Ποιο είναι το πρώτο πράγμα που κάνουμε όταν είμαστε έτοιμοι να οδηγήσουμε ένα αυτοκίνητο που δεν είναι δικό μας –είτε ένα αυτοκίνητο ενοικίασης ή αυτό ενός φίλου; Μετακινούμε το κάθισμα, αλλάζουμε τους καθρέφτες και γενικά κάνουμε ό,τι μπορούμε για να είμαστε άνετοι και ασφαλείς. Σωστά;

Λοιπόν, ένα ποδήλατο δεν είναι κάτι διαφορετικό.

Το ποδήλατο είναι ένα πολύ προσωπικό πράγμα, και το ύψος της σέλας, το μέγεθος του σκελετού και το πλάτος του τιμονιού θα πρέπει να προσαρμοστούν σε εμάς. Έτσι θα εξασφαλίσουμε ότι η θέση οδήγησης είναι άνετη, ασφαλής και μπορούμε να πεταλάρουμε αποδοτικά.

Ωστόσο, οι περισσότεροι άνθρωποι όταν αγοράζουν ένα ποδήλατο απλά ανεβαίνουν και ξεκινούν, παίρνοντας οποιαδήποτε δυσφορία δημιουργείται ως μέρος της ποδηλασίας. Αλλά αυτό δεν πρέπει να είναι έτσι.

Πόνος στο λαιμό; Πόνοι στο γόνατο; Πόνος στην πλάτη; Όλα αυτά θα μπορούσαν να προληφθούν με σωστή εφαρμογή (Bike Fit). Έτσι εάν έχουμε μόλις αγοράσει ένα ποδήλατο ή αντιμετωπίζουμε κάποιους πόνους από την οδήγηση, ίσως είναι καιρός να δούμε πώς θα διορθώσουμε τη θέση οδήγησης.

Τι σημαίνει bike fit?

Bike Fit – Τι είναι και γιατί είναι απαραίτητο;

Η εύρεση της σωστής θέσης στο ποδήλατο, αποτελεί μια υπηρεσία στην οποία ένας εμπειρογνώμονας, χρησιμοποιώντας σε βάθος μετρήσεις και προσεκτικές παρατηρήσεις, μας βοηθά να βρούμε την ιδανική θέση οδήγησης που μας επιτρέπει να είμαστε όσο το δυνατόν πιο άνετοι και αποδοτικοί.

Αλλά δεν το έκαναν στο κατάστημα;

Καθώς ο κλάδος βελτιώνεται καλύτερα στον εντοπισμό των αναγκών που σχετίζονται με το μέγεθος και το φύλο, τα ποδήλατα γίνονται ολοένα και πιο «έτοιμα να οδηγηθούν» με σημεία όπως το πλάτος του τιμονιού, το μήκος του δισκοβραχίονα και το είδος της σέλας, ανάλογα με το μοντέλο και το μέγεθος του πλαισίου .

Επιπλέον, ένας καλός πωλητής θα κοιτάξει το ύψος της σέλας και το reach – την απόσταση που μπορούμε να φτάσουμε από τη σέλα στο τιμόνι.

Αυτό είναι μια καλή αρχή για να διασφαλίσουμε ότι τουλάχιστον αγοράσαμε το σωστό μέγεθος πλαισίου. Όμως ένα σωστά στημένο ποδήλατο χρειάζεται παραπάνω, και ο ειδικός θα εξετάσει τα πάντα, από τη λεκάνη μέχρι και τις καμάρες των ποδιών μας,  για να προσαρμόσει το ποδήλατο πάνω μας.

Τι περιμένουμε κατά τη διάρκεια ενός bike fit?

Υπάρχουν πολλές διαφορετικές υπηρεσίες bike fit, η κάθε μία με τις δικές της προσεγγίσεις, φιλοσοφίες και εργαλεία.

Μια γρήγορη επισκόπηση:

  • Η "Συνέντευξη": Η συνεδρία πιθανότατα θα αρχίσει με τον τεχνικό να μας ρωτά λεπτομερείς ερωτήσεις σχετικά με τυχόν δυσφορία και (τραυματισμούς) του παρελθόντος, καθώς και τον τρόπο οδήγησης και τους στόχους μας.
  • Μια φυσική αξιολόγηση: Ο τεχνικός θα εξετάσει τα φυσικά χαρακτηριστικά, θα μετρήσει το ύψος μας, το πλάτος των ώμων και του ισχίου μας, καθώς και θα δοκιμάσει την ευελιξία μας.
  • Αξιολόγηση υλικού: Εδώ ο τεχνικός θα ρίξει μια ματιά στην τρέχουσα ρύθμιση του ποδηλάτου, στη σέλα, στο σύστημα μετάδοσης, στα παπούτσια και τα σχαράκια μας.
  • Παπούτσια, σχαράκια και σόλες: Τα παπούτσια, τα σχαράκια και οι σόλες έχουν τεράστιο αντίκτυπο στην πίεση που ασκείται στα γόνατα κατά την οδήγηση και επομένως ένα σημαντικό μέρος της συνεδρίας είναι πιθανό να δαπανηθεί.
  • Η σέλα: η σέλα είναι το πιο προσωπικό μέρος ενός ποδηλάτου και εξαιρετικά σημαντικό από την άποψη της άνεσης και της θέσης του ισχίου. Ο τεχνικός πιθανότατα θα μας ρωτήσει για τυχόν ζητήματα σέλας και θα μετρήσει τα οστά της λεκάνης, για να βεβαιωθεί ότι η σέλα μας έχει το κατάλληλο πλάτος. Μπορεί ακόμη και να δοκιμάσουμε μια διαφορετική σέλα.
  • Παρατηρήσεις: Θα μας ζητηθεί να οδηγήσουμε και να εκτελέσουμε μια σειρά κινήσεων, ενώ ο τεχνικός κοιτάζει τη θέση και τη στάση μας από όλες τις γωνίες.
  • Ρυθμίσεις: Εδώ ξεκινούν οι δοκιμές. Ο τεχνικός πιθανόν να κάνει μικροσκοπικές ρυθμίσεις στο ύψος της σέλας, στο πλάτος του τιμονιού, στο μήκος του λαιμού, στη θέση από τα σχαράκια κ.λπ. και θα μας ζητήσει να επιστρέψουμε στο ποδήλατο για περαιτέρω παρατήρηση. Οι μικρές ρυθμίσεις θα γίνονται μέχρι να βρεθεί η ιδανική θέση. Είναι σημαντικό να επικοινωνούμε ανοιχτά με τον τεχνικό, σε οτιδήποτε μας δημιουργεί δυσφορία ή κάποια ανησυχία.
  • Ανάλυση: Εκτός από την παρατήρηση της θέσης μας και την προσαρμογή της, η συνεδρία μπορεί να περιλαμβάνει το πώς πεταλάρουμε, μέσω από μια ανάλυση βίντεο, ώστε να εξεταστεί πόσο αποδοτικά πεταλάρουμε.
  • Νέα προσαρμογή, αναφορά και εργασία: Στο τέλος της συνεδρίας, θα έχουν γίνει ρυθμίσεις στο ποδήλατό μας και στη θέση οδήγησης και μπορεί να μας δοθεί μια αναφορά που θα αναφέρει λεπτομερώς τις μετρήσεις και τις αλλαγές που έγιναν. Αυτό είναι χρήσιμο για να το εφαρμόσουμε σε επόμενα ποδήλατα. αναπαράγει την εφαρμογή σε άλλα ποδήλατα.

Συμβουλή: Μια νέα θέση οδήγησης, μπορεί να χρειαστεί καιρό για να προσαρμοστεί το σώμα μας. Επομένως, δεν ξεκινάμε αμέσως τις πολύωρες προπονήσεις.

Είμαστε προετοιμασμένοι

  • Προβλέπουμε για χρόνο: Μια καλή συνεδρία μπορεί να διαρκέσει έως και 3 ώρες.
  • Φοράμε τα ποδηλατικά μας ρούχα: Φοράμε ό,τι θα φορούσαμε κανονικά αν βγαίναμε για προπόνηση.
  • Καθαρό ποδήλατο: Μια και θα γίνουν πολλές ρυθμίσεις πάνω στο ποδήλατο, θα πρέπει να είναι τουλάχιστον καθαρό.
  • Έτοιμοι για αλλαγές: Ο τεχνικός θα κάνει πιθανώς αλλαγές στο ποδήλατό μας καθώς και στο στήσιμο και την τεχνική μας στο ποδήλατο, οπότε είμαστε ανοιχτοί στις προτάσεις.
  • Πιθανές αγορές: Να γνωρίζουμε ότι μπορεί πιθανά να καταλήξουμε να αγοράσουμε νέα εξαρτήματα όπως λαιμό, σέλα ή τιμόνι.

Bike Fit – Τι είναι και γιατί είναι απαραίτητο;

Καλή συνεδρία

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Check Also

Αντιμετωπίζοντας μεγάλες αναβάσεις – Τα βασικά

Τα απαιτητικά μεγάλα brevet που γίνονται στη χώρα μας συχνά περιέχουν μεγάλες, δύσκολες αν…