Μετά από πολλά χρόνια πάνω στη σέλα, κάνω μόνος μου όλες τις ρυθμίσεις για τη θέση που ποδηλατώ. Ωστόσο, υπάρχει μεγάλη διαφορά όταν κάποιος επαγγελματίας αναλάβει να ρυθμίσει την θέση οδήγησης μας. Έτσι, αν κάνουμε αρκετά χιλιόμετρα το χρόνο, είναι καλό να ακολουθήσουμε ένα επαγγελματικό bike fitting.

Από την άλλη, αν περιστασιακά κάνουμε ποδήλατο ή δεν διαθέτουμε τον ανάλογο προϋπολογισμό, θα δούμε παρακάτω πώς μπορούμε να το κάνουμε μόνοι μας, ακολουθώντας μερικούς βασικούς κανόνες.

Αυτό, φυσικά, δεν θα υποκαταστήσει τη βοήθεια ενός επαγγελματία, θα μας δώσει απλώς ένα σημείο εκκίνησης.

Ξεκινάμε με τα παπούτσια

Πριν αγγίξουμε το ποδήλατο, ξεκινάμε με την ευθυγράμμιση στα σχαράκια μας. Στην πραγματικότητα, εάν το ποδήλατό έχει ρυθμιστεί τέλεια αλλά τα σχαράκια μας δεν είναι, τότε όλη διαδικασία αλλοιώνεται.

Μη ευθυγραμμισμένα σχαράκια μπορούν να προκαλέσουν πολλά διαφορετικά προβλήματα, συμπεριλαμβανομένου του πόνου στο κάτω μέρος της πλάτης.

Πρώτον, πρέπει να βρούμε τη σωστή θέση για τα σχαράκια. Για να το κάνουμε αυτό, πρέπει να σχεδιάσουμε μια γραμμή μεταξύ της οστικής προεξοχής στο εσωτερικό των ποδιών (κότσι) και αυτής στο εξωτερικό.

Μόλις το κάνουμε αυτό, το μεσαίο σημείο σε αυτήν τη γραμμή θα είναι το σημείο όπου θα τοποθετήσουμε το κέντρο από τα σχαράκια.

Μετά από αυτό, πρέπει να ρυθμίσουμε τη γωνία. Αν για παράδειγμα, τα πόδια μας στρέφονται ελαφρώς προς τα έξω (πόδια πάπιας), πρέπει να ρυθμίσουμε ανάλογα τη γωνία για να το αντισταθμίσουμε.

Ρύθμιση και ύψος σέλας

Σειρά έχει να ανέβουμε πάνω στο ποδήλατο και να ρυθμίσουμε τη θέση οδήγησης. Εάν δεν έχουμε βάση ποδηλάτου ή κάποιον που θα μπορούσε να μας βοηθήσει, μπορούμε απλά να ακουμπήσουμε σε έναν τοίχο.

Κάνοντας το δικό μας bike fitting

Το πρώτο πράγμα που πρέπει να ελέγξουμε είναι το ύψος της σέλας. Ο βασικός κανόνας είναι να βάλετε τη φτέρνα σας στο πεντάλ, να μετακινήσετε το πεντάλ στο χαμηλότερο σημείο και να βεβαιωθείτε ότι το πόδι μας δεν είναι πλήρως τεντωμένο αλλά μόνο ελαφρώς λυγισμένο.

Κάνοντας το δικό μας bike fitting

Το επόμενο πράγμα που πρέπει να κάνουμε είναι να ρυθμίσουμε τη θέση και τη γωνία της σέλας. Ας ξεκινήσουμε με τη θέση. Αυτό που θέλουμε να επιτύχετε εδώ, είναι να έχουμε το γόνατο του μπροστινού ποδιού ευθυγραμμισμένο με τον άξονα του πεντάλ, ενώ οι βραχίονες βρίσκονται σε οριζόντια θέση.

Έτσι, προσπαθούμε να πετύχουμε τη σωστή θέση, μετακινώντας τη σέλα προς τα εμπρός ή προς τα πίσω. Μόλις η θέση της σέλας μας είναι σωστή, το τελευταίο πράγμα που πρέπει να ρυθμίσουμε είναι η γωνία. Η τυπική θέση είναι μια επίπεδη θέση. Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε ένα εργαλείο φυσαλίδων.

Εάν δεν έχουμε, υπάρχουν πολλές εφαρμογές για smartphone. Για μια πιο άνετη θέση, η άκρη της σέλας θα πρέπει να έχει ελαφρώς θετική κλίση (1 μοίρα). Με αυτόν τον τρόπο, το βάρος δεν θα πέφτει στα χέρια και τους ώμους μας. Για μια πιο επιθετική θέση για αναβάσεις, βάζουμε μια ελαφρώς αρνητική κλίση.

Ρύθμιση τιμονιού

Έχουμε σχεδόν τελειώσει, το τελευταίο πράγμα που απομένει είναι να ρυθμίσουμε το τιμόνι. Θα πρέπει να βρίσκεται σε ουδέτερη θέση ή ελαφρώς θετική κλίση. Όταν έχει γωνία προς τα κάτω, μπορεί να μουδιάζουν τα χέρια μας και να δυσκολευόμαστε στο φρενάρισμα.

Επίλογος

Αυτό είναι, το ποδήλατό μας είναι τώρα προσαρμοσμένο στο σώμα μας. Καθένας από εμάς έχει ένα μοναδικό σώμα και διαφορετικό στυλ οδήγησης, οπότε θα πρέπει να παρατηρήσουμε τον εαυτό μας και να εφαρμόσουμε μικροπροσαρμογές στην πορεία, αλλά τουλάχιστον τώρα έχουμε ένα σταθερό σημείο εκκίνησης.

Καλές διαδρομές

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Check Also

Tour de France – Η απαραίτητη ορολογία του αγώνα

Το Tour de France, ο μεγαλύτερος ποδηλατικός αγώνας, γίνεται συνεχώς πιο αγγλόφωνος. Υπάρχ…