Οι κάτοικοι σε μια μικρή πόλη της Νορβηγίας, ανακάλυψαν ότι υπάρχει ένας άνετος τρόπος να ανεβαίνουν έναν λόφο. Συγκεκριμένα, στην μικρή πόλη Trondheim, ένας κάτοικος της που βαρέθηκε να ανεβαίνει έναν απότομο λόφο μήκους 130 μ., με κλίση 18% (!) και έφτιαξε ένα ασανσέρ για ποδήλατα.

Το ασανσέρ δημιουργήθηκε το 1993 και λειτούργησε μέχρι το 2012. Μετά το 2013, έγινε αναβάθμιση του συστήματος και ονομάστηκε CycloCable.

Αποτελείται από ένα συρματόσχοινο με 11 βάσεις. Η λειτουργία του θυμίζει τα λιφτ που υπάρχουν στα χιονοδρομικά κέντρα. Μπορεί να μεταφέρει μέχρι και 300 ποδηλάτες/ώρα και 5 ποδηλάτες ταυτόχρονα.

Σήμερα το λιφτ, που λειτουργεί περισσότερο ως τουριστικό αξιοθέατο, χρησιμοποιείται από 20.000 μέχρι 30.000 χρήστες ετησίως. Μια βόλτα, η οποία είναι δυνατή μόνο προς τα πάνω, διαρκεί λίγο περισσότερο από ένα λεπτό και είναι δωρεάν, αλλά όχι χωρίς προσπάθεια.

Ο χρήστης τοποθετείται, καθισμένος στη σέλα και ελαφρώς λυγισμένος προς τα εμπρός, με το ποδήλατο στα αριστερά της πινακίδας. Όταν ξεκινά το λιφτ, ο ποδηλάτης στέκεται με το δεξί του πόδι στο υποπόδιο, σπρώχνει το ποδήλατο στο δρόμο. Είναι κυρίως το δεξί πόδι που δέχεται το φορτίο, καθώς μόνο αυτό το πόδι ωθείται ενώ ο τροχός σταθεροποιείται με το αριστερό πόδι.

Για να αντισταθμίσει κάποιος το τράβηγμα του ποδηλάτου, συνιστάται να πιέσει το τιμόνι προς τα εμπρός με τα χέρια. Μόνο η στήριξη του σώματος τόσο στα χέρια όσο και στα πόδια οδηγεί σε μια σταθερή θέση σώματος, η οποία πρέπει να διατηρείται μέσω της έντασης του σώματος κατά τη διάρκεια της διαδρομής.

Παρά την πρακτική που απαιτείται οι νέοι και οι ηλικιωμένοι μπορούν να διαχειριστούν την διαδρομή προς τα πάνω, όπως μπορείτε να δείτε στο βίντεο.

Η ταχύτητα του λιφτ είναι 7.4 χ.α.ω.,, που αντιστοιχεί σε περίπου 2 μέτρα/δευτερόλεπτο. Η τεχνική ανάβασης πρέπει να εξασκηθεί. Οι μεγαλύτερες διαδρομές με τέτοιο λιφτ, μπορεί να είναι εξαντλητικές λόγω του φορτίου από τη μία πλευρά.

Λόγω της μικρής ταχύτητας, λειτουργεί όλα αυτά τα χρόνια χωρίς κανένα ατύχημα.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Check Also

Tour de France – Η απαραίτητη ορολογία του αγώνα

Το Tour de France, ο μεγαλύτερος ποδηλατικός αγώνας, γίνεται συνεχώς πιο αγγλόφωνος. Υπάρχ…