Ο Chris Froome ανέβασε ένα νέο βίντεο για το Factor Ostro VAM που χρησιμοποιεί αυτή τη σεζόν, μια και ξεκινά ως νέο μέλος της ομάδας Israel Start-Up Nation. Όπως θα περίμενε κανείς, έχει αρκετά καλά πράγματα να μοιραστεί για το νέο του αγωνιστικό ποδήλατο.

Για το νέο του ποδήλατο

«Έχει πολύ καλό χειρισμό…»,  «Λατρεύω τις ευθείες γραμμές…», «Μου αρέσει η μεταφορά ισχύος σε αυτό. Αισθάνεσαι υπέροχα. Σηκώνεσαι από τη σέλα και αισθάνεσαι ότι η δύναμη πηγαίνει κατευθείαν από το ποδήλατο και σε ωθεί προς τα εμπρός, κάτι που πρέπει να κάνει ένα ποδήλατο…»

Για τα δισκόφρενα

«Δεν έχω πειστεί 100%  ακόμα. Τα χρησιμοποιώ τους τελευταίους μήνες. Από πλευράς απόδοσης, είναι υπέροχα. [Αυτά] σταματούν πάντα όταν πρέπει να σταματήσω. Σε στεγνό, σε βρεγμένο, δουλεύουν, κάνουν τη δουλειά, κάνουν ό, τι έπρεπε να κάνουν».

«Τα μειονεκτήματα στα δισκόφρενα: το συνεχές τρίψιμο, η πιθανότητα για μηχανικές βλάβες, η υπερθέρμανση, οι δίσκοι στρεβλώνουν λίγο, όταν βρίσκεστε σε κατάβαση για 5 ή 10΄με συνεχές φρενάρισμα». Προσωπικά, δεν νομίζω ότι η τεχνολογία είναι αρκετά εκεί που πρέπει να είναι ακόμα για ποδηλασία δρόμου».

«Η απόσταση μεταξύ του δίσκου και των στροφείων [ο Froome αναφέρεται προφανώς στο δίσκο και τα τακάκια εδώ] είναι πολύ στενή, οπότε θα έχουμε αυτό το τρίψιμο, θα έχουμε ένα έμβολο που λειτουργεί περισσότερο από ένα άλλο, θα έχουμε όλα αυτά τα μικρά ζητήματα».

«Δεν πιστεύω ότι τα έμβολα αποσύρονται αρκετά όπως έπρεπε, συνεχώς. Αρκετά συχνά θα λειτουργούν πάνω στο σταντ, όταν οι μηχανικοί συντηρούν το σύστημα, αλλά μετά όταν βγείτε στο δρόμο, είναι μια διαφορετική ιστορία».

Συμπέρασμα

Είναι απλό, πραγματικά.Ο Froome έχει βασικά δίκιο! Χωρίς αμφιβολία, τα δισκόφρενα χρειάζονται ακόμα δουλειά.Όμως όλη αυτή η δουλειά γίνεται, και φαινομενικά γρήγορα.

Ένα μεγάλο μέρος της διαφημιστικής εκστρατείας της επόμενης γενιάς της Shimano Dura-Ace Di2 επικεντρώθηκε στον υποτιθέμενο ημι-ασύρματο σχεδιασμό της. Από την άλλη, η εταιρεία προτείνει ότι η 2η προτεραιότητα ήταν η βελτίωση της τεχνολογίας δισκόφρενων: Να είναι πιο αθόρυβα, ευκολότερα στην εγκατάσταση, λιγότερο επιρρεπή στο τρίψιμο.

Σίγουρα δεν υπάρχει κάποια «συνωμοσία» σε ολόκληρο τον κλάδο προς την υιοθέτηση των δισκόφρενων, αλλά σίγουρα ο κλάδος έχει λάβει τη συλλογική απόφαση ότι δεν υπάρχει μεγάλο μέλλον για τα συμβατικά φρένα.

Είναι τα δισκόφρενα τέλεια τώρα;

Όχι βέβαια. Αλλά δεν νομίζω ότι θα πρέπει να περιμένουμε πάρα πολύ καιρό για να εξαφανιστούν τα παραπάνω προβλήματα.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Check Also

Paris-Roubaix 2021 – Λίστα εκκίνησης

Μετά το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα της Φλάνδρας, φτάνουμε σε ένα καθυστερημένο Paris – Roubaix, …