Orbea Orca Aero – Παρουσίαση

Μέχρι τώρα, η εταιρεία επικεντρωνόταν στα μοντέλα Orca, στην μείωση του βάρους και την αύξηση της ακαμψίας. Αγνοούσε τη «νέα» μόδα της ποδηλατικής αγοράς, που ήθελε όλα τα καινούργια μοντέλα να είναι αέρο…. Όλα αυτά μέχρι τώρα.

Η εταιρεία παρουσίασε το πρώτο μοντέλο, σχεδιασμένο ειδικά στο να είναι άκαμπτο αλλά και αεροδυναμικό, και το ονόμασε πολύ απλά Orbea Orca Aero.

Φυσικά η εταιρεία, εν γνώσει της, έφτασε αργά στο πάρτι. Οι περισσότερες εταιρίες έχουν ήδη εδώ και χρόνια παρουσιάσει αντίστοιχα μοντέλα. Η αρχή έγινε με την Cervelo, με το soloist το 2002 και ακολούθησαν και οι επόμενοι.

Φυσικά και την εταιρεία απασχολούσε το θέμα της αεροδυναμικής. Το ποδήλατο χρονομέτρου της με την ονομασία Ordu αποδεικνύει του λόγου το αληθές. Επίσης κάθε καινούργια Orca είχε κάτι βελτιωμένο από αεροδυναμική άποψη, όπως το εμπρός πιρούνι, το παλουκόσελο, ο κάτω σωλήνας κ.ο.κ.

Αυτή τη φορά όμως, η εταιρεία πήρε τόσο σοβαρά το θέμα της αεροδυναμικής, ώστε να σχεδιάσει ένα ποδήλατο γύρω από αυτό.

Το Orca Aero παρουσιάζει τη γνωστή φιλοσοφία Kamm tail, την οποία χρησιμοποιούν γνωστοί κατασκευαστές όπως η Trek και η Scott στα μοντέλα της. Αφαιρώντας το πίσω μέρος των αεροδυναμικών σωλήνων, η εταιρεία πετυχαίνει 2 πράγματα: Πρώτον, έχει το μεγαλύτερο αεροδυναμικό όφελος και δεύτερον, μπορεί να κάνει τους σωλήνες μεγαλύτερους, άρα και πιο άκαμπτους.

Αεροδυναμικότητα

Το ότι το ποδήλατο είναι «χτισμένο» με προτεραιότητα στην αεροδυναμική φαίνεται παντού. Ο κάθετος σωλήνας είναι κομμένος στο περίγραμμα του τροχού, κάτι που βλέπουμε συχνά στα Cipollini.

Το εμπρός πιρούνι και ιδιαίτερα το ενσωματωμένο κάρμπον τιμόνι – λαιμός Vision Metron 5D, προσφέρουν τα μέγιστα στην αεροδυναμική.

Μερικά νούμερα

Η καθυστέρηση της Orbea λειτούργησε τελικά προς όφελος της. Η UCI είχε ορίσει μερικούς τεχνικούς κανόνες ως προς την κατασκευή των νέων πλαισίων, που τους τροποποίησε όταν η Orbea σχεδίαζε το Aero.

Έτσι το ποδήλατο απολαμβάνει περισσότερα αεροδυναμικά οφέλη (όπως ισχυρίζεται η εταιρεία) σε σχέση με τους ανταγωνιστές της.

Ποια τα οφέλη λοιπόν; Σύμφωνα με την εταιρεία, η Orca Aero εξοικονομεί στον αναβάτη της 27 Watt, όταν κινείται με 50 χ.α.ω., σε σύγκριση με μια απλή Orca. Αν το δούμε αλλιώς, γλιτώνει περίπου 1:22’’ σε μια διαδρομή 50 χλμ, όταν κινείται με την παραπάνω ταχύτητα.

Το νέο αεροδυναμικό πιρούνι εξοικονομεί 4 W, ενώ το νέο ενσωματομένο τιμόνι με τα αεροδυναμικά καλύμματα του λαιμού, 6 W.

Πρακτικές βελτιώσεις

Όλα τα παραπάνω είναι αποτέλεσμα πειραμάτων σε κλειστό περιβάλλον. Τι γίνεται όμως στον πραγματικό κόσμο, όπου το ποδήλατο κινείται;

Η εταιρεία υποστηρίζει ότι το ποδήλατο είναι πιο άκαμπτο, όταν ο αναβάτης σπριντάρει ή κάνει ορθοπέταλο.

Τα καλώδια είναι μεν εσωτερικά αλλά τα φρένα είναι κανονικά και βιδωμένα απευθείας πάνω στο πλαίσιο (direct mount). Επίσης υπάρχει ένα άνοιγμα στον κάτω μεγάλο σωλήνα για να εξυπηρετεί το σέρβις των καλωδίων.

Τα πιρούνια εμπρός και πίσω, έχουν χώρο ακόμα και για 28mm ελαστικά.

Τέλος, η γεωμετρία του πλαισίου της Orca έχει μεταφερθεί απαράλλακτη στο Aero. Οι βελτιώσεις αφορούν την ευελιξία του νέου μοντέλου και φυσικά μερικά γραμμάρια παραπάνω βάρος (η εταιρεία επίσημα δεν ανακοινώνει) για το αεροδυναμικό πλαίσιο.

Τιμές

Η Orca Aero με σειρά Shimano 105 ξεκινά στα 3000 €. Στο άλλο άκρο, με την ηλεκτρονική σειρά της SRAM Red, φτάνει τα 7.900 €, με τον αγοραστή να μπορεί να επιλέγει το χρώμα της αρεσκείας του.

2 Comments

  1. Antonoglou

    March 9, 2018 at 1:59 am

    Τωρα…να ειμαστε ΣΤΟΙΧΕΙΩΔΩΣ σοβαροι και να λεμε πραγματα που ΣΤΕΚΟΥΝΕ και οχι αρλουμπες…και συγνωμην για το ειθετικο μου “υφος” αλλα οταν διαβαζω —>

    “..Σύμφωνα με την εταιρεία, η Orca Aero εξοικονομεί στον αναβάτη της 27 Watt, όταν κινείται με 50 χ.α.ω., σε σύγκριση με μια απλή Orca. Αν το δούμε αλλιώς, γλιτώνει περίπου 1:22’’ σε μια διαδρομή 50 χλμ, όταν κινείται με την παραπάνω ταχύτητα….”

    ΑΥΤΟΜΑΤΩΣ και εγω και καθε ΣΧΕΤΙΚΟΣ με ποδηλασια στο ελαχιστο, θα σας πει κύριοι.. οτι ΠΕΝΗΝΤΑ χιλιομετρα αποσταση με 50 χιλ/ώρα μουαγιεν δεν βγαζει ΟΥΤΕ ο Παγκοσμιος στο ΧΡΟΝΟΜΕΤΡΟ…

    ΕΛΕΟΣ…

    Ακομη και με “κολλητηρι” σε γκρουπ αθλητων, τετοια μοαυγιεν ΔΕΝ βγαινει ευκολα./. μιλαμε για μπουλουκι 50 ατομα εμπρος και να βαλουμε και ευνοικο αερα… Οταν πεταμε τετοια ΜΑΡΓΑΡΙΤΑΡΙΑ, καλο ειναι να σκεφτομαστε οτι απευθυνομαστε σε αθλήτες που εχουνε κανει και καποια πραγματα στην ζωη τους και οχι σε ασχετους….

    Ο ΤΟΝΥ ΜΑΡΤΙΝ ο παγκοσμιςο στο χρονομετρο βγαζει καμια 52 χιλ/ωρα για αποσταση 10 – 14 χιλιομετρα… και μετα παει για αλλαγη νεφρου… ετσι για να ξερουμε τι λεμε…

    Reply

    • Cyclonews Team

      March 9, 2018 at 4:34 am

      Η παράγραφος αποτελείται απο 2 προτάσεις. Η πρώτη είναι μια μετρήσιμη παρατήρηση, σύμφωνα με τα αεροδυναμικά δεδομένα που έχει η εταιρεία (-27 w στα 50 χ.α.ω.) και η δεύτερη μια θεωρητική παρατήρηση.
      Φυσικά και δεν μπορεί κανείς να ποδηλατήσει με 50 χ.α.ω. για απόσταση 50 χλμ.
      Τα ευκόλως ενννοούμενα παραλείπονται….

      Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Check Also

Βελτιώνοντας την ποδηλατική ροπή

Συνήθως μιλάμε πιο συχνά για δύναμη παρά για ροπή, αλλά και τα δύο είναι σημαντικά στην απ…