Ακόμα κι αν δεν είμαστε νέοι στην ποδηλασία, συχνά μας «δίνονται» συμβουλές για την σωστή συντήρηση του ποδηλάτου μας.

Εδώ, ξεχωρίζουμε τα πράγματα και σας βοηθούμε να καταλάβετε ποια συμβουλή είναι χρήσιμη – και ποια είναι υπερβολική.

Πρέπει να πλένουμε το ποδήλατο μας τακτικά

Υπερβάλλοντας για την συντήρηση ποδηλάτων

Ένα καθαρό ποδήλατο κάνει τον ποδηλάτη ευτυχισμένο – αλλά όχι απαραιτήτως και το ποδήλατο. Τα ποδήλατα από ανθρακόνημα εξακολουθούν να έχουν αρκετά μεταλλικά εξαρτήματα. Γιατί λοιπόν να «κουράζουμε» το μέταλλο, πλένοντας το ποδήλατο μετά από κάθε βόλτα;

Εκτός αν χρησιμοποιούμε το ποδήλατο μας το χειμώνα, τις περισσότερες φορές ένα απλό σκούπισμα με πανάκια μετά από μια βόλτα αρκεί. Αφήνουμε λίγο χρόνο και κάνουμε ένα προσεκτικό πλύσιμο ανά 6 εβδομάδες.

Πρέπει να φουσκώνουμε τα ελαστικά μας σε Χ πίεση

Υπερβάλλοντας για την συντήρηση ποδηλάτων

Πόσοι ποδηλάτες παίρνουν για να φουσκώσουν ένα ελαστικό; Δεκαπέντε. Ένας για να φουσκώσει το ελαστικό και οι άλλοι 14 για να συμβουλέψουν γιατί μια διαφορετική πίεση θα ήταν καταλληλότερη.

Μόνο εμείς μπορούμε να αποφασίσουμε για τη σωστή πίεση των ελαστικών μας – διαβάστε το άρθρο μας, για να διαπιστώσετε ποια πίεση ελαστικών ταιριάζει στις ανάγκες σας.

Χρησιμοποιώντας WD-40 και άλλα παρόμοια καθαριστικά

Κάθε σπίτι θα πρέπει να έχει WD-40, καθώς έχει πολλές χρήσεις. Απελευθερώνει κολλώδεις μηχανισμούς, χαλαρώνει σκουριασμένα μέρη, λιπαίνει και αποβάλλει την υγρασία. Ακούγεται ιδανικό για ποδήλατα, σωστά; Όχι.

Ούτε καν το WD-40 συνιστά να χρησιμοποιούμε το WD-40 σε ποδήλατα, γι ‘αυτό και κυκλοφόρησαν μια σειρά προϊόντων ειδικά για ποδήλατα. Πρέπει πάντα να χρησιμοποιούμε τα κατάλληλα υλικά για το ποδήλατο μας.

Χρησιμοποιούμε πάντα ένα ροπόκλειδο

Παρόλο που σας συμβουλεύουμε να χρησιμοποιήσετε εργαλεία ειδικά για ποδήλατα, δεν χρειάζεται πάντα να χρησιμοποιούμε το πιο τεχνικό εξοπλισμό.

Ναι, ένα ροπόκλειδο είναι γρηγορότερο, ευκολότερο και καλύτερο για τη φυσιολογική κατάσταση των εξαρτημάτων από ανθρακόνημα του πλαισίου μας, από ένα πολυεργαλείο. Αλλά τι θα γίνει, αν χρειαστεί να ρυθμίσουμε το ύψος της σέλας μας, στη μέση ενός μπρεβέ;

Δοκιμάζουμε επισκευές στο ποδήλατό και με ροπόκλειδο αλλά και με πολυεργαλεία. Οι πιθανότητες είναι, να έχουμε διαθέσιμο το δεύτερο.

Το ίδιο ισχύει και για το φούσκωμα των ελαστικών. Η διαδικασία της μέτρησης της πίεσης με τον αντίχειρα και τον δείκτη, μπορεί να φαίνεται απλοϊκή. Όμως, θα είμαστε ευγνώμονες που το μάθαμε, όταν το χρειαστούμε.

Χρησιμοποιώντας βίδες οριοθέτησης του πίσω ντεραγιέ

Αν και μόλις αναρτήσαμε ένα άρθρο σχετικά με τη συντήρηση του ντεραγιέ, το να χρειαστούμε να ρυθμίσουμε τις βίδες ορίων (Η & L) είναι πολύ σπάνιο.

Περισσότερο μας ενδιαφέρουν οι ρυθμίσεις των ρεγουλατόρων. Αν έτσι δεν βγάζουμε άκρη, τότε θα χρειαστεί να ελέγξουμε την αλυσίδα και την κασέτα για σημάδια φθοράς.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Check Also

Ο Peter Sagan δεν συμμετέχει στο Strade Bianche 2021

Δεν θα υπάρξει εκκίνηση στο Strade Bianche αυτό το Σαββατοκύριακο, για τον Peter Sagan. Οι…