσει το πετυχημένο μοντέλο της Teammachine, εξελίσσοντας την 3η γενιά. Η 1η γενιά είχε γίνει ευρέως γνωστή, όταν ο Cadel Evans κέρδισε με αυτό το ποδήλατο, τον Γύρο Γαλλίας του 2011. Σχεδιασμός Το σχέδιο του σκελετού σε ένα ποδήλατο δρόμου, είναι πρώτα απ όλα θέμα αισθητικής και μετά θέμα λειτουργίας. Η BMC, με το μέγεθος των σωλήνων και τη χαρακτηριστική γέφυρα μεταξύ του οριζόντιου και του κάθετου σωλήνα, ξεχώριζε σαν μάρκα από τις υπόλοιπες. Όχι όμως στην 3η γενιά του πετυχημένου μοντέλου. Εδώ η μικρή γέφυρα έχει απορροφηθεί από το σκελετό, δίνοντας ένα πιο καθαρό look στο μοντέλο (προς απογοήτευση προφανώς των φανατικών οπαδών της ελβετικής φίρμας). Υπάρχουν και άλλες λεπτομέρειες, που όμως κάνουν τη διαφορά. Κατά αρχήν, στο μοντέλο με τα δισκόφρενα και την ηλεκτρονική σειρά, τα καλώδια είναι κρυμμένα μέσα στο σκελετό. Στο λαιμό, τα spacers έχουν μια διαμόρφωση S που κανείς δεν το παρατηρεί. Όμως η διάταξη εξυπηρετεί, όταν χρειαστεί κάποιος να αλλάξει το ύψος του λαιμού (δεν θα χρειαστεί τότε να βγάλει το λαιμό, απλά να αφαιρέσει ή να προσθέσει spacers). Επίσης, για να παραμείνει το τιμόνι όσο το δυνατόν «καθαρό», υπάρχει βάση που εξυπηρετεί ταυτόχρονα κοντεράκι+κάμερα gopro. Και αν κάποιος χρειαστεί να αλλάξει το ύψος της σέλας, δε θα βρει εύκολα τη βίδα, γιατί είναι κρυμμένη μέσα στο σκελετό και καλύπτεται με ένα μικρό κομμάτι πλαστικού. Σκελετός Σε αυτό το μοντέλο έχει χρησιμοποιηθεί η τεχνολογία ACE. Στην ουσία εστιάζει σε πάρα πολλές παραμέτρους – κοντά στις 240 – που έχουν να κάνουν με ακαμψία, ποιότητα κύλισης κ.ο.κ., για να χρησιμοποιηθεί το κατάλληλο στρώμα ανθρακονημάτων. Εικονικά πλαίσια κατασκευάζονται σε υπερυπολογιστή, μέχρι το κατάλληλο να επιλεγεί για την παραγωγή. Φυσικά, σε κάθε πρωτότυπο καταλυτικό ρόλο παίζει ο ανθρώπινος παράγοντας. Με άλλα λόγια, ο δοκιμαστής που θα πάρει το ποδήλατο και θα γράψει χιλιόμετρα, δίνοντας πίσω την εντύπωση που αποκόμισε. Κάπως έτσι, και μετά από αρκετές χιλιάδες χιλιόμετρα, βγαίνει το καινούργιο μοντέλο στην παραγωγή. Το ίδιο ακριβώς έγινε και με το SLR01. Οι ασύμμετροι σωλήνες αυξάνουν την ακαμψία του πλαισίου, που φτάνει το 10% στο σημείο της μεσαίας τριβής, καθώς και την ποιότητα κύλισης. Μιλώντας για βάρη, η εταιρεία προσφέρει 2 μοντέλα, το ένα με δισκόφρενα και το άλλο με κανονικά φρένα. Όσο κι αν φαίνεται παράξενο, το μοντέλο με τα δισκόφρενα ζυγίζει ελάχιστα παραπάνω (815 γρ., έναντι 810 γρ.). Αυτό έχει επιτευχθεί επειδή η εταιρεία δεν χρησιμοποιεί αντάπτορες για τα δισκόφρενα, αλλά βιδώνονται κατευθείαν πάνω στο πλαίσιο. Μοντέλα Η εταιρεία θα παράγει 3 μοντέλα με δισκόφρενα και 4 με κανονικά φρένα, ανάλογα με τα περιφερειακά που θα επιλέγει ο εκάστοτε πελάτης Δισκόφρενα 1.Team: Dura-Ace Di2, DT Swiss PRC DICUT 1100 DB 35 carbon clinchers 2.One: Ultegra Di2, DT Swiss PRC 1400 SPLINE DB 35 carbon clinchers 3.Two: Mechanical Ultegra, DT Swiss PR 1600 SPLINE DB 23 clinchers Κανονικά φρένα 1.Team: Mechanical Dura-Ace, Mavic Cosmic Pro Carbon SL-C WTS clinchers 2.One: SRAM eTAP, DT Swiss PRC 1400 SPLINE 35 carbon clinchers 3.Two: SRAM Red, Mavic Ksyrium Black clinchers 4.Three: Mechanical Ultegra, DT Swiss P1750 SPLINE 23 clinchers