Η 9η γενιά TCR της Giant ακολουθεί τα βήματα των υπόλοιπων εταιριών στο χώρο, προσθέτοντας παραπάνω aero χαρακτηριστικά στην προηγούμενη ελαφριά και άκαμπτη πλατφόρμα της.

Ωστόσο, η νέα γενιά των πλαισίων έχει υποστεί “δίαιτα”, έχει καλύτερη γεωμετρία, χώρο για μεγαλύτερα ελαστικά, διατηρώντας την περίφημη ακαμψία και ποιότητα κύλισης.

Μια μετρημένη προσέγγιση στην αεροδυναμική

Το νέο TCR έχει αναμορφωθεί με γνώμονα την αεροδυναμική απόδοση. Οι διατομές τύπου «περικομμένη έλλειψη» χρησιμοποιούνται τώρα σε σχεδόν κάθε τμήμα του πλαισίου για να βοηθήσουν τη ροή του αέρα γύρω από το πλαίσιο, σε ένα ευρύ φάσμα αποτελεσματικών γωνιών ανέμου, χωρίς να επηρεάζονται αρνητικά άλλα χαρακτηριστικά όπως το βάρος και η ακαμψία.

Η Giant υποστηρίζει ότι το νέο σχήμα του πλαισίου σχεδιάστηκε ειδικά με 2 παγούρια στη θέση τους. Επιπλέον, η δοκιμή στην αεροδυναμική σήραγγα περιελάμβανε ένα μηχανοποιημένο μανεκέν για καλύτερη προσομοίωση της απόδοσης στον πραγματικό κόσμο.

Είναι ενδιαφέρον ότι ενώ όλοι οι σωλήνες του πλαισίου, έχουν το νέο aero προφίλ, τα ψαλίδια της σέλας δεν το έχουν. Σύμφωνα με την εταιρία, η περιοχή αυτή του πλαισίου δεν θα έχει καμία επίπτωση στην αεροδυναμική του ποδηλάτου.

Giant TCR Advanced SL Disc 2021 - Παρουσίαση

Ένα ακόμα παράδειγμα όπου η Giant προσπαθεί να κρατήσει τις ισορροπίες, είναι με το σύστημα λαιμός – τιμόνι. Αντίθετα με την πλέον καθιερωμένη νόρμα που θέλει το σύστημα ενσωματωμένο για βέλτιστη aero απόδοση, η εταιρία κρατάει την πιο παραδοσιακή διάταξη δύο τεμαχίων, για περισσότερη προσαρμοστικότητα.

«Ο κύριος στόχος ήταν να φτιάξουμε ένα αποδοτικό ποδήλατο, που σημαίνει επίσης φιλικό προς τον καταναλωτή, [μιλώντας] για την εξυπηρέτηση», δήλωσε ο διευθυντής μάρκετινγκ προϊόντων της Giant, Andrew Juskaitis. «Πολλοί καταναλωτές (κυρίως οι χομπίστες) δεν θέλουν να ξοδέψουν πολλά χρήματα σε ένα κατάστημα ποδηλάτων για σέρβις…  ο οποίος είναι ο κύριος λόγος για τον οποίο δεν κάνουμε πλήρως εσωτερική δρομολόγηση καλωδίων».

Σύμφωνα με τις δοκιμές στην σήραγγα της εταιρείας, το νέο TCR Advanced SL Disc εξοικονομεί 0,5 watt από το τελευταίο Specialized S-Works Tarmac και 0,4 watt σε σχέση με το Cervelo R5 Disc, έχοντας ένα μέσο όρο σε συνολική απόδοση με γωνίες ανέμου μεταξύ + 15 ° και -15 °.

Οι δοκιμές του Giant έγιναν με πιο ρεαλιστική ταχύτητα ανέμου 40 χ.α.ω. αντί για τις πιο συχνές (αλλά λιγότερο εφικτές) 50 χ.α.ω. Υποθέτοντας ότι οι αριθμοί ισχύουν, αυτό σημαίνει ότι τα παραπάνω στοιχεία είναι πιο πιθανό να τα βιώσουμε σε πραγματικό δρόμο.

Τα βασικά εξακολουθούν να έχουν σημασία

Εκτός από την αεροδυναμική απόδοση, αυτά που είναι εξίσου σημαντικά είναι το χαμηλό βάρος και η υψηλή ακαμψία του πλαισίου. Η Giant υποστηρίζει ότι το νέο ποδήλατο έχει βελτιωθεί και στους δύο τομείς.

Αξίζει να σημειωθεί εδώ ότι η Giant είναι μια από τις μόνες μεγάλες μάρκες που εξακολουθεί να κατασκευάζει όλα τα πλαίσια in house, χρησιμοποιώντας ρητίνες που αναμιγνύονται εσωτερικά – και αυτό το επίπεδο ελέγχου παρέχει κάποια επιπλέον ελευθερία στον τρόπο κατασκευής των πλαισίων.

Σύμφωνα με την Giant, το νέο πλαίσιο είναι κατασκευασμένο με ανανεωμένα ανθρακονήματα, που προφανώς προσφέρουν καλύτερες δομικές ιδιότητες και συγκρατούνται μαζί από μια ρητίνη, που ενισχύεται με νανοσωλήνες άνθρακα.

Τα μεμονωμένα κομμάτια αυτών των φύλλων κόβονται τώρα με λέιζερ, και από τα 500 περίπου κομμάτια που χρησιμοποιούνται συνήθως σε ένα πλαίσιο και πιρούνι, περίπου 150 από αυτά τοποθετούνται τώρα από ρομπότ για μεγαλύτερη ακρίβεια, πριν ολόκληρο το συγκρότημα στερεωθεί σε καλούπι και ψηθεί.

Βάρη

Για το εμβληματικό μοντέλο TCR Advanced SL Disc, η Giant ισχυρίζεται ότι μείωσε το βάρος κατά 140 g, χρησιμοποιώντας όλες αυτές τις νέες διαδικασίες: 54 g από το πλαίσιο και τη δομή του πιρουνιού, 65 g χάρη σε μια νέα μινιμαλιστική εργασία βαφής (αποκλειστικά για το μοντέλο SL 0 ναυαρχίδας) και τα υπόλοιπα προέρχονται από μικρότερα βοηθητικά κομμάτια.

Το βάρος για ένα μεσαίο πλαίσιο είναι τώρα μόλις 765 g, με το αντίστοιχο πιρούνι να προσθέτει άλλα 330 g. Για λόγους σύγκρισης, η Giant ισχυρίζεται ότι tο νέος TCR Advanced SL Disc είναι 105 g ελαφρύτερο από τον παρόμοιο Specialized S-Works Tarmac Disc και 322 g ελαφρύτερο από το Cervelo R5 Disc. Το Trek Emonda SLR Disk είναι ελαφρύτερο, αλλά μόνο κατά 17 g.

Ακαμψία

Όσον αφορά την απόλυτη ακαμψία, το νέο πλαίσιο χάνει λίγο από τον προκάτοχό του. Πόσο λίγο; Σύμφωνα με την Giant, το παλιό ποδήλατο εμφάνιζε εκτροπή μεσαίας τριβής κατά 71,09 N/mm, ενώ το νέο έχει 70,96 N/mm.

Ωστόσο, η μείωση του βάρους σημαίνει ότι ο λόγος ακαμψίας/βάρος έχει αυξηθεί σε σχέση με το μοντέλο του περασμένου έτους, και τουλάχιστον σύμφωνα με τα στοιχεία της Giant, το νέο TCR ξεπερνά τα S-Works Tarmac, Emonda SLR και R5.

Το νέο πιρούνι έχει μεγαλύτερη στρεπτική ακαμψία, η οποία θα πρέπει (τουλάχιστον θεωρητικά) να μεταφράζεται σε πιο προβλέψιμο χειρισμό, ειδικά στα μοντέλα με δισκόφρενα.

Εξαιρετικός χειρισμός, μεγαλύτερη ευελιξία

Η πτώση στη μεσαία τριβή αυξήθηκε κατά 2 mm. Η Giant υποστηρίζει ότι η αλλαγή έγινε για να διατηρηθεί ο συνολικός χειρισμός συνεπής, εάν αποφασίσουμε να βάλουμε μεγαλύτερα ελαστικά (και αξίζει να αναφερθεί ότι τα ελαστικά των 25c έχουν πραγματικό μέγεθος 28 mm). Τα νούμερα των stack & reach προσαρμόστηκαν επίσης για μια πιο ομοιόμορφη εξέλιξη, ανάμεσα στα 6 νούμερα μεγεθών που προσφέρει η εταιρία.

Giant TCR Advanced SL Disc 2021 - Παρουσίαση

Συνολικά, οι αλλαγές μετατρέπουν το χειρισμό του TCR σε μια ελαφρώς πιο σταθερή κατεύθυνση, με κάπως πιο ήρεμους τρόπους χειρισμού και καλύτερη σταθερότητα υψηλής ταχύτητας σε σχέση με το μοντέλο του περασμένου έτους.

«Στόχος μας ήταν να κάνουμε πιο συνεπή και ισορροπημένα βήματα για την προσέγγιση μεταξύ κάθε μεγέθους», δήλωσε ο Juskaitis. «Επιλέξαμε επίσης να υιοθετήσουμε την τάση μιας εμπρόσθιας θέσης της σέλας, με πιο απότομη γωνία κάθετου σωλήνα. Προκειμένου να αντισταθμίσουμε τα [μεγαλύτερα μεγέθη ελαστικών], χαμηλώσαμε τη μεσαία τριβή και για να έχουμε αρκετό διάκενο ελαστικών στο πιρούνι, αυξήσαμε το μήκος του πιρουνιού κατά 2 mm, γεγονός που αυξάνει το ίχνος και βοηθά σε μεγαλύτερη σταθερότητα».

Giant TCR Advanced SL Disc 2021 - Παρουσίαση

Οι εκδόσεις δισκόφρενων έχουν πλέον εγκριθεί επίσημα για χρήση με ελαστικά πλάτους έως 32 mm (μετρούμενο πλάτος), ενώ τα μοντέλα συμβατικών φρένων περιορίζονται περισσότερο σε ελαστικά πλάτους 28 mm.

Έτσι, ενώ το TCR τεχνικά παραμένει ένα αγωνιστικό ποδήλατο, η ικανότητα κίνησης με φαρδύτερα ελαστικά, επεκτείνει το φάσμα των δυνατοτήτων του σε εκτός δρόμου διαδρομές.

Εκδόσεις και τιμές

Η νέα έκδοση θα χωριστεί σε τρία επίπεδα, όλα με πλαίσια από ανθρακονήματα. Η ακριβής διαθεσιμότητα του μοντέλου θα εξαρτηθεί από την περιοχή, αλλά οι περισσότερες αγορές θα λάβουν κάποιο συνδυασμό ποδηλάτων με δισκόφρενα και με συμβατικά φρένα.

Προς το συμφέρον όλων των επιδόσεων, η Giant έχει κατασκευάσει όλα τα πλαίσια TCR Advanced SL Disc για να δέχονται μόνο ηλεκτρονική μετάδοση. Τα πλαίσια συμβατικών φρένων, ωστόσο, θα δέχονται είτε ηλεκτρονικές είτε μηχανικές μεταδόσεις.

Giant TCR Advanced SL Disc 2021 - Παρουσίαση

Επικεφαλής της σειράς είναι το μοντέλο TCR Advanced SL 0 Disc που παρουσιάζεται εδώ, εφοδιασμένο με ασύρματα δισκόφρενα SRAM Red eTap AXS, τροχούς Cadex 42 mm Disc carbon clinchers, με τιμή στα 11.000 $.

Το μοντέλο TCR Advanced SL 1 Disc μετακινείται με ασύρματα δισκόφρενα SRAM Force AXS και τροχούς από ανθρακονήματα, με επωνυμία Giant και τιμή στα για 8.100 $.

Κάθε μοντέλο TCR Advanced SL θα είναι διαθέσιμο με βατόμετρο στο δισκοβραχίονα (Quarqs για το SL 0 και SL 1, Giant PowerPros για τα υπόλοιπα).

Το TCR Advanced Pro αντικαθιστά τον ενσωματωμένο τελείωμα της σέλας με ένα πιο συμβατικό παλουκόσελο, χρησιμοποιούνται λιγότερο ακριβά ανθρακονήματα και ρητίνη και το πλαίσιο κατασκευάζεται με πιο συμβατικό τρόπο, χρησιμοποιώντας χειρονακτική εργασία αντί για φανταχτερά ρομπότ και λέιζερ.

Υπάρχουν 9 μοντέλα TCR Advanced Pro συνολικά, ξεκινώντας από το TCR Advanced Pro 0 Disk (5.400 $) με Shimano Ultegra Di2 και τροχούς από ανθρακόνημα της GIant . To επόμενο μοντέλο, το TCR Advanced Pro 1, έχει συμβατικά φρένα, μηχανική μετάδοση Shimano Ultegra και κοστίζει 3.500 $.

Τέλος, υπάρχει η σειρά TCR Advanced, η οποία χρησιμοποιεί το ίδιο πλαίσιο, αλλά έχει μικρότερο σωλήνα τιμονιού, αντί του μεγαλύτερου που χρησιμοποιείται στα πιο ακριβά μοντέλα.

Επόμενο μοντέλο το TCR Advanced 1 Disc Pro Compact (3.200 $) με δισκόφρενα, μηχανική Ultegra και τροχούς αλουμινίου Giant PR-2.

Για τους χομπίστες με αυστηρότερο προϋπολογισμό, υπάρχει το TCR Advanced 3 Disc στο αντίθετο άκρο του φάσματος τιμολόγησης, με τη σειρά Tiagra.

Η Giant θα προσφέρει επίσης το TCR Advanced SL Disc, το TCR Advanced SL (rim-brake) και το TCR Advanced Pro Disc ως γυμνά πλαίσια.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Check Also

20ο εταπ – Δεύτερη νίκη για Dunbar

Ο Eddie Dunbar (Jayco AlUla) κέρδισε για 2η φορά στη Vuelta a España 2024. Ο Ιρλανδός κράτ…