Τροχοί Zipp – 8 νέα μοντέλα

Η γνωστή αμερικάνικη εταιρεία, τροποποιεί στην ουσία 4 υπάρχοντα μοντέλα της, με τον κωδικό NSW. Ο κωδικός αυτός περιλαμβάνει τους τροχούς με τα καλύτερα χαρακτηριστικά, τους πιο τεχνολογικά εξελιγμένους και τους πιο ελαφρούς.

Η τροποποίηση αυτή γίνεται, λόγω της ευρείας χρήσης δισκοφρένων στα νέα μοντέλα ποδηλάτων δρόμου. Επίσης, η  αλλαγή σχεδιασμού της στεφάνης και η συμβατότητα ελαστικών tubeless, έκανε την τροποποίηση ακόμα πιο επιτακτική.

Αν και η αλλαγή έγινε στη συμβατότητα με δισκόφρενα και ελαστικά tubeless, οι διαστάσεις της στεφάνης κάθε μοντέλου παρέμειναν σταθερές:

  • 202 NSW Carbon Clincher Tubeless Disc brake (32 mm) 1205 € (f) 1576 € (r)
  • 303 NSW Carbon Clincher Tubeless Disc brake (45 mm) 1205 € (f) 1576 € (r)
  • 404 NSW Carbon Clincher Tubeless Disc brake (58 mm) 1205 € (f) 1576 € (r)
  • 808 NSW Carbon Clincher Tubeless Disc brake (82 mm ) 1297 € (f) 1670 € (r)

Sawtooth

Η Zipp εφαρμόζει ένα σύστημα που ονομάζεται Sawtooth. Είναι στην ουσία, μικρά βαθουλώματα πάνω στο ανθρακόνημα, με σκοπό να προσφέρουν σταθερότητα στους πλάγιους ανέμους.

«Χωρίς τους περιορισμούς των κανονικών φρένων ή τη δημιουργία επιφάνειας πέδησης για αυτά, οι μηχανικοί μας είναι ελεύθεροι να τροποποιήσουν την σχεδίαση των NSW στεφανιών. Ο σκοπός είναι να είναι συμβατά με δισκόφρενα, πιο αποδοτικά αεροδυναμικά και πιο σταθερά σε πλάγιους ανέμους» δήλωσε η Zipp.

Πώς επιτυγχάνεται αυτό; Επειδή δεν χρειάζεται πλέον επιφάνεια πέδησης (λόγω των δισκοφρένων), οι σχεδιαστές επέκτειναν το σύστημα Sawtooth, ώστε να περιλαμβάνει ολόκληρη τη στεφάνη.

Πλάτος στεφάνης

Σύμφωνα με τα πειράματα που έκανε η εταιρεία, προσδιορίζει ότι τα μοντέλα 202 NSW και 303 NSW, ταιριάζουν καλύτερα με 21mm στεφάνη. Είναι τροχοί που μπορούν να χρησιμοποιηθούν σε ποδήλατα gravel ή cyclocross και θα είναι πιο γρήγοροι με ελαστικά 28 mm.

Τα μοντέλα 404 NSW και 808 NSW σχεδιάστηκαν με το μικρότερο πλάτος των 19 mm. Τα μοντέλα αυτά είναι αποκλειστικά για χρήση στο δρόμο και είναι πιο αεροδυναμικά με ελαστικά 25 mm.

Tubeless Ready

Εδώ πάλι έχει να κάνει με την κατασκευή της στεφάνης. Οι άκρες της στεφάνης δεν είναι κατακόρυφες αλλά έχουν μικρές «ράχες», πάνω στις οποίες πιάνεται το ελαστικό.

Άλλες τεχνολογίες

Άλλοι τρόποι που έχει εφεύρει η εταιρεία, ώστε οι τροχοί της να είναι όσο το δυνατόν αεροδυναμικοί:

  • ImPress: Αντί για αυτοκόλλητα, οτιδήποτε εκτυπώνεται απευθείας πάνω στον τροχό, ώστε το σύστημα Sawtooth να λειτουργεί σε όλη την επιφάνεια
  • Cognition Hub: Σύστημα που μειώνει την αεροδυναμική αντίσταση στο ελεύθερο του τροχού.

Firecrest

Αυτή είναι η καινούργια σειρά τροχών της εταιρίας, επίσης για ελαστικά με ή χωρίς σαμπρέλα και με δισκόφρενα:

  • 202 Firecrest carbon clincher tubeless disc brake (32 mm) 1111 € (f) 1297 € (r)
  • 303 650b Firecrest carbon clincher tubeless disc brake (45 mm) 1111 € (f) 1297 € (r)
  • 404 Firecrest carbon clincher tubeless disc brake (58 mm ) 1111 € (f) 1297 € (r)
  • 808 Firecrest carbon clincher tubeless disc brake (82 mm ) 1253 € (f) 1440 € (r)

Τα μοντέλα αυτά δεν έχουν το σύστημα Sawtooth, αλλά έχουν πάλι ένα σύστημα με βαθουλώματα που εκτείνεται σε ολόκληρη την στεφάνη.

Όσο αφορά το βάθος της στεφάνης, ισχύει ό, τι αναφέραμε παραπάνω για τα μοντέλα NSW.

650b

Ενδιαφέρον παρουσιάζει το μοντέλο 303 650b, το οποίο έχει μικρότερη διάμετρο τροχού (584 mm) από τον κανονικό τροχό 700c (622 mm). Η θεωρία των μηχανικών ήταν ότι αν σε αυτό το μοντέλο, χρησιμοποιηθούν φαρδιά ελαστικά (π.χ. 32 mm), για ποδήλατα gravel, τότε η συνολική διάμετρος θα είναι κοντά σε ένα τροχό 700c.

Tα καινούργια μοντέλα Firecrest θα είναι παραδοτέα από τον Οκτώβριο.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Check Also

Τρέξιμο και πόνος στην κοιλιά

Βγήκατε για το πρώτο σας τρέξιμο κι εκεί που έχετε αρχίσει να αισθάνεστε δρομέας και πως σ…