Share on Facebook Share on Twitter Orbea Orca Aero – Παρουσίαση Μέχρι τώρα, η εταιρεία επικεντρωνόταν στα μοντέλα Orca, στην μείωση του βάρους και την αύξηση της ακαμψίας. Αγνοούσε τη «νέα» μόδα της ποδηλατικής αγοράς, που ήθελε όλα τα καινούργια μοντέλα να είναι αέρο…. Όλα αυτά μέχρι τώρα. Η εταιρεία παρουσίασε το πρώτο μοντέλο, σχεδιασμένο ειδικά στο να είναι άκαμπτο αλλά και αεροδυναμικό, και το ονόμασε πολύ απλά Orbea Orca Aero. Φυσικά η εταιρεία, εν γνώσει της, έφτασε αργά στο πάρτι. Οι περισσότερες εταιρίες έχουν ήδη εδώ και χρόνια παρουσιάσει αντίστοιχα μοντέλα. Η αρχή έγινε με την Cervelo, με το soloist το 2002 και ακολούθησαν και οι επόμενοι. Φυσικά και την εταιρεία απασχολούσε το θέμα της αεροδυναμικής. Το ποδήλατο χρονομέτρου της με την ονομασία Ordu αποδεικνύει του λόγου το αληθές. Επίσης κάθε καινούργια Orca είχε κάτι βελτιωμένο από αεροδυναμική άποψη, όπως το εμπρός πιρούνι, το παλουκόσελο, ο κάτω σωλήνας κ.ο.κ. Αυτή τη φορά όμως, η εταιρεία πήρε τόσο σοβαρά το θέμα της αεροδυναμικής, ώστε να σχεδιάσει ένα ποδήλατο γύρω από αυτό. Το Orca Aero παρουσιάζει τη γνωστή φιλοσοφία Kamm tail, την οποία χρησιμοποιούν γνωστοί κατασκευαστές όπως η Trek και η Scott στα μοντέλα της. Αφαιρώντας το πίσω μέρος των αεροδυναμικών σωλήνων, η εταιρεία πετυχαίνει 2 πράγματα: Πρώτον, έχει το μεγαλύτερο αεροδυναμικό όφελος και δεύτερον, μπορεί να κάνει τους σωλήνες μεγαλύτερους, άρα και πιο άκαμπτους. Αεροδυναμικότητα Το ότι το ποδήλατο είναι «χτισμένο» με προτεραιότητα στην αεροδυναμική φαίνεται παντού. Ο κάθετος σωλήνας είναι κομμένος στο περίγραμμα του τροχού, κάτι που βλέπουμε συχνά στα Cipollini. Το εμπρός πιρούνι και ιδιαίτερα το ενσωματωμένο κάρμπον τιμόνι – λαιμός Vision Metron 5D, προσφέρουν τα μέγιστα στην αεροδυναμική. Μερικά νούμερα Η καθυστέρηση της Orbea λειτούργησε τελικά προς όφελος της. Η UCI είχε ορίσει μερικούς τεχνικούς κανόνες ως προς την κατασκευή των νέων πλαισίων, που τους τροποποίησε όταν η Orbea σχεδίαζε το Aero. Έτσι το ποδήλατο απολαμβάνει περισσότερα αεροδυναμικά οφέλη (όπως ισχυρίζεται η εταιρεία) σε σχέση με τους ανταγωνιστές της. Ποια τα οφέλη λοιπόν; Σύμφωνα με την εταιρεία, η Orca Aero εξοικονομεί στον αναβάτη της 27 Watt, όταν κινείται με 50 χ.α.ω., σε σύγκριση με μια απλή Orca. Αν το δούμε αλλιώς, γλιτώνει περίπου 1:22’’ σε μια διαδρομή 50 χλμ, όταν κινείται με την παραπάνω ταχύτητα. Το νέο αεροδυναμικό πιρούνι εξοικονομεί 4 W, ενώ το νέο ενσωματομένο τιμόνι με τα αεροδυναμικά καλύμματα του λαιμού, 6 W. Πρακτικές βελτιώσεις Όλα τα παραπάνω είναι αποτέλεσμα πειραμάτων σε κλειστό περιβάλλον. Τι γίνεται όμως στον πραγματικό κόσμο, όπου το ποδήλατο κινείται; Η εταιρεία υποστηρίζει ότι το ποδήλατο είναι πιο άκαμπτο, όταν ο αναβάτης σπριντάρει ή κάνει ορθοπέταλο. Τα καλώδια είναι μεν εσωτερικά αλλά τα φρένα είναι κανονικά και βιδωμένα απευθείας πάνω στο πλαίσιο (direct mount). Επίσης υπάρχει ένα άνοιγμα στον κάτω μεγάλο σωλήνα για να εξυπηρετεί το σέρβις των καλωδίων. Τα πιρούνια εμπρός και πίσω, έχουν χώρο ακόμα και για 28mm ελαστικά. Τέλος, η γεωμετρία του πλαισίου της Orca έχει μεταφερθεί απαράλλακτη στο Aero. Οι βελτιώσεις αφορούν την ευελιξία του νέου μοντέλου και φυσικά μερικά γραμμάρια παραπάνω βάρος (η εταιρεία επίσημα δεν ανακοινώνει) για το αεροδυναμικό πλαίσιο. Τιμές Η Orca Aero με σειρά Shimano 105 ξεκινά στα 3000 €. Στο άλλο άκρο, με την ηλεκτρονική σειρά της SRAM Red, φτάνει τα 7.900 €, με τον αγοραστή να μπορεί να επιλέγει το χρώμα της αρεσκείας του.