Το ποδήλατο είναι ήδη ένα από τα πιο φιλικά προς το περιβάλλον μέσα μεταφοράς. Αλλά στην ολλανδική πόλη Maartensdijk στην περιοχή της Ουτρέχτης, οι αρχές προχώρησαν ακόμη και ένα βήμα παραπέρα – δημιούργησαν τον μεγαλύτερο ποδηλατόδρομο στον κόσμο και παράγει επίσης βιώσιμη ηλεκτρική ενέργεια!

Με συνολικό μήκος 300 μέτρων, το ηλιακό τμήμα του δημόσιου ποδηλατόδρομου αποτελείται από τσιμεντόλιθους με ένα λεπτό ημιδιαφανές στρώμα που επιτρέπει στο ηλιακό φως να εισχωρεί απευθείας στα εσωτερικά ηλιακά πάνελ. Η παραγόμενη ενέργεια από το δρόμο είναι αρκετή για να καλύψει την κατανάλωση ρεύματος 40 νοικοκυριών. Και δεν είναι ο μόνος ηλιακός ποδηλατόδρομος στη χώρα. Υπάρχουν ακόμα στο Krommenie, βόρεια του Άμστερνταμ, και ένας δεύτερος στο Haaksbergen. Ωστόσο, αυτός στο Maartensdijk είναι ο μεγαλύτερος.

Στην Ολλανδία, με περιορισμένα αποθέματα γης, οι άνθρωποι κάνουν ό,τι μπορούν για να κάνουν χρήση κάθε εκατοστό του εδάφους. Όταν τα ηλιακά πάνελ μπορούν να ενσωματωθούν στους ποδηλατόδρομους, παραμένει διαθέσιμο περισσότερο καλλιεργήσιμο έδαφος για γεωργικούς σκοπούς. Στην Ολλανδία, το ονομάζουν πολιτική διπλής χρήσης.

Ο ηλιακός ποδηλατόδρομος είναι ένα τέλειο παράδειγμα σχεδίασης που συμβάλλει στη μείωση των εκπομπών άνθρακα. Το πιλοτικό έργο στοχεύει στην ανάπτυξη ενός ευρέος δικτύου δρόμων διπλής χρήσης που θα βοηθήσει την επαρχία της Ουτρέχτης στον στόχο της να γίνει κλιματικά ουδέτερη έως το 2040.

Σύμφωνα με τον τοπικό αξιωματούχο Arne Schaddelee, η χώρα πρέπει να είναι καινοτόμος για να επιτύχει τους στόχους της. «Ο ηλιακός ποδηλατόδρομος εντάσσεται στην πολιτική μας για να κάνουμε την οδική υποδομή πιο βιώσιμη και να χρησιμοποιούμε λιγότερα ορυκτά καύσιμα», δήλωσε. Ο ποδηλατόδρομος κατασκευάστηκε σε συνεργασία μεταξύ της επαρχίας της Ουτρέχτης και της κατασκευαστικής εταιρείας Strukton. Λόγω των υλικών που χρησιμοποιούνται, ο ποδηλατόδρομος είναι ασφαλής και συντηρείται εύκολα.

Οι μαθητές του δημοτικού σχολείου της περιοχής ήταν οι πρώτοι που διέσχισαν τον ηλιακό δρόμο. Ο εντεκάχρονος ποδηλάτης Machiel van Leeuwen είπε στους δημοσιογράφους ότι ο δρόμος είναι καλός για το περιβάλλον και ότι προτιμά να έχει ηλιακούς συλλέκτες στους δρόμους παρά στα χωράφια.

Επειδή το κόστος του έργου ξεπέρασε το 1,3 εκατ. ευρώ, παρόμοιοι δρόμοι είναι απίθανο να κατασκευαστούν στο άμεσο μέλλον. Αλλά εάν οι τεχνολογίες προχωρήσουν και οι λύσεις αποδειχθούν επιτυχημένες, η τιμή θα πέσει με τη μαζική παραγωγή. Ελπίζουμε να δούμε περισσότερα από αυτά, και όχι μόνο στην Ολλανδία.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Check Also

Πώς χρησιμεύει η προπόνηση δύναμης στην ποδηλασία;

Ως ποδηλάτες, είναι συνήθως δύσκολο να αφοσιώσουμε χρόνο εκτός σέλας για να σηκώνουμε βάρη…