Εδώ και αρκετά χρόνια θαύμαζα την εταιρία Kask για τα πρωτοποριακά κράνη που παρήγαγε. Φαινόταν ότι επένδυε σημαντικά κεφάλαια στην έρευνα και ανάπτυξη νέων προϊόντων και πάντα ήθελα να δοκιμάσω ένα προϊόν της.

Η ευκαιρία που δόθηκε, όταν η εταιρία custombicycles.gr μου πρόσφερε – και τους ευχαριστώ πολύ – ένα κράνος της Kask για μακροχρόνια δοκιμή.

Έτσι, λοιπόν αρχές Μαΐου, παρέλαβα το Kask Valegro, ένα κράνος που θεωρητικά αποτελεί ένα από τα πιο «ευάερα» κράνη της αγοράς. Το μόνο που έμενε λοιπόν ήταν να τεστάρω την παραπάνω θεωρία.

Μερικά γεγονότα             

Το Valegro είναι ένα από τα μοντέλα της εταιρίας – γιατί υπάρχουν και άλλα – που δημιουργήθηκε σε συνεργασία με την ομάδα Ιneos. Είναι επίσης από τα λίγα κράνη, που δοκιμάστηκε σε αεροδυναμική σήραγγα κατά τη διάρκεια της εξέλιξης του.

Μια και εξελίχθηκε από την αρχή για να είναι ένα από τα πιο «αεριζόμενα» κράνη της αγοράς, χρησιμοποιεί 35+2 (θα το αναλύσουμε παρακάτω) αεραγωγούς  – περισσότερους από οποιοδήποτε άλλο κράνος της εταιρίας.

Το εσωτερικό κάλυμμα από αφρώδες και αντιστατικό υλικό έχει πάχος 5 mm και σύμφωνα με την εταιρία είναι αντιβακτηριδιακό και συμβάλλει στην εύκολη αποβολή της υγρασίας από το εσωτερικό του κράνους.

Η εσωτερική επένδυση έχει αρκετό πάχος αλλά ταυτόχρονα είναι μαλακή και απορροφητική

Το σύστημα Octofit, το σύστημα συγκράτησης/σύσφιξης του κράνους, χρησιμοποιεί ένα μικρό στρογγυλό αντάπτορα. Χρησιμοποιούνται 2 τραπεζοειδή μαξιλαράκια από τζελ, που συγκρατούν το κράνος στη βέλτιστη θέση για εμάς. Τα μαξιλαράκια αυτά είναι πλήρως ρυθμιζόμενα, τόσο κατά τον οριζόντιο όσο και τον κατακόρυφο άξονα, μια και το όλο σύστημα «ταλαντεύεται» ελεύθερα κατά 180 μοίρες!

Το σύστημα συγκράτησης είναι άκρως προσαρμόσιμο σε κάθε σχήμα κεφαλιού

Τέλος, το κράνος συγκρατείται από το λουρί που δένει στο σαγόνι μας. Το εν λόγω λουρί είναι αντιαλλεργικό, συμβάλλοντας έτσι στην αποφυγή δυσάρεστων ερεθισμών και πλένεται εύκολα. Φτιαγμένο επίσης από οικολογικό Ιταλικό δέρμα παρακαλώ!

Όλα τα παραπάνω, συμβάλλουν σε ένα κράνος που μπορεί να φοριέται όλη μέρα, κάθε μέρα. Σωστά; Για να δούμε…

Οι πρώτες εντυπώσεις

Η πρώτη εντύπωση που αποκόμισα από το κράνος, ήταν φυσικά το βάρος του ή στην πραγματικότητα, η έλλειψη βάρους του. Η ζυγαριά έδωσε το βάρος του στα 230 gr, πολύ καλό νούμερο για ένα κράνος μεγέθους L.

Η δεύτερη εντύπωση, πριν ακόμα το φορέσω για πρώτη φορά, ήταν από το σχήμα του. Τα κράνη που είχα μέχρι τώρα – όπως και τα περισσότερα κράνη της αγοράς – έχουν ένα σχεδόν ωοειδές σχήμα, που προφανώς ταιριάζει στα περισσότερα κεφάλια.

Το σχήμα του Valegro, όταν το κοιτάμε εξωτερικά, αλλά και περισσότερο όταν το κοιτάμε εσωτερικά είναι στρογγυλό. Παράξενο σχήμα για κράνος, αλλά παρόλα αυτά στρογγυλό.

Αυτά βέβαια ήταν καλά νέα για μένα, που διαθέτω αρκετά μεγάλο και στρογγυλό κεφάλι. Σε όλα τα κράνη απαραίτητα χρησιμοποιούσα το μέγεθος L, και το Valegro με διάμετρο 58-62 εκατοστά, φοριέται στο κεφάλι μου σαν γάντι.

Η τρίτη θετική εντύπωση της ημέρας, το δερμάτινο λουράκι, που συγκρατεί το κράνος. Το λουράκι αγκαλιάζει το σαγόνι μας και κουμπώνει στο πλάι. Είναι εύκολο να το προσαρμόσεις στα μέτρα σου και όταν αυτό γίνει σωστά, νιώθεις απλά το κράνος να «ενώνεται» με το κεφάλι σου, σαν να είναι ένα ενιαίο πράγμα.

Το μόνο αρνητικό σε αυτήν την εξίσωση, είναι ότι το λουράκι δεν ρυθμίζεται στο πλάι, δεν έχει δηλαδή το κλασικό πλαστικό σύνδεσμο. Οι υφασμάτινοι ιμάντες σε σχήμα V που κατεβαίνουν από το κράνος, είναι ραμμένοι μεταξύ τους. Παρόλα αυτά, είναι τόσο σωστά ζυγισμένο το όλο σύστημα, που τελικά η μόνη ρύθμιση που χρειάζεται είναι το μήκος από το δερμάτινο λουράκι.

Το στρογγυλό σχήμα του στην αρχή ξενίζει, αλλά είναι πολύ λειτουργικό

Τέταρτη και τελευταία εντύπωση, έρχεται από το σύστημα συγκράτησης/σύσφιξης του κράνους. Το σύστημα λειτουργεί με ένα μικρό κυκλικό αντάπτορα. Καμία έκπληξη εδώ, τα περισσότερα high end κράνη της αγοράς, διαθέτουν ανάλογο αντάπτορα.

Η καινοτομία προέρχεται από το γεγονός ότι το σύστημα συγκράτησης είναι πλήρως προσαρμόσιμο. Με άλλα λόγια, τα «μαξιλαράκια» που συγκρατούν το κράνος στο κεφάλι μας, ρυθμίζονται «συρταρωτά» δεξιά ή αριστερά κατά τον οριζόντιο άξονα και το ολόκληρο το σύστημα, κατεβαίνει ή ανεβαίνει όσο θέλουμε, κατά τον κάθετο άξονα.

Η μακροχρόνια δοκιμή

Το κράνος αποκτήθηκε στις αρχές Μαΐου και μέχρι τώρα που γράφεται το άρθρο – τέλη Σεπτεμβρίου-, έχει χρησιμοποιηθεί σε ένα μπρεβέ 200 χλμ, ένα μπρεβέ  300 χλμ, που μαζί με τις διάφορες μεγάλες προπονήσεις, μας κάνουν ένα αξιοσέβαστο συνολικό νούμερο, κοντά στα 1000 χλμ δοκιμής.

Αεροδυναμικότητα

Φυσικά το κράνος πέρασε από δοκιμασίες, όπως ισχυροί πλάγιοι άνεμοι, καύσωνες, και βροχή, γενικά από όλες τις κλιματολογικές συνθήκες.

Το πρώτο πράγμα που παρατήρησα, ήταν η αεροδυναμικότητα του κράνους. Τι εννοώ; Σε υψηλές ταχύτητες, 40 με 60 χ.α.ω., στα περισσότερα κράνη παρατηρείς αεροδυναμικούς θορύβους, όταν σηκώσεις ψηλά το κεφάλι ή ακόμα χειρότερα, όταν στρίψεις το κεφάλι σου δεξιά ή αριστερά.

Τώρα ίσως αναρωτηθεί κάποιος, γιατί να στρίψεις το κεφάλι σου, όταν πεταλάρεις με 50 χ.α.ω. , αλλά θα προσπεράσουμε αυτή την απορία…

Επιπλέον, σε υψηλές ταχύτητες, το πρόβλημα δεν είναι μόνο ο θόρυβος αλλά και η πίεση του αέρα στο κράνος που δημιουργεί άλλωστε και το θόρυβο.

Με το Valegro λοιπόν, δεν υπάρχουν ανάλογοι αεροδυναμικοί θόρυβοι, όσο και αν το προσπαθήσεις. Νιώθεις το κράνος, απλά να «γλιστράει» μέσα στον αέρα και φυσικά αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι έχει εξελιχθεί σε αεροδυναμική σήραγγα.

Αυτό συνεπάγεται για τους πιο ψαγμένους, ότι μας γλιτώνει μερικά watt σε ενέργεια, μια και είναι αρκετά aero, αλλά για μένα το βασικό είναι η απουσία πίεσης και θορύβου από το άνεμο.

Αποβολή θερμοκρασίας

Όπως αναφέρθηκε στην αρχή, το συγκεκριμένο κράνος διαθέτει ίσως τους περισσότερους αεραγωγούς – συνολικά 37 – από τα αντίστοιχα κράνη της αγοράς. Και πιο συγκεκριμένα 35+2 αεραγωγούς και εξηγώ…

Από κοντά, το μαύρο χρώμα λαμπυρίζει όταν πέφτει φως πάνω του

Το κράνος διαθέτει 35 ορατούς αεραγωγούς: 26 αεραγωγοί εμπρός, όπου μπαίνει φρέσκος αέρας και 9 αεραγωγοί πίσω, όπου βγαίνει ο «ακάθαρτος» αέρας, παρασύροντας την θερμότητα από το εσωτερικό του κράνους. Και επιπλέον, 2 κρυμμένους αεραγωγούς, ακριβώς πάνω από το μέτωπο μας.

Και γιατί κρυμμένοι; Γιατί απλά καλύπτονται από την εσωτερική επένδυση, που συγκρατεί το κράνος και απορροφά τον ιδρώτα μας. Αν όμως δούμε στη φωτογραφία, υπάρχει ένα μικρό, αποσπώμενο κομμάτι επένδυσης, που αν το αφαιρέσουμε, ανοίγουμε αυτούς τους 2 βασικούς αεραγωγούς, για έξτρα εξαερισμό! Καταπληκτική ιδέα;

Το δοκίμασα λοιπόν για μερικά χιλιόμετρα, και όντως νιώθεις πιο δροσερό το μέτωπο σου. Από την άλλη, νιώθεις κάπως περίεργα μια και λείπει ένα κομμάτι από την εσωτερική επένδυση. Προσωπικά, δεν θα συμβούλευα κάποιον να το κάνει, ακόμα και σε μια ανάβαση σε συνθήκες καύσωνα, γιατί μετά θα νιώθει το ιδρώτα από το μέτωπο του να κυλά προς τα κάτω.

Πόσο λοιπόν δροσερό είναι αυτό το κράνος; Πάρα πολύ θα έλεγα, η αποβολή θερμοκρασίας με το σύστημα των αεραγωγών είναι η βέλτιστη. Ακόμα και όταν πεταλάριζα με 38-39 C, ποτέ δεν ένιωσα ζέστη εκεί πάνω ή αυτό το δυσάρεστο αίσθημα να θέλω να βγάλω το κράνος για να δροσιστώ.

Ακόμα και με τέτοια εξωτερική θερμοκρασία, το κράνος κρατά το κεφάλι σου δροσερό

Επίσης, η παχιά εσωτερική επένδυση των 5 mm βοηθά στην εύκολη αποβολή του ιδρώτα από το κράνος, κάνοντας το ακόμα πιο δροσερό.

Προσαρμοστικότητα

Όπως προανέφερα, το κράνος έχει ένα στρογγυλό σχήμα, σε αντίθεση με το κλασικό ωοειδές σχήμα που έχουν συνήθως τα κράνη ποδηλασίας. Αυτό, θα παραξενέψει και – ίσως – δεν βολέψει μερικούς από εσάς, οπότε μια δοκιμή θα σας πείσει. Εμένα πάντως με έπεισε…

Για να τοποθετήσει κανείς το κράνος, θα πρέπει να έχει το σύστημα συγκράτησης μαζεμένο (στην οριζόντια θέση του), αλλιώς βρίσκει αντίσταση στο πίσω μέρος του κεφαλιού.

Αφού το φορέσει, τότε μπορεί να κατεβάσει το σύστημα στο ύψος που θέλει, να κουμπώσει το λουράκι – με την λογική να το έχει ρυθμίσει ώστε να ακουμπά, τόσο όσο στο σαγόνι – και να σφίξει 2-3 περιστροφές τον στρογγυλό αντάπτορα του συστήματος συγκράτησης. Αυτό ήταν!

Από τη στιγμή που το κράνος είναι σωστά ρυθμισμένο για το κεφάλι μας, το νιώθεις να εφαρμόζει σαν γάντι κυριολεκτικά, και από ένα σημείο και μετά ξεχνάς ότι το φοράς.

Επίλογος

Το Valegro Kask είναι ένα κράνος που ανήκει στην κατηγορία high end, με ότι αυτό συνεπάγεται στο θέμα τιμή, αλλά και στο θέμα ποιότητα.

Η αεροδυναμική είναι πλέον βασικό συστατικό για αυτής της κατηγορίας κράνη, και το Valegro κατά τη γνώμη μου υπερέχει σε αυτόν τον τομέα, όπως φάνηκε από την δοκιμή,

Όσον αφορά την ποιότητα, αυτό είναι προφανές στην αρκετά παχιά και απορροφητική επένδυση, στο δερμάτινο λουράκι, στο πολύ εργονομικό σύστημα συγκράτησης και φυσικά στους πολυάριθμούς αεραγωγούς, που σκοπό έχουν να κρατούν το κεφάλι μας πάντα δροσερό.

Το κράνος κοστίζει 189€ και κατά τη γνώμη μου αξίζει το αντίτιμο που θα δώσουμε για να το αποκτήσουμε. Γιατί, τίποτα πιο πολύτιμο από το κεφάλι μας. Σωστά;

Συνολικη Βαθμολογια
Αεροδυναμικότητα 96%
Αποβολή Θερμοκρασίας 99%
Προσαρμοστικότητα 91%
Εμφάνιση 92%
Βάρος 94%
Summary
94 %

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Check Also

Προσωπικό προπονητικό πλάνο ΙΙΙ – Εποχιακοί στόχοι

Η φετινή αγωνιστική σεζόν έχει φτάσει στο τέλος της και πολλοί ποδηλάτες αρχίζουν να σκέφτ…