Στον σημερινό κόσμο των συσκευών fitness και των βατόμετρων, μπορεί να φαίνεται εύκολο να δούμε πότε μπορούμε να ξεκουραστούμε και πότε πρέπει να προπονηθούμε. Δυστυχώς, η τεχνολογία και τα δεδομένα είναι μόνο η μισή ιστορία.

Μπορούμε εύκολα να ακολουθήσουμε τις συμβουλές αποκατάστασης από τα αθλητικά ρολόγια ή και κοντεράκια και να συνεχίσουμε την προπόνηση. Όμως θα πρέπει να συνδυάζουμε αυτά τα δεδομένα και με το πώς αισθανόμαστε εμείς πάνω στο δρόμο.

Καρδιακός ρυθμός και αλλαγές στην προσπάθεια

Όταν έχουμε ξεκουραστεί καλά, ο καρδιακός μας ρυθμός θα πρέπει να αυξάνεται και να πέφτει γρήγορα με τα μεταβαλλόμενα επίπεδα προσπάθειας.

Όταν γνωρίζουμε το φυσιολογικό καρδιακό ρυθμό μας και παρακολουθούμε, είναι εύκολο να εντοπίσουμε ένα πρόβλημα.

Για παράδειγμα, μια κοινή συνέπεια της κόπωσης είναι η καταστολή του καρδιακού ρυθμού. Εάν παρατηρήσουμε ότι μπορούμε να επαναλάβουμε μια διαλειμματική προπόνηση με την ίδια ισχύ, αλλά με χαμηλότερο καρδιακό ρυθμό κατά τη 2η προσπάθεια, μπορεί να είναι σημάδι ότι χρειαζόμαστε περισσότερη ξεκούραση.

Πόσο δύσκολες είναι οι επιταχύνσεις;

Όταν είμαστε κουρασμένοι, οι επιταχύνσεις φαίνονται σαν αγγαρεία. Μπορούμε να ανεβάσουμε ταχύτητα, αλλά είναι δυσάρεστο και αργό. Όταν είμαστε ξεκούραστοι, οι επιταχύνσεις είναι εύκολες – τόσο πολύ που δεν τις παρατηρούμε καν.

Για παράδειγμα, όταν προλαβαίνουμε την υπόλοιπη ομάδα ή όταν επιταχύνουμε μετά από ένα κόκκινο φανάρι. Εάν αισθανόμαστε ότι δεν έχουμε τη χαρακτηριστική «έκρηξη» στα πόδια, εάν τα αισθανόμαστε βαριά κατά τις επιταχύνσεις, αυτό είναι άλλο ένα σημάδι ότι δεν έχουμε ξεκουραστεί σωστά.

Θέλουμε να πάμε γρήγορα;

Εάν βγούμε έξω για μια βόλτα και ακόμη και η σκέψη να ανεβούμε δυνατά τον επόμενο λόφο ή να «πιάσουμε» τον συναθλητή μας που βλέπουμε μπροστά ακούγεται δύσκολη, τότε μας λείπει επαρκής ξεκούραση.

Εάν χρειαζόμαστε πολλή ψυχική ενέργεια για να εκτελέσουμε διαλλειματικές ασκήσεις , τότε αυτό είναι μια παρόμοια ιστορία. Ένα ξεκάθαρο ενδεικτικό σημάδι ότι έχουμε ξεκουραστεί αρκετά, είναι όταν νιώθουμε στο σώμα μας ότι θέλουμε να πάτε ξανά γρήγορα.

Είμαστε ενθουσιασμένοι για προπόνηση;

Όλοι εμείς οι χομπίστες προπονούμαστε επειδή το επιλέγουμε και επειδή θέλουμε να πετύχουμε κάτι ωραίο, όχι επειδή είναι η δουλειά μας. Και η προπόνηση δεν είναι πάντα διασκεδαστική, υπάρχουν μέρες που όλοι προτιμάμε να κάνουμε κάτι άλλο. Είναι πολύ φυσιολογικό να νιώθουμε έτσι μερικές φορές.

Αλλά όταν η προπόνηση μοιάζει με αγγαρεία και πρέπει να αναγκάσουμε τον εαυτό μας να το κάνει πολλές φορές στη σειρά, μπορεί να είναι καιρός για μεγαλύτερο διάλειμμα.

Επίλογος

Παρακολουθούμε πώς αισθανόμαστε για το ποδήλατο ακόμα και έξω από το ποδήλατο. Αυτό είναι ένα σημαντικό κομμάτι του παζλ αποκατάστασης.

Όταν νιώθούμε γεμάτοι ενέργεια και δημιουργικότητα και αναζητάμε πράγματα να κάνουμε, είμαστε ξεκούραστοι.

Και αν παρακολουθούμε τα δεδομένα αποκατάστασης από κάποια συσκευή, καλό είναι να δίνουμε ένα επιπλέον 24ωρο για επαρκή αποκατάσταση.

Καλές προπονήσεις

Comments are closed.

Check Also

WD-40 ΒΙΚΕ νέα σειρά προϊόντων

Η νέα σειρά προϊόντων BIKE της WD-40 έφτασε στην Ελλάδα! Η νέα αυτή σειρά από την WD-40 πε…