Ίσως έχετε ακούσει για το Everesting: Επιλέγουμε μια ανάβαση και ποδηλατούμε πάνω-κάτω όσες φορές χρειαστεί για να φτάσουμε σε υψόμετρο 8,848 m.

Το έκανα μία φορά, όπου επανέλαβα μία ανάβαση 177 φορές. Αν και αυτή ήταν μια ενδιαφέρουσα πρόκληση (με πολύ περίεργο τρόπο), κάπου μεταξύ της επανάληψης 30 και 140 υποσχέθηκα στον εαυτό μου να μην κάνω κάτι τέτοιο ξανά. Ωστόσο, προγραμματίζω ήδη το επόμενο στην Ελβετία.

Η ιδέα μπορεί να μεταφερθεί σε οποιαδήποτε περιοχή. Είναι ένας όμορφος συνδυασμός μιας τεράστιας πρόκλησης, μιας περιήγησης σε αξιοθέατα και δημιουργικότητας στη δημιουργία διαδρομών.

Πώς λοιπόν προετοιμάζεται κάποιος για ένα τόσο απαιτητικό επίτευγμα; Εδώ είναι οι 5 σημαντικές συμβουλές μου:

Προπόνηση

Η πρόκληση μου στη Μαγιόρκα είχε μήκος 336 χλμ και μου πήρε 21 ώρες, συμπεριλαμβανομένων των στάσεων. Μια κουραστική μέρα στη σέλα.

Δεν υπάρχει πιο σημαντικό από το χρόνο πάνω στη σέλα. Δεν είναι μόνο καλό για να δυναμώσετε, αλλά και για όλους τους μύες και για τη μέση, ώστε να συνηθίσει το κάθισμα. Εάν είστε επιρρεπείς σε πληγές λόγω της σέλας, τότε θα ενθαρρύνω έντονα να λύσετε αυτό το πρόβλημα πρώτα προτού αναλάβετε μια τέτοια πρόκληση – είτε αλλάζοντας τη θέση οδήγησης, τη σέλα (ύψος) ή αγοράζοντας ένα καλύτερο bib shorts. Άλλωστε, αν και οι μεγάλες διαδρομές είναι σημαντικές, πιο σημαντική είναι η προπόνηση ανάβασης.

Η θέση οδήγησης είναι πολύ διαφορετική στην ανάβαση και χρησιμοποιούνται διαφορετικοί μύες. Αυτό δεν σημαίνει να σπριντάρουμε ανηφορικά στο λόφο αλλά να ανεβαίνουμε σε σταθερό ρυθμό (την ταχύτητα που θα έχουμε όταν κάνουμε το Everesting), που με οδηγεί στο επόμενο σημείο.

Τέμπο

Εάν είστε έμπειρος ποδηλάτης, γνωρίζετε τη σημασία του ρυθμού. Αλλά όσο μερικές φορές σκοπεύουμε να πάμε με σταθερό ρυθμό, ο ενθουσιασμός από την πρόκληση μας κάνει να προχωρήσουμε γρηγορότερα από ό, τι πρέπει, μόνο για να συνειδητοποιήσουμε ότι όλοι οι αγώνες καίγονται πριν από τον τερματισμό.

Everesting – Ποδηλατώντας στα 8848 μ!

Ειδικά για μια τόσο μεγάλη πρόκληση, το τέμπο από την αρχή είναι απολύτως βασικό. Οι πρώτες αναβάσεις θα πρέπει να βγαίνουν πολύ εύκολα. Η πειθαρχία θα πρέπει να είναι να εξοικονομείτε όσο το δυνατόν περισσότερη ενέργεια. Τα πόδια σας θα σας ευχαριστήσουν μετά από 15 ώρες!

Ανεφοδιασμός

Κατά τη διάρκεια μιας τόσο μεγάλης διαδρομής, καίτε πολλές θερμίδες, οπότε υπάρχουν πολλά μέρη που πρέπει να λάβετε υπόψη. Πιθανότατα δεν θα μπορείτε να μεταφέρετε όλα τα φαγητά και τα ποτά σας, γι ‘αυτό δημιουργήστε μια διαδρομή με ευκαιρίες αναπλήρωσης.

Επίσης, αυτό που έχει υπέροχη γεύση 3 ώρες στη διαδρομή μπορεί να μην είναι η επιλογή φαγητού σας μετά από 10 ώρες. Έτσι, φροντίστε να έχετε μαζί σας μια ποικιλία τροφών, ειδικά με αλάτι, ζάχαρη και λίπος. Είμαι οπαδός του πραγματικού φαγητού, οπότε τρώω σάντουιτς, τορτίγια, φυσικές μπάρες και φρούτα στη διαδρομή. Αυτό βοηθά επίσης το στομάχι μου να παραμείνει ήρεμο.

Ποδηλατικοί φίλοι

Ποδηλατώντας 21 ώρες είναι πάρα πολύ. Εκτός αν προτιμάτε να ποδηλατείτε μόνος σας για τόσο μεγάλο χρονικό διάστημα, θα πρότεινα να πάρετε έναν ή μερικούς φίλους μαζί σας που κατανοούν πλήρως και υποστηρίζουν την πρόκλησή σας (έτσι ώστε να μην σας κάνουν να νιώθετε αργός ή να σας αποθαρρύνουν, ειδικά εάν κάνουν μόνο ποδηλασία ένα μέρος της διαδρομής μαζί σας).

Επιλέξτε φίλους με θετική στάση και, ακόμη καλύτερα, αυτούς που φέρνουν την απαραίτητη εμπειρία σε αυτήν την διαδρομή. Επίσης, όσοι μπορούν να σας διασκεδάσουν και να σας κρατήσουν αφοσιωμένους. Επειδή, όταν στις 2 τα ξημερώματα θα είστε πολύ κουρασμένοι, η καλύτερη συνταγή για να είστε ξύπνιοι είναι να ακούτε ξεκαρδιστικές ιστορίες.

Επιλογή διαδρομής

Η επιλογή διαδρομής είναι απολύτως κρίσιμη για την επιτυχία του εγχειρήματος. Εκτός από την απόκτηση 8.848 υψομετρικών, υπάρχουν ορισμένοι παράγοντες που είναι απαραίτητοι.

Πρώτον, χωρίζω τη διαδρομή σε μέρη, ώστε να μην χρειάζεται να σκεφτώ 300 χλμ. +, αλλά ίσως μόνο τα επόμενα 50, που ακούγονται πολύ πιο εύχρηστα. Μετά από όλα, κάθε μέρος της διαδρομής, θα πρέπει να είναι κάτι που ανυπομονώ… είτε μια υπέροχη στάση φαγητού, μια μεγάλη κατάβαση ή μια καταπληκτική θέα. Έτσι, αντί να σκέφτομαι 50 χιλιόμετρα, σκέφτομαι τι έρχεται στο τέλος του.

Everesting – Ποδηλατώντας στα 8848 μ!

Δεύτερον, δημιουργώ τη διαδρομή χωρίς καμία επιλογή για επιστροφή. Δεν υπάρχει σχέδιο Β. Ειδικά στη μέση της νύχτας, πρέπει να είμαι στο πιο απομακρυσμένο σημείο της διαδρομής, οπότε δεν θα έχω άλλη επιλογή παρά να ποδηλατήσω τη διαδρομή που επέλεξα.

Τρίτον, έβαλα τα ψυχικά και σωματικά προκλητικά μέρη στην αρχή και τις ευκολότερες αναβάσεις προς το τέλος. Αν είστε εξοικειωμένοι με τα βουνά Tramuntana στη Μαγιόρκα, μπορείτε να δείτε ότι η διαδρομή που ακολούθησα, δημιουργήθηκε σύμφωνα με αυτούς τους τρεις παράγοντες.

Επίλογος

Το Everesting είναι ένα μεγάλο επίτευγμα. Χρειάζεται πνευματική και σωματική προετοιμασία για να ολοκληρωθεί. Αλλά όταν φτάσετε σε αυτά τα 8.848 μέτρα, θα νιώσετε μια καταπληκτική αίσθηση επίτευξης.

Ωστόσο, δεν πρέπει μόνο να φτάσουμε στη γραμμή τερματισμού. Η διαδικασία από την επιλογή της διαδρομής, την ανακάλυψη νέων περιοχών και την απόλαυση να ποδηλατείς με φίλους, κάνει την όλη εμπειρία μοναδική.

Monica Sattler

Leave a Reply

Your email address will not be published.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Check Also

Προετοιμάζοντας το μυαλό μας για μεγάλες προκλήσεις

Όταν σκεφτόμαστε να ετοιμαστούμε για μια πρόκληση, συχνά σκεφτόμαστε τη φυσική προετοιμασί…