Share on Facebook Share on Twitter POC Ventral – Πόσο aero είναι τελικά; Το προηγούμενο αεροδυναμικό κράνος της POC, το Octal Aero, ήταν απλά ένα κανονικό Octal, αλλά με σχεδόν όλους τους αεραγωγούς του καλυμμένους. Ήταν λογικά αεροδυναμικό και με καλό αερισμό στις μεγάλες ταχύτητες, αλλά προβληματικό στις αναβάσεις, λόγω του ελάχιστου αερισμού. Η POC έχει τώρα αντικαταστήσει αυτό το (υποτιθέμενο) aero κράνος, με το νέο Ventral, το οποίο παράγει λιγότερη αεροδυναμική αντίσταση, και πιο βελτιωμένη ροή αέρα, που το καθιστά μια πιο ελκυστική καθημερινή επιλογή. Είναι ένα καλύτερο κράνος σχεδόν σε κάθε περίπτωση, στην πραγματικότητα, όμως εξακολουθούν να υπάρχουν μερικοί ατυχείς παράγοντες, που το απομακρύνουν από το να είναι πραγματικά εξαιρετικό. Αερισμός Το παλιό Octal Aero κέρδισε την αξία του στην αεροδυναμική σήραγγα, χάριν στο εντελώς κλειστό σχήμα του. Αντί ο αέρας να ταλαντεύεται τυχαία μέσα στο εσωτερικό, απλώς περνούσε γύρω από το εξωτερικό κέλυφος. Με το Ventral, η POC πήρε σχεδόν ακριβώς την αντίθετη προσέγγιση. Στο εμπρός μέρος, υπάρχουν 5 τεράστιοι αεραγωγοί. Στο πίσω μέρος, υπάρχουν 6 μεγαλύτερα κανάλια (για τον ζεστό αέρα) και ακόμα 2 αεραγωγοί στην κορυφή του κελύφους, για να βοηθούν τον ζεστό αέρα να ξεφύγει πιο παθητικά στις αναβάσεις. Ωστόσο, παρόλο το μέγεθος των αεραγωγών, η POC ισχυρίζεται ότι η προσεκτική διαμόρφωση και τοποθέτηση τους, καθιστά ομαλή και χαμηλή τη ροή στο εσωτερικό του κράνους. Σύμφωνα με την POC, ο αέρας που εξέρχεται από το πίσω μέρος του κράνους μπορεί στη συνέχεια ομαλά να συνδυαστεί με τον αέρα που περνά γύρω από το εξωτερικό κέλυφος του Ventral, χάρη στην αιχμηρή άκρη κατά μήκος του άνω τμήματος του κράνους. «Ο υπολειπόμενος αέρας που τρέχει πάνω και γύρω από το κράνος διευθύνεται από ένα αεροδυναμικά βελτιστοποιημένο άκρο», αναφέρει το επίσημο μάρκετινγκ της POC, «το οποίο μειώνει την αναταραχή και διατηρεί μια γραμμική ροή αέρα γύρω από το κράνος και τον αναβάτη. Έτσι, βελτιώνει την αεροδυναμική απόδοση του κράνους και του αναβάτη». Υπόλοιπα χαρακτηριστικά Άλλα χαρακτηριστικά περιλαμβάνουν: Μια βάση ρυθμιζόμενου ύψους, Επένδυση στις άκρες των εμπρόσθιων αεραγωγών για τα γυαλιά ηλίου, Ελαφρούς ιμάντες με διαχωριστές γύρω από τα αυτιά (για ισορροπία) και ένα πρόσφατα διακοσμητικό προφίλ, που κάνει το κράνος να μην μοιάζει σαν μανιτάρι. Το Ventral είναι λογικά ελαφρύ, αλλά όχι ιδιαίτερα, με πραγματικό βάρος 264 γραμμάρια για ένα εγκεκριμένο από το CPSC, μέγεθος Small. Ίσως πιο βαρύ από αυτό που θα ήθελαν μερικοί, αλλά προσφέρει ένα πολυκαρβονικό κέλυφος πλήρους κάλυψης, το οποίο περιβάλλει πλήρως την κάτω πλευρά του Ventral για καλύτερη μακροχρόνια ανθεκτικότητα. Η POC προσφέρει το νέο Ventral σε 9 χρώματα, συμπεριλαμβανομένων δύο αποχρώσεων υψηλής ορατότητας. Η λιανική τιμή είναι 300 €. Το MIPS εκτός, το SPIN εντός Η POC ήταν μία από τις πρώτες εταιρείες που ενσωμάτωσαν τα προστατευτικά περιβλήματα MIPS (Σύστημα Προστασίας Κρούσης Πολλαπλών Κατευθύνσεων) σε κράνη ποδηλάτου, το οποίο ιςσχυρίζεται ότι μειώνει τη συχνότητα των τραυματισμών του κρανίου. Σύμφωνα με το MIPS, η πλαστική επένδυση λειτουργεί ως στρώση που καταστρέφεται ελεγχόμενα κατά τη διάρκεια μιας σύγκρουσης, ελαχιστοποιώντας έτσι τη βίαιη περιστροφή του εγκεφάλου μέσα στο κρανίο μας. Η POC έχει αντικαταστήσει το MIPS με τη δική της ευρεσυτεχνία που ονομάζεται SPIN (Shearing Pad INside). Αντί για μια ξεχωριστή πλαστική επένδυση, το SPIN ενσωματώνει τη δράση διάτμησης απευθείας στα ίδια τα μαξιλάρια επένδυσης. Τα μαξιλάρια φαίνονται φυσιολογικά εξωτερικά, αλλά μέσα σε κάθε ένα υπάρχει ένα ειδικό τζελ, που επιτρέπει στην εσωτερική και την εξωτερική στρώση του υφάσματος να ολισθαίνει το ένα έναντι του άλλου. Πόσο καλά λειτουργεί το SPIN, σε σχέση με το MIPS; Δεν υπάρχουν τεχνικά δεδομένα, αλλά οι άνθρωποι του MIPS αισθάνονται το SPIN αρκετά κοντά στην δική τους τεχνολογία, οπότε και η εταιρεία κατέθεσε αγωγή κατά της POC στα τέλη του περασμένου έτους. Πόσο αεροδυναμικό; Υπάρχει, τέλος, το ζήτημα της αεροδυναμικής απόδοσης. Η POC ισχυρίζεται ότι το Ventral είναι το “ταχύτερο και πιο αεροδυναμικό” κράνος που έχει δημιουργήσει ποτέ, αλλά ισχύει πραγματικά; Η εταιρεία ποτέ δεν δοκίμασε το κράνος της σε αεροδυναμική σήραγγα, αλλά βασίζεται αποκλειστικά σε προσομοιώσεις ηλεκτρονικών υπολογιστών. Επίσης, τα μοναδικά αριθμητικά δεδομένα που παρασχέθηκαν συγκρίνουν το Ventral με το κανονικό Octal και όχι με το Octal Aero (και μάλιστα μόνο με βελτίωση κατά 2,1%). Επομένως, τουλάχιστον για τώρα δυστυχώς, θα πρέπει να δεχτούμε τις δηλώσεις της POC ως αληθινές…