Όταν ξεκινάμε στο δρόμο –ή στο προπονητήριο- για μια διαλλειματική προπόνηση, έχουμε ποτέ αναρωτηθεί ποιά χρονικά διαστήματα είναι αυτά που θα μας δώσουν το καλύτερο αποτέλεσμα;

Εμπειρογνώμονες από ένα πανεπιστήμιο της Νορβηγίας αναρωτήθηκαν για ακριβώς αυτό το ζήτημα και ξεκίνησαν μια έρευνα: Χρησιμοποίησαν 18 αθλητές εθνικού επιπέδου από ένα μείγμα ποδηλασίας δρόμου και βουνού, και μέτρησαν τις βελτιώσεις στις επιδόσεις τους σε διάστημα 3 εβδομάδων.

Συγκεκριμένα, σύγκριναν σύντομες διαλλειματικές προπονήσεις των 30΄΄ και μεγαλύτερες διαλλειματικές των 5΄.

Η μελέτη, που διεξήχθη από το Πανεπιστήμιο Εφαρμοσμένων Επιστημών της Νορβηγίας στην Lillehammer, διαπίστωσε ότι τα σύντομα διαστήματα των 30΄΄ πρόσφεραν «…ανώτερες προπονητικές προσαρμογές στις παραμέτρους αντοχής και απόδοσης» σε σύγκριση με τα μεγαλύτερα διαστήματα 5΄.

Τα εξεταζόμενα άτομα υποβλήθηκαν σε 3 εβδομαδιαίες προπονήσεις, με 3 σετ των 13 × 30΄΄ με αποκατάσταση 15΄΄ μεταξύ των διαστημάτων και 3΄αποκατάσταση μεταξύ των σετ. Η άλλη επιλογή ήταν 4 σετ των 5΄, με 2:30΄΄ αποκατάσταση μεταξύ των σετ.

Οι αθλητές έπρεπε να εκτελούν τα σετ με τη μέγιστη, διατηρώντας τη μέγιστη δυνατή μέση ισχύ που μπορούσαν, κατά τη διάρκεια κάθε συνεδρίας.

Τα ευρήματα υποστηρίχθηκαν από τον Matt Rowe από την εταιρεία προπονητικής Rowe & King.

Ο Rowe, ο αδελφός του αρχηγού της Ineos Luke Rowe δήλωσε: «Είμαι σίγουρα υπέρμαχος της ποιότητας πάνω από την ποσότητα. Οι άνθρωποι που θέλουν απλώς να αποκτήσουν καλή φόρμα και να έχουν μια συνολική ενδυνάμωση,  κάνοντας σύντομες διαλλειματικές μέγιστης προσπάθειας είναι ένας σίγουρος τρόπος για να το κάνουν».

«Αυτό οφείλεται κυρίως στο γεγονός ότι παίρνουν μια καλή δόση μέγιστης προσπάθειας και έχουμε πραγματικά καλό προπονητικό στρες, από την τόνωση των γρήγορων μυϊκών ινών».

Ο πρώην pro Rowe, ο οποίος αγωνίστηκε για το NFTO, πρόσθεσε ότι οι σύντομες προσπάθειες των 30΄΄ συμβάλλουν επίσης στην αύξηση της απόδοσης των ενεργειακών συστημάτων μας.

Αυτές οι σύντομες προσπάθειες στα κόκκινα, «αδειάζουν» το σύστημά μας και μας βοηθούν να βελτιώσουν τον εαυτό μας σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα.

Αλλά αυτά τα 30΄΄πρέπει να γίνουν σωστά, όπως επισημαίνει ο Rowe:

«Το βασικό θέμα εδώ, είναι ότι πολλοί άνθρωποι δεν ποδηλατούν αρκετά σκληρά. Όταν λοιπόν ζητώ από τους αθλητές να κάνουν σπρινταρίσματα με μέγιστη προσπάθεια, σκέφτονται ότι πηγαίνουν σκληρά».

«Νομίζουν ότι πηγαίνουν τέρμα γκάζι, αλλά στην πραγματικότητα η προσπάθεια τους βρίσκεται στο 95%. Το τέχνασμα είναι για αυτές τις πολύ σύντομες προσπάθειες, πραγματικά πρέπει να είσαι ψυχολογικά στο παιχνίδι, αλλιώς δεν κάνεις πραγματικά την προσπάθεια σωστά και δεν θα πάρεις τα επιδιωκόμενα οφέλη και κέρδη από αυτά».

Οπότε χτυπάμε τέρμα γκάζι και πάμε για 30΄΄!!!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Check Also

Giro d’Italia 2020 – Λίστα εκκίνησης

Η 103η έκδοση του Giro d’Italia θα πραγματοποιηθεί από τις 3 Οκτωβρίου έως τις 25 Οκ…