Share on Facebook Share on Twitter Αλλαγές τροχών με δισκόφρενα όπως στην F1! Καθώς η χρήση δισκόφρενων γίνεται πιο διαδεδομένη στο επαγγελματικό πελοτόν, οι ομάδες και οι μηχανικοί παίρνουν ιδέες από τη Formula 1 για να κάνουν γρήγορες αλλαγές τροχών στους αγώνες. Αρκετές ομάδες πλέον χρησιμοποιούν ηλεκτρικά εργαλεία για να τους βοηθήσουν να αλλάξουν τροχούς με δισκόφρενα, όσο το δυνατόν γρηγορότερα. Οι ομάδες της Formula 1 χρησιμοποιούν μεγαλύτερα πιστόλια με πεπιεσμένο αέρα, όταν αλλάζουν τροχούς, ενώ στα ποδήλατα χρησιμοποιούνται μικρότερα ηλεκτρικά εργαλεία. Ωστόσο, η έννοια και ο στόχος είναι τα ίδια: ξεβιδώνουμε και, στη συνέχεια, βιδώνουμε τον τροχό όσο το δυνατόν γρηγορότερα! Στο Vuelta a San Juan, οι ομάδες Bora-Hansgrohe, Deceuninck-QuickStep, Dimension Dimension, Neri Sottoli, Sporting Tavira και Beltrami χρησιμοποίησαν όλες δισκόφρενα και οι τρεις ομάδες του WorldTour είχαν ήδη προμηθευτεί ηλεκτρικά εργαλεία για να επιταχύνουν τις αλλαγές τροχών. Η Neri Sottoli δήλωσε ότι θα χρησιμοποιήσει επίσης ηλεκτρικά εργαλεία όταν επιστρέψει στην Ευρώπη μετά από μια χειροκίνητη αλλαγή δίσκου πίσω τροχού στο 2ο εταπ, που κόστισε σχεδόν 30΄΄. Ο μηχανικός της Dimension Data Ο Klas Johansson, επικεφαλής μηχανικός της Dimension Data, έκανε μια επίδειξη για το πώς χρησιμοποιεί ένα μικρό ηλεκτρικό εργαλείο Metabo Powermaxx. Ρύθμισε τη ροπή στα 11 Nm και ξεβίδωσε και βίδωσε πάλι τον άξονα σε μερικά δευτερόλεπτα, πολύ πιο γρήγορα από το χέρι με ένα εξάγωνο κλειδί. Ο Johansson δοκίμασε τις δεξιότητες αλλαγής τροχού στο τελικό εταπ του Vuelta a San Juan. Ο Mark Cavendish είχε λάστιχο στα τελευταία 20 χλμ και ο Johansson μπόρεσε να του δώσει μια γρήγορη αλλαγή τροχού, ώστε να μπορέσει να πιάσει γρήγορα το πελοτόν και να πρωταγωνιστήσει στο σπριντ. Οι αθλητές επιλέγουν συχνά να αλλάζουν ποδήλατα και όχι τροχούς, όταν ο χρόνος είναι λίγος, αλλά συνήθως μόνο το ποδήλατο του αρχηγού μπορεί να απομακρυνθεί γρήγορα από το ράφι, γιατί βρίσκεται έξω από το ράφι οροφής στα αυτοκίνητα της ομάδας. Η ποδήλατο που ανήκει στον Cavendish – ένας περιβόητος τελειομανής – είχε την καλύτερη θέση στο αυτοκίνητο της ομάδας, αλλά ήθελε να παραμείνει με το αρχικό ποδήλατο στο υπόλοιπο του αγώνα, και γι ‘αυτό επέλεξε μια αλλαγή τροχού. Ο Johansson εξήγησε ότι μια αλλαγή πίσω τροχού (με συμβατικά φρένα) διαρκεί περίπου όσο χρειάζεται να περάσουν 7 αυτοκίνητα συνοδείας (περίπου 10΄΄), ενώ η αλλαγή πισω τροχού με δισκόφρενα διαρκεί περίπου 14 αυτοκίνητα συνοδείας (περίπου 20΄΄). Ο ίδιος πρότεινε ότι με το ηλεκτρικό εργαλείο, μια αλλαγή πίσω τροχού διαρκεί περισσότερο από 10΄΄ από έναν τροχό με συμβατικά φρένα, που διαθέτει ένα μοχλό quick release και συνολικά περίπου 20΄΄. Ο επιπλέον χρόνος είναι απαραίτητος για να ευθυγραμμιστεί προσεκτικά ο ρότορας ανάμεσα στα τακάκια καθώς και το μικρότερο γρανάζι της κασέτας με την αλυσίδα. Όταν ο Johansson ακούει το ράδιο ότι υπάρχει σκασμένο ελαστικό, παίρνει το ηλεκτρικό του εργαλείο μαζί με έναν τροχό. Είναι ευτυχής να το κάνει, εφόσον συμβάλει στην επιτάχυνση των αλλαγών και διατηρεί τους αθλητές του ευτυχείς στον αγώνα. Η χρήση των αξόνων σημαίνει ότι δεν χρειάζεται πλέον το quick release, καθιστώντας το κούμπωμα του τροχού πιο άκαμπτο και πιο καθαρό (αεροδυναμικά). Οι ομάδες τώρα χρησιμοποιούν μόνο quick release για να συγκρατούν τους τροχούς στη ραφιέρα, πάνω στο αυτοκίνητο της ομάδας.