Το αναθεωρημένο Exceed 2021 είναι ένα καθαρόαιμο αγωνιστικό, φτιαγμένο για να μειώνει γύρους σε μια διαδρομή cross country και προσφέρει μια σειρά από ενδεικτικά σημάδια ότι «χτίστηκε» για ποδηλάτες όπως ο Mathieu van der Poel.

Τρία επίπεδα ποιότητας

Η Canyon κυκλοφόρησε το νέο Exceed σε τρία διαφορετικά επίπεδα ποιότητας. Ανεξάρτητα από την τιμή, όλα τα μοντέλα διαθέτουν πανομοιότυπη γεωμετρία που βασίζεται σε ένα μπροστινό πιρούνι 100 mm και τροχούς 29’. Και ενώ και τα τρία επίπεδα διαθέτουν πλαίσιο από ανθρακόνημα, οι συγκεκριμένες ποιότητες υλικών που χρησιμοποιούνται διαφέρουν πολύ.

CFR

Για τους επαγγελματίες, υπάρχει η έκδοση CFR (Canyon Factory Racing) που χρησιμοποιούν ίνες άνθρακα υψηλότερης ποιότητας για να παράγουν ένα πλαίσιο που ζυγίζει μόλις 748 g χωρίς χρώμα ή αφαιρούμενα κομμάτια.

Το μοντέλο CFR είναι εφοδιασμένο με το μονοκόμματο τιμόνι CP08 της Canyon. Ο Mathieu van der Poel (μεταξύ άλλων αθλητών που υποστηρίχθηκαν από την Canyon) είχε άμεση επίδραση στο αποτέλεσμα αυτού του πλαισίου και τιμονιού. Το πλήρες μοντέλο ζυγίζει λίγο κάτω από 9 Kg και η τιμή ξεκινά από τα 5.699 €.

CF SLX

Το μεσαίο μοντέλο Exceed CF SLX μοιράζεται τα ίδια καλούπια, τεχνικά χαρακτηριστικά και διατηρεί το ίδιο μονοκόμματο τιμόνι. Η διαφορά έγκειται στο χαμηλότερης ποιότητας ανθρακόνημα, που αυξάνει το βάρος πλαισίου στα 1.015 g.

Το πλήρες ποδήλατο ξεκινά από τα 3.699 €.

CF

Και τέλος, υπάρχει το «εισαγωγικό» μοντέλο Exceed CF, επίσης με πλαίσιο από ανθρακόνημα και βάρος πλαισίου στα 1.312 g.

Και ενώ πολλές από τις δυνατότητες του πλαισίου υπάρχουν και εδώ, το φανταχτερό μονοκόμματο τιμόνι και τα premium εξαρτήματα δεν βρίσκονται πάνω στο μοντέλο. Το πλήρες ποδήλατο ξεκινά από τα 1.699 €.

Ανακαλύπτοντας τα χαρακτηριστικά

Το νέο Exceed έχει μια μακρά λίστα με μοναδικά χαρακτηριστικά πλαισίου. Σύμφωνα με τον Julian Beifang, Διευθυντή Παραγωγής της Canyon, η αεροδυναμική έπαιζε σημαντικό ρόλο στο σχεδιασμό.

Canyon Exceed CF SLX 9 2021 - Παρουσίαση

Ο Beifang έδωσε το παράδειγμα του (απροσδόκητα) ψηλού και επίπεδου προφίλ οριζόντιου σωλήνα. Επιπλέον, αυτός ο ψηλός σωλήνας σημαίνει ότι ακόμη και το εξαιρετικά μικρό μέγεθος πλαισίου μπορεί να χωρέσει 2 παγούρια στο μπροστινό τρίγωνο, και μεγαλύτερα μεγέθη προσφέρουν χώρο για μια τσάντα πλαισίου, ειδικά για bikepacking διαδρομές.

Ημι-εσωτερική δρομολόγηση

Ίσως το πιο οπτικά προφανές χαρακτηριστικό είναι η ημι-εσωτερική δρομολόγηση καλωδίων, που κατευθύνει τους εύκαμπτους σωλήνες φρένων, τα καλώδια για τις ταχύτητες και τη σέλα, από το κούτελο μέσα στο πλαίσιο. Αυτό έγινε γρήγορα ένα κοινό χαρακτηριστικό στα τελευταία μοντέλα δρόμου, και σαφώς η Canyon πιστεύει ότι η καθαρότερη αισθητική με μικρότερα μήκη εκτεθειμένων καλωδίων είναι η σωστή κατεύθυνση για εκτός δρόμου ποδήλατα.

Το κούτελο κρύβει επίσης ένα σύστημα ανακοπής σύγκρουσης, που εμποδίζει το τιμόνι να έρθει σε επαφή με το πλαίσιο σε περίπτωση σύγκρουσης. Και είναι ένα χαρακτηριστικό που είναι ιδιαίτερα σημαντικό στο Exceed, δεδομένου ότι ο εντυπωσιακά φαρδύς και λεπτός οριζόντιος σωλήνας είναι στο ίδιο επίπεδο με τις μανέτες.

Σύστημα CP08

Το ενσωματωμένο σύστημα τιμονιού/λαιμού CP08 αποτελεί δημιουργία της Canyon και παρέχει στο Exceed μια έντονη και επιθετική αισθητική. Για μεσαία μεγέθη και πάνω, η Canyon χρησιμοποιεί το σύστημα των 332 g με λαιμό 80 mm (γωνία -6º) σε συνδυασμό με τιμόνι πλάτους 740 mm. Τα δύο μικρότερα μεγέθη έχουν μια έκδοση -17º του ίδιου συστήματος.

Canyon Exceed CF SLX 9 2021 - Παρουσίαση

Σε αντίθεση με τα περισσότερα μονοκόμματα τιμόνια που βρίσκονται στο δρόμο, θα παρατηρήσουμε ότι το CP08 δεν διαθέτει ολοκληρωμένες λύσεις για την τοποθέτηση υπολογιστή. Η Canyon προσφέρει ξεχωριστά μια βάση υπολογιστή με βάση το σύστημα διεύθυνσης.

Μιλώντας για τη σέλα, η Canyon χρησιμοποιεί ένα ενσωματωμένο σύστημα μεταβλητού ύψους (dropper seatpost) DT Swiss 232 με 60 mm διαδρομής.

Canyon Exceed CF SLX 9 2021 - Παρουσίαση

Κάτω χαμηλά υπάρχει η μεσαία τριβή PF92, και ενώ ο διαγώνιος σωλήνας δεν εκμεταλλεύεται πλήρως το επιπλέον πλάτος, τα κάτω ψαλίδια (chainstays) το κάνουν. Είναι εξαιρετικά ψηλά και λεπτά (μόλις 14 mm στο στενότερο σημείο τους), και ως αποτέλεσμα αυτό το πλαίσιο μπορεί να χειριστεί ελαστικά πλάτους 2,4΄΄ σε μοντέρνα στεφάνια πλάτους 30 mm. Επομένως, το διαθέσιμο διάκενο για ελαστικό δεν αποτελεί πρόβλημα εδώ.

Αγωνιστική γεωμετρία

Εδώ δεν υπάρχει μεγάλη απόκλιση από την προηγούμενη έκδοση και οι γωνίες σίγουρα τείνουν στο γρηγορότερο άκρο της κλίμακας σε σύγκριση με μια σειρά άλλων ποδηλάτων XC.

Το κούτελο είναι ελαφρώς λιγότερο επιθετικό από πριν, τώρα στις 69º. Η Canyon ταιριάζει με αυτή την γωνία με ένα πιρούνι 44 mm που παράγει ένα ίχνος 97 mm (με ελαστικά 2,35’’).

Η αποτελεσματική γωνία του παλουκόσελου είναι πιο προοδευτική και αισθητά πιο απότομη στις 75ο σε όλα τα μεγέθη. Εν τω μεταξύ, το μέγεθος reach βρίσκεται στα 435 mm για το μεσαίο μέγεθος, ​​έχει αυξηθεί κατά μόλις 10 mm για να ταιριάζει με τους λαιμούς των 80 mm που έχουν τοποθετηθεί σε όλα τα μεγέθη.

Το μήκος των κάτω ψαλιδιών είναι λίγο μικρότερα από πριν, στα 425 mm για τα τρία μικρότερα μεγέθη. Για τα μεγέθη Large & XL,  τα ψαλίδια φτάνουν αντίστοιχα στα 430 και 435 mm.

Η Canyon έχει διατηρήσει την πτώση της μεσαίας τριβής στα αρκετά παραδοσιακά 58 mm, το οποίο βρίσκεται στην υψηλότερη πλευρά σε σύγκριση με την υπόλοιπη κατηγορία.

Συμπέρασμα

Κανονικά τέτοιου είδους ποδήλατα είναι αρκετά άκαμπτα, με πολύ γρήγορο χειρισμό, με άλλα λόγια κατασκευασμένα για επαγγελματίες.

Η Canyon έκανε ακριβώς το παραπάνω με το Exceed. Η γερμανική εταιρεία δημιούργησε φαινομενικά ένα ποδήλατο ειδικά για να δώσει στους αθλητές της ένα πλεονέκτημα. Είναι πολύ θετικό, ότι δόθηκε μια τόσο εστιασμένη προσέγγιση στο σχεδιασμό.

Το μειονέκτημα με την παραπάνω προσέγγιση, είναι ότι το Exceed είναι μια τέτοια ειδικά σχεδιασμένη μηχανή αγώνων, που λίγοι καταναλωτές είναι πιθανό να την αξιοποιήσουν στο έπακρο. Ο πολύ γρήγορος χειρισμός θα ωφελήσει μόνο τους έμπειρους αναβάτες και το πολύ άκαμπτο πλαίσιο θα αποτελεί την ταχύτερη επιλογή, μόνο σε ομαλό έδαφος.

Οπότε, μιλώντας για ένα καθαρόαιμο ποδήλατο XC, ο καθένας κάνει τις επιλογές του!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Check Also

Πώς χρησιμεύει η προπόνηση δύναμης στην ποδηλασία;

Ως ποδηλάτες, είναι συνήθως δύσκολο να αφοσιώσουμε χρόνο εκτός σέλας για να σηκώνουμε βάρη…