Μια και πλησιάζουν Χριστούγεννα, πολλοί από εμάς μπορεί να τρέξαμε στο αγαπημένο μας κατάστημα ποδηλάτων, για να ζητήσουμε το μοντέλο που τόσο καιρό περιμέναμε. Δυστυχώς, ο πωλητής μας ενημερώνει ότι το μοντέλο που θέλουμε έχει εξαντληθεί.

Ρωτάμε αν μπορεί να παραγγελθεί. «Σίγουρα», λέει ο πωλητής, «αλλά δεν θα είναι εδώ για τα Χριστούγεννα». «Πόσο θα χρειαστεί;» «Έξι μήνες», είναι η απάντηση. Πραγματική ή φανταστική ιστορία;

Δεν έχει σημασία. Αυτό που έχει σημασία είναι ότι οι εταιρίες έχουν ξεμείνει από νέα ποδήλατα. Γιατί; Επειδή η πανδημία έκλεισε τα γυμναστήρια και ανάγκασε τους ανθρώπους να αναζητήσουν νέες μορφές άσκησης. Και όσοι θέλουν να αποφύγουν τη χρήση των μέσων μαζικής μεταφοράς, έχουν ανακαλύψει ότι το ποδήλατο είναι ένα εξαιρετικό μέσο μετακίνησης.

Επομένως, είναι γεγονός ότι η πανδημία μετέτρεψε πολλούς συμπολίτες μας σε ποδηλάτες και οι κατασκευαστές αγωνίζονται απεγνωσμένα για να καλύψουν την άνευ προηγουμένου και απροσδόκητη ζήτηση.

Ο Peter Skelton, της αλυσίδας Cycles UK, δήλωσε στο BBC ότι ολόκληρη η βιομηχανία πιάστηκε απροετοίμαστε από την ραγδαία αύξηση ζήτησης για ποδήλατα και ότι οι περισσότεροι διανομείς του Ηνωμένου Βασιλείου είχαν εξαντλήσει το στοκ σε ποδήλατα κάτω από 1.000 £. Η Cycles UK θα βρίσκεται σε κανονικό απόθεμα έως τον Αύγουστο του 2021. Δηλαδή σε 8 μήνες!

Ελλείψεις σε ποδηλατικά αποθέματα μέχρι 2022!

Η κατάσταση είναι η ίδια στις ΗΠΑ. Το κατάστημα Bike Line, ένα ανεξάρτητο κατάστημα ποδηλάτων στην Ινδιανάπολη, αυτό το καλοκαίρι είχε τόσο χαμηλό απόθεμα, που αναγκάστηκε να αγοράσει ολόκληρο το απόθεμα των ποδηλάτων Linus cruiser – μια γραμμή που συνήθως δεν έχει η εταιρεία – από έναν αντιπρόσωπο που βγήκε εκτός λειτουργίας, λίγο πριν από το πανδημία. Αυτά τα ποδήλατα εξαντλήθηκαν σε λιγότερο από 6 εβδομάδες.

Κίνα και παραγωγή ποδηλάτων

Αν και ο κορωνοϊός είναι ο κύριος ένοχος για την έλλειψη αποθεμάτων, ορισμένοι άλλοι παράγοντες έχουν συμβάλει, όπως ο εμπορικός πόλεμος του απερχόμενου Προέδρου των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ με την Κίνα.

Ένα παράδειγμα είναι η Giant, ο μεγαλύτερος παραγωγός ποδηλάτων στον κόσμο, που παράγει ποδήλατα στην Κίνα. Για να αποφευχθούν οι πρόσθετοι δασμοί στις ΗΠΑ για αυτά προϊόντα, η Giant μετέφερε μεγάλο μέρος της παραγωγής τους στην Ταϊβάν, συμπεριλαμβανομένης της σειράς ηλεκτρικών ποδηλάτων, όπως ανέφεραν οι New York Times. Όμως λόγω της αυξημένης ζήτησης, το εργοστάσιο στην Ταϊβάν έφτασε στα όρια του, αναγκάζοντας την εταιρεία να συνεχίσει την παραγωγή στην Κίνα.

Αυτό σημαίνει ότι όλα τα ποδήλατα που παράγονται στην Κίνα μπορεί να είναι πιο ακριβά όταν φτάσουν στην αγορά των ΗΠΑ, ανάλογα με την κατάσταση των διμερών εμπορικών σχέσεων.

Διάρκεια των ελλείψεων;

Είναι αδύνατο να προσδιορίσουμε το πόσο θα διαρκέσει αυτή η έλλειψη αποθεμάτων – ορισμένοι αναλυτές προβλέπουν ότι θα διαρκέσει έως το 2022.

Κανείς δεν γνωρίζει πόσο καιρό η πανδημία θα συνεχίσει να αυξάνει τις πωλήσεις ποδηλάτων. Αλλά η πρόεδρος της Giant, Bonnie Tu, γνωρίζει ότι οι αγορές κινούνται πάντα σε κύκλους και ότι τελικά η παραγωγή ποδηλάτων θα καλύψει τη ζήτηση της αγοράς.

«Κάθε ανάπτυξη τελειώνει κάποια μέρα», δήλωσε. «Το ερώτημα είναι απλώς αν θα τελειώνει γρήγορα ή αργά».

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Check Also

Τρέξιμο και διαλειμματική προπόνηση εντός σταδίου

Ο καθημερινά ίδιος ρυθμός τρεξίματος στην προπόνηση δεν θα σε βοηθήσει να σπάσεις το προηγ…