Όταν η ομάδα Aqua Blue έχασε τους χορηγούς της, ο Adam Blythe κατηγόρησε το ποδήλατο 3T Strada, ισχυριζόμενος ότι ήταν «ένα ποδήλατο πίστας με ταχύτητες» λέγοντας: «Είσαι μπλεγμένος – δεν μπορείς να ποδηλατήσεις σε ένα μονοήμερο αγώνα, πόσο μάλλον σε ένα αγώνα 2 εβδομάδων».

Μετά από αυτό, όλοι υπέθεσαν ότι κάτι τέτοιο σηματοδοτούσε το τέλος για τα συστήματα 1x στα ποδήλατα δρόμου, για το επαγγελματικό πελοτόν.

Το καρφί στο φέρετρο του 1x φαίνεται να είναι η έκδοση του Strada Due τον Ιούλιο, ενός συμβατικού διπλού δισκοβραχίονα του Strada, με τον Gerard Vroomen να αναγνωρίζει: «Φυσικά οι αθλητές pro βρίσκονται σε μια πολύ συγκεκριμένη κατάσταση, συχνά ανεβαίνοντας βουνό μέσα σε ένα πελοτόν 100 αθλητών, χωρίς άλλη επιλογή παρά να οδηγούν στον ρυθμό εκείνων γύρω τους, όχι στο δικό τους ρυθμό. Σε μια τέτοια κατάσταση, όπου δεν μπορούν να κρατάνε το δικό τους ρυθμό, έχοντας μια επιπλέον ταχύτητα αυτό μπορεί να αποτελέσει πλεονέκτημα».

Αλλά πρέπει πραγματικά να απορρίψουμε όλα τα πλεονεκτήματα ενός συστήματος 1x, όπως η εξοικονόμηση βάρους, η καλύτερη αεροδυναμική, η απλότητα, η εύκολη ρύθμιση και οι καθαρές γραμμές, για να επιστρέψουμε σε ένα συμβατικό set-up;

Τι θα συμβεί αν είχαμε περισσότερα γρανάζια από τα 11 που ήταν στη διάθεση της Aqua Blue με τη μετάδοση SRAM Force1;

Rotor 1 × 13

Παρόλο που η 3Τ φαίνεται να παραιτείται από το 1x, ή τουλάχιστον να καλύπτει τα στοιχήματά της, η Rotor, ένας από τους χορηγούς της Dimension Data φέτος, παρουσίασε ένα σύνολο 1 × 13 στην Eurobike. Παρόλο που βρίσκεται ακόμα στη φάση εξέλιξης, η ισπανική εταιρία είναι σίγουρη ότι κατευθύνεται προς το επαγγελματικό peloton.

Ο μηχανικός της Rotor Carlos Carton, ο οποίος ήταν επικεφαλής του σχεδίου 1 × 13, δήλωσε: «Με την Aqua Blue έχουμε δει ότι το 1 × 11 δεν ήταν αρκετό. Για αυτό το εύρος, τα βήματα [των σχέσεων] μεταξύ είναι πολύ μεγάλα για αυτούς τους αθλητές. Αλλά με το 1 × 13 μπορούμε να επεκτείνουμε το εύρος των αναλογιών ώστε να ταιριάζει με 2 × 11 και να διατηρούμε τα ίδια βήματα μεταξύ τους».

Η Rotor έχει αποδείξει ότι στους αγώνες δρόμου, στο σεταπ 2 × 11 υπάρχουν στην πραγματικότητα μόνο 14 διαφορετικές σχέσεις. Με το σύστημα 1 × 13 μπορούμε να έχουμε απόλυτο ταίριασμα των σχέσεων.

Επιπλέον η Rotor, η οποία έχει 6 χρόνια εμπειρίας κατασκευής σε βατόμετρα, έχει στοιχεία που υποδηλώνουν ότι τα μεγαλύτερα βήματα όταν οι αναβάτες χρησιμοποιούν τα μεγαλύτερα γρανάζια δεν είναι σημαντικά και έτσι 13 γρανάζια είναι άφθονα:

 «Για παράδειγμα στο 1 × 10-36 μας έχουμε γρανάζια 10 , 11, 12, 13, 14 – το ίδιο με αυτά που χρησιμοποιούνται. Και στη συνέχεια ανοίγουμε λίγο τα βήματα, αλλά έχουμε δει με τα δεδομένα του βατομέτρου μας, ότι σε χαμηλή ταχύτητα το στροφάρισμα που κρατάμε βάση βιο-μηχανικής είναι μεγαλύτερο. Αυτά τα μεγαλύτερα βήματα στην κορυφή της κασέτας υποστηρίζονται βάση βιο-μηχανικής.»

«Γι ‘αυτό πιστεύουμε ότι δεν θα πρέπει να είναι τόσο δύσκολο να γίνει αποδεκτό από τους αθλητές και το επαγγελματικό πελοτόν. Αλλά θα ήταν δύσκολο να αλλάξουν τον τρόπο σκέψης τους, όταν ψάχνουν για νίκες και πληρώνονται για αυτές τις νίκες. Έτσι δεν θέλουν να χρησιμοποιήσουν κάτι νέο ή κάτι που δεν έχει δοκιμαστεί. Έτσι πρέπει να σπάσουμε αυτά τα ψυχικά εμπόδια».

Leave a Reply

Your email address will not be published.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Check Also

A journey beyond – Βίντεο

Ο Marc Maurer ποδηλάτησε 5600 χλμ, ξεκινώντας από την Κωνσταντινούπολη, διασχίζοντας τον Κ…