Share on Facebook Share on Twitter Η σύντομη εξέλιξη του Aeroad Η Canyon έκανε το ντεμπούτο της πρώτης γενιάς Aeroad CF τον Μάιο του 2010 στην Ιταλία. Ακόμα και τότε, πριν από οκτώ χρόνια, η κατηγορία aero ποδηλάτων ήταν ήδη έντονα ανταγωνιστική. H Scott ήταν αναμφισβήτητα πρωτοπόρος με το πρωτοποριακό Foil, μία από τις πρώτες που χρησιμοποίησε τα τότε επαναστατικά σχήματα σωλήνων Kamm-tail, που θα γίνονταν τόσο παραγωγικά στα επόμενα χρόνια. Η Canyon έκανε μια πιο συμβατική προσέγγιση με το αρχικό Aeroad CF, εστιάζοντας στη μείωση της μετωπικής επιφάνειας. Η εταιρεία δεν είχε πραγματοποιήσει δοκιμές αεροδυναμικής σήραγγας την εποχή εκείνη και οι μόνες δοκιμές οπισθέλκουσας που έγιναν είχαν προσομοιωθεί χρησιμοποιώντας λογισμικό. Αν και το ποδήλατο ήταν άνετο και με καλό χειρισμό, το «περίεργο» πλαίσιο και η απουσία αεροδυναμικών δεδομένων, άφηναν υπόνοιες για το αν το το Aeroad CF ήταν ιδιαίτερα… aero. Η 2η γενιά Η Canyon έμαθε ξεκάθαρα από τα λάθη της πρώτης απόπειρας, όπως φάνηκε από την εισαγωγή της δεύτερης γενιάς Aeroad CF SLX τον Ιούλιο του 2014. Αυτό το νέο μοντέλο δεν ήταν μόνο αληθινά aero – και ένα από τα καλύτερα σε αυτό το πεδίο – αλλά το μοντέρνο σχήμα Kamm-tail του πλαισίου, βελτίωσε τη συνολική ακαμψία χάρη στην μεγαλύτερη διατομή τους. Ακόμη καλύτερα, η Canyon κατάφερε να κάνει όλα αυτά, διατηρώντας παράλληλα ένα αξιοπρεπές κομμάτι της εξαιρετικής ποιότητας οδήγησης της πρωτότυπης έκδοσης. Αν προσθέσουμε την λογική τιμολόγηση με το σύστημα των αποκλειστικών πωλήσεων μέσω ίντερνετ της Canyon, είναι εύκολο να καταλάβουμε γιατί το πρόσφατο Aeroad CF SLX είναι τόσο επιτυχημένο. Η εταιρεία αναβάθμισε πάλι το Aeroad CF SLX το 2017, αυτή τη φορά με εκδόσεις με δισκόφρενο. Το μοντέλο της δοκιμής μας λοιπόν είναι το Aeroad CF SLX Disc 8.0 Di2, εξοπλισμένο με Ultegra Di2, ανθρακονηματένιους τροχούς Reynolds Strike, το συνηθισμένο τιμόνι H11 Aerocockpit CF της Canyon, και μια σέλα Fizik Arione. Το πραγματικό βάρος, χωρίς πεντάλ, ήταν 7,70 kg για μέγεθος XS. Αεροδυναμική Με απλά λόγια, το Aeroad CF SLX Disc μπορούμε εύκολα να ποδηλατούμε με υψηλές ταχύτητες και ακόμα πιο εύκολο να διατηρούμε έναν γρήγορο ρυθμό. Μέρος της σίγουρα πηγαίνει στο κομψό σχεδιασμό του ίδιου του ποδηλάτου, αλλά και με τον τρόπο με τον οποίο τοποθετεί επιθετικά τον αναβάτη του. Είτε έτσι είτε αλλιώς, πηγαίνοντας με τέμπο είναι σίγουρα το ισχυρό χαρτί του Aeroad CF SLX. Όπως και το μοντέλο με τα φρένα τροχών, η έκδοση με τα δισκόφρενα είναι ουσιαστικά πιο άκαμπτο και πιο αποτελεσματική από την αρχική Aeroad CF. Το ποδήλατο είναι μεν άκαμπτο αρκετά, αλλά δεν είναι φτιαγμένο μόνο για επιταχύνσεις. Στις μεγάλες ταχύτητες, περισσότερο ρόλο παίζει η οπισθέλκουσα του ίδιου του πλαισίου, και εκεί έχει ρίξει το σχεδιαστικό βάρος η Canyon. Αναβάσεις/καταβάσεις Το Aeroad CF SLX είναι ένα ποδήλατο για ανηφόρες, ειδικά με το δισκοβραχίονα 52/36T και την κασέτα 11-28T που διαθέτει στάνταρ. Το σχετικά χαμηλό βάρος βοηθά από αυτή την άποψη, όπως και η πολύ καλή ακαμψία του πλαισίου. Επίσης, βοηθώντας με την ανάβαση με ορθοπέταλο (και στα σπριντ),είναι το μονοκόμματο ενσωματωμένο τιμόνι από ανθρακόνημα, το οποίο είναι εκπληκτικά άκαμπτο. Παρέχει μια πολύ άμεση σύνδεση με τον εμπρός τροχό, κατά τη διάρκεια ενός ορθοπέταλου. Μόλις φτάσουμε στην κορυφή και ξεκινήσουμε την κατάβαση, αυτή η νέα έκδοση που είναι εξοπλισμένη με δισκόφρενα μπορεί πραγματικά να μας απογειώσει. Τα φρένα άμεσης τοποθέτησης της Dura-Ace είναι πολύ καλά, με εξαιρετική αίσθηση μοχλού και έλεγχο. Ωστόσο, δεν μπορούν να συγκριθούν με τα υδραυλικά δισκόφρενα της Shimano, ειδικά σε υγρές συνθήκες και όταν χρησιμοποιούνται τροχοί από ανθρακόνημα. Χειρισμός Ο χειρισμός είναι γρήγορος, με το κοντό μεταξόνιο και τα ψαλίδια της μεσαίας τριβής μήκους 415 mm που κάνουν το Aeroad πρόθυμο να αλλάξει εύκολα κατεύθυνση. Ας μην ξεχνάμε ότι η Canyon χρησιμοποιεί στο μοντέλο αυτό την πιο επιθετική γεωμετρία. Είναι ένα ποδήλατο προορισμένο για να ταξιδεύει γρήγορα. Άνεση Η εταιρεία, χρησιμοποιεί τους τροχούς Reynolds Strike πλάτους 17 mm εδώ και ελαστικά ρυθμιζόμενο 23/25 mm εμπρός/πίσω Continental Grand Prix 4000s II. Το πίσω μέρος του Aeroad CF SLX το αισθάνεται κανείς άνετο, κάνοντας μια αξιοπρεπή δουλειά στην απορρόφηση των κραδασμών, χάρη στους σωλήνες σχήματος D, το παλουκόσελο σε σχήμα D και τα χαμηλωμένα ψαλίδια της σέλας, τα οποία έχουν αποδειχθεί ότι βελτιώνουν την άνεση του αναβάτη. Οποιαδήποτε αύξηση της ακαμψίας στο οπίσθιο τρίγωνο του Aeroad CF SLX Disc, δεν φαίνεται να έχει επηρεάσει το πώς αισθάνεται το πλαίσιο στο δρόμο. Αλλά το εμπρός, είναι μια διαφορετική ιστορία… Το νέο πιρούνι με το δισκόφρενο είναι αναγκαστικά βελτιωμένο σε σχέση με την έκδοση Aeroad CF SLX για φρένα τροχών και η οδηγική άνεση φαίνεται να υποφέρει ως αποτέλεσμα. Επίσης, το ενιαίο τιμόνι με το λαιμό, προσθέτει ακόμα ένα «πρόβλημα». Ενώ βοηθά πολύ στο ορθοπέταλο, μεταφέρει κάθε ανωμαλία του οδοστρώματος στα χέρια μας. Επιπλεόν, δεν βοηθά που η ταινία τιμονιού καλύπτει περιστασιακά το τιμόνι. καλύτερα ή χειρότερα. Επίσης, δεν βοηθά το ότι οι ράβδοι είναι μόνο μερικώς τυλιγμένο προς τα πάνω. Περιφερειακά Το ποδήλατο έρχεται έτοιμο με την νεότερη γενιά Ultegra Di2. Επίσης, φοράει τους τροχούς Reynolds Strike (clincher) από ανθρακόνημα. Με το αμβλύ προφίλ των 62 mm αισθάνεσαι γρήγορα σε μια ευθεία, αλλά ακόμη και με το φανταχτερό “Swirl Lip Generator” της Reynolds, οι τροχοί είναι ευαίσθητοι σε πλάγιο άνεμο. Η Reynolds συμπληρώνει ήδη τους Strike των 62 mm με τους Assault των 41 mm και φαίνεται ότι δίνουν ένα εύχρηστο συνδυασμό, για ένα ευρύτερο φάσμα συνθηκών. Δυστυχώς, το εξωτερικό πλάτος 25 mm του τροχού Reynolds αποκλείει τη μετάβαση σε φαρδύτερο ελαστικό από τα 25 mm. H εταιρεία έχει μείνει με τους Strikes και την 23 / 25 mm ρύθμιση ελαστικών για το τρέχον μοντέλο. Όμως, μια και οι δρόμοι μας δεν είναι τέλειοι, είναι καλύτερο να αλλάξουμε και το εμπρός ελαστικό στην ίδια διάσταση με το πίσω. Μακροπρόθεσμα ζητήματα Ο εσωτερικώς δρομολογημένος εύκαμπτος σωλήνας του πίσω δισκόφρενου, δεν ταλαντευόταν ποτέ μέσα στο πλαίσιο. Αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι το Canyon εξοπλίζει τον κάτω σωλήνα του πλαισίου με μια μικρή άγκυρα, που κρατάει σφιχτά τον σωλήνα στο εσωτερικό. Είναι λίγο δύσκολο να το αντικαταστήσουμε, αλλά η αλήθεια είναι ότι η ηλεκτρονική μετάδοση και οι σωλήνες δισκόφρενων σημαίνουν ότι πιθανότατα δεν θα χρειαστεί ποτέ να «σκάψουμε» μέσα στο πλαίσιο. Το άνοιγμα, είναι ουσιαστικά αόρατο, ανάμεσα στις βίδες για την παγουροθήκη. Επίσης, μέσα στον κάτω σωλήνα, είναι η μπαταρία Shimano Di2, η οποία κρατιέται στη θέση της με ένα πλαστικό βραχίονα. Το αξιοζήλευτο ιστορικό της Shimano με την αξιοπιστία της μπαταρίας και τη μακροζωία σημαίνει ότι είναι απίθανο να χρειαστεί να την αντικαταστήσουμε. Μια μικρή τσέπη στην κάτω πλευρά του ενσωματωμένου τιμονιού, είναι το το κιβώτιο διακλάδωσης Di2, χωρίς άσχημα δεματικά, αφήνοντας όμως την οθόνη LED και το πλήκτρο λειτουργίας εύκολα προσβάσιμα. H11 Aerocockpit CF Αυτό το ενσωματωμένο τιμόνι, προκαλεί επιπλοκές όταν προσθέτουμε εξαρτήματα. Η Canyon προσφέρει (ως προαιρετικό εξάρτημα) ένα κανονικό στήριγμα για τα Garmin και SRM, αλλά δεν υποστηρίζονται επισήμως άλλες μάρκες. Το πραγματικό πρόβλημα όμως, είναι ότι η Canyon δεν επιτρέπει στους αγοραστές του Aeroad να επιλέξουν το μέγεθος του τιμονιού όταν το παραγγέλλουν. Οι επιλογές μήκους και πλάτους είναι επίσης περιορισμένες. Σε ένα ιδανικό κόσμο, θα χρησιμοποιούσαμε λαιμό μήκους 120 mm και Aerocockpit πλάτους 410 mm, αλλά η Canyon προσφέρει μόνο αυτό το μήκος με ένα τιμόνι πλάτους 430 mm. Προφανώς, για την ελκυστική τιμή του ποδηλάτου, ορισμένοι αγοραστές είναι πρόθυμοι να κάνουν κάποιες παραχωρήσεις. Τιμή: 5000 € Κριτική Θετικά πράγματα Εξαιρετική απόδοση aero Πολύ καλός χειρισμός Πολύ καλή ακαμψία πλαισίου Μεγάλο διάκενο ελαστικών Απίστευτη τιμή Αρνητικά πράγματα Δεν είναι τόσο άνετο (ή ελαφρύ) όσο η έκδοση με φρένα τροχών Πολύ στενό εμπρός ελαστικό Είναι ευαίσθητο στους πλάγιους ανέμους Περιορισμένο μέγεθος τιμονιού