Όλοι έχουν κακές μέρες στο ποδήλατο, ημέρες που δεν μπορούμε να ανέβουμε ένα λόφο που έχουμε ανέβει δεκάδες φορές πριν. Ίσως να πήγαμε άσχημα σε μια διαδρομή που νομίζαμε ότι θα βγει εύκολα.

Το μεγάλο μυστικό είναι ότι…. Αυτές οι μέρες συμβαίνουν σε όλους!

Το σημαντικό είναι να βρούμε τρόπους να νικήσουμε την αρνητικότητα και να βρούμε τα κίνητρα για να ποδηλατήσουμε και πάλι:

Σωστή προετοιμασία

Κάνουμε όλα τα σωστά βήματα, ώστε να έχουμε μια ικανοποιητική προπόνηση:

  • Έχουμε κάνει σωστή αποκατάσταση από την προηγούμενη προπόνηση
  • Έχουμε ντυθεί σωστά, ανάλογα με τις συνθήκες που επικρατούμε
  • Ξεκινώντας, ενυδατωνόμαστε και τρώμε σωστά

Ακούμε το σώμα μας

Κλασσική ρήση, αλλά πέρα για πέρα αληθινή!

Ακόμα και αν κόψουμε ρυθμό, φάμε περισσότερο και ενυδατωθούμε, μπορεί το σώμα μας να μην «υπακούει» πλέον.

Υπάρχει μια λεπτή γραμμή ανάμεσα στο να πιέσουμε περισσότερο για να βγει η προπόνηση, από το αναγνωρίσουμε ότι σήμερα δεν είναι η μέρα μας.

Σημαντικό: Αγνοώντας ότι το σώμα μας μας ζητά να σταματήσουμε, μπορεί να οδηγήσει σε πιθανό τραυματισμό μας.

Οι ορμόνες επηρεάζουν όλους

Οι ορμόνες επηρεάζουν και τους άνδρες και μπορούν επίσης να έχουν σημαντικό αντίκτυπο στις γυναίκες ανά πάσα στιγμή καθ ‘όλη τη διάρκεια του μήνα. Η κορτιζόλη, η ορμόνη του στρες, έχει τη δυνατότητα να μας κάνει να αισθανόμαστε απολύτως εξαντλημένοι. Λίγες ώρες οδήγησης, λιγότερος ύπνος ή μια κουραστική μέρα, θα μπορούσαν όλα να συμβάλουν στην αύξηση των επιπέδων κορτιζόλης.

Για να διαπιστώσουμε ποιοι παράγοντες επηρεάζουν περισσότερο, είναι καλή ιδέα να παρακολουθούμε την απόδοση και την αποκατάσταση μας, ώστε να μπορούμε, με την πάροδο του χρόνου, να μαθαίνουμε πώς λειτουργεί το σώμα μας, και ανάλογα να πράττουμε.

Πάντα μπορεί να φταίει ο καιρός!

Εάν είμαστε ξεκούραστοι και υγιείς και πάλι το σώμα μας δεν λειτουργεί, μπορεί να φταίνε πάντα τα καιρικά στοιχεία.

Ακόμα και η παραμικρή αλλαγή στην υγρασία ή το αεράκι μπορεί να κάνει μια μεγάλη διαφορά, δεν χρειάζεται να αγωνιζόμαστε ενάντια σε πολλά μποφόρ.

Οι αιφνίδιες μεταβολές της θερμοκρασίας μπορούν επίσης να καταβάλλουν την φυσιολογία μας, αυξάνοντας τον καρδιακό ρυθμό και πιέζοντας τους μύες μας να κουραστούν πιο εύκολα.

Οπότε, αποδεχόμαστε ότι δεν μπορούμε να κάνουμε τίποτα για τον καιρό και απλά να είμαστε ευγνώμονες για τα τέλεια πρωινά.

Η ποδηλασία είναι σκληρό άθλημα

Η ποδηλασία μπορεί να είναι δύσκολη, αλλά αυτός είναι ίσως ένας από τους λόγους για τους οποίους μας αρέσει. Αποδεχόμαστε ότι κάθε δύσκολη μέρα, παρουσιάζει την ευκαιρία να μάθουμε κάτι νέο και να βελτιωθούμε.

Εάν βρίσκεστε στη μέση μιας μεγάλης διαδρομής και αρχίζουμε να «πέφτουμε», σπάζουμε την υπόλοιπη διαδρομή  σε «διαχειρίσιμα» κομμάτια. Βάζουμε στόχο, το τέλος κάθε κομματιού, και χωρίς να το καταλάβουμε θα φτάσουμε στον τερματισμό μας.

Επίλογος

Όσο άσχημα και να νιώθουμε για να προπόνηση που δεν βγήκε σωστά – ή βγήκε πολύ δύσκολα – θα είναι πολύ καλύτερη, από ένα δίωρο στον καναπέ μας…

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Check Also

Αυξάνοντας την αντοχή μας στον πόνο

Αν θέλουμε να πιέζουμε σκληρά πάνω στο ποδήλατο, τότε θα πρέπει να αντέχουμε μεγάλο ποσοστ…