Δεν υπάρχει κίνδυνος πτώσης όταν κολυμπάμε. Αλλά το ποδήλατο είναι πολύ πιο εύκολο. Ποιο από αυτά τα αθλήματα είναι καλύτερο για την υγεία μας; Ποιο βοηθά περισσότερο στην απώλεια βάρους;

Ας ρίξουμε μια πιο προσεκτική ματιά σε αυτά τα δύο αγαπημένα αθλήματα:

Σε ποιο από τα 2 καταναλώνουμε περισσότερες θερμίδες;

Οι θερμίδες που καίμε εξαρτώνται πάντα από την ένταση και το σωματικό μας βάρος. Αλλά με το κολύμπι, πρέπει επίσης να λάβετε υπόψη τον τύπο κολύμβησης που χρησιμοποιούμε: Το πρόσθιο καίει συνήθως τις λιγότερες θερμίδες, η πεταλούδα καίει τις περισσότερες, το ύπτιο και το ελεύθερο στυλ βρίσκονται κάπου στο ενδιάμεσο.

Για ένα άτομο 70 κιλών σε 60΄ δραστηριότητας καταναλώνει:

  • Χαλαρή ποδηλασία 16-19 χ.α.ω. à 422 kcal
  • Μέτρια ποδηλασία 19-21 χ.α.ω. à 563 kcal
  • Χαλαρή κολύμβηση à 446 kcal
  • Κολύμβηση πρόσθιο à 744 kcal
  • Κολύμβηση πεταλούδα à 818 kcal

Το κολύμπι συνήθως καταναλώνει πολύ περισσότερες θερμίδες ανά ώρα από το ποδήλατο. Δεν χρειάζεται να στηρίζουμε το βάρος μας ενώ κολυμπάμε, αλλά είναι μια άσκηση για όλο το σώμα.

Επίσης, το νερό μεταφέρει τη θερμότητα καλύτερα, έτσι χάνουμε θερμότητα πιο γρήγορα. Αυτό αναγκάζει το σώμα μας να παράγει περισσότερη θερμότητα, η οποία καταναλώνει θερμίδες.

Ωστόσο, το κολύμπι για 30-60΄ είναι αρκετά απαιτητική προπόνηση, ενώ πιο εύκολα κάνουμε ποδηλασία για αρκετές ώρες, χάνοντας συνολικά παραπάνω θερμίδες.

Ποιο είναι καλύτερο για απώλεια βάρους;

Όσον αφορά την απώλεια βάρους, πρέπει πάντα να λαμβάνουμε υπόψη ολόκληρο τον τρόπο ζωής μας. Οι διατροφικές συνήθειες είναι οι πιο σημαντικές, αλλά η ποιότητα του ύπνου, η δραστηριότητα του τρόπου ζωής και η μορφή άσκησης παίζουν επίσης ρόλο.

Το κολύμπι μπορεί να καταναλώσει περισσότερες θερμίδες ανά ώρα, αλλά είναι πιο εύκολο να ποδηλατήσουμε για περισσότερο. Έτσι, και τα δύο μπορούν να είναι χρήσιμα για τη δημιουργία ελλείμματος θερμίδων που είναι απαραίτητο για την απώλεια βάρους.

Ποιο είναι καλύτερο για την υγεία μας;

Η έρευνα δείχνει μια πολύ θετική σχέση μεταξύ ποδηλασίας και κολύμβησης και υγείας. Για παράδειγμα, μια μελέτη πάνω σε 80.000 ενήλικες κολυμβητές έδειξε 41% χαμηλότερο κίνδυνο θανάτου από καρδιακή νόσο και 28% χαμηλότερο κίνδυνο θανάτου για οποιαδήποτε αιτία.

Ποδηλασία έναντι κολύμβησης – Ποιο είναι το καλύτερο;

Ομοίως, μια ανασκόπηση των επιπτώσεων της μετακίνησης στην εργασία με ποδήλατο έδειξε ότι μείωσε σημαντικά τον κίνδυνο καρδιαγγειακών παθήσεων και θνησιμότητας όλων των αιτιών.

Η έρευνα δείχνει επίσης ότι τόσο η κολύμβηση όσο και η ποδηλασία μπορούν να μειώσουν τα συμπτώματα του πόνου στις αρθρώσεις και την ακαμψία μετά από μόλις 45΄ την ημέρα 3 φορές την εβδομάδα για 3 μήνες. Και τα δύο αθλήματα είναι ο νικητής αυτής της κατηγορίας. Και οι δύο είναι εξίσου ευεργετικά για την υγεία μας.

Ποιο από τα 2 είναι πιο βολικό;

Αν θέλουμε να ποδηλατήσουμε, χρειαζόμαστε πρόσβαση σε ποδήλατο και κράνος. Αν πάλι ξεκινήσουμε κανονικά την ποδηλασία, υπάρχει μια ολόκληρη λίστα αξεσουάρ και ρουχισμού που θα χρειαστούμε, έτσι ώστε το όριο δαπανών να είναι αρκετά υψηλό.

Ο αντίστοιχος εξοπλισμός για κολύμπι είναι πολύ φθηνότερος. Χρειαζόμαστε μόνο μαγιό και γυαλιά, τα οποία είναι και τα δύο φθηνά. Μερικοί μπορεί να επιλέξουν να πάρουν ένα κορμάκι για κολύμβηση, αν κολυμπούν στη θάλασσα – το οποίο δεν είναι απαραίτητο στις πισίνες.

Αυτό μας οδηγεί σε ένα πιο σημαντικό εμπόδιο – χρειαζόμαστε μια πισίνα, μια λίμνη ή θάλασσα. Αυτό μπορεί να κάνει το κολύμπι λιγότερο βολικό, ανάλογα με το πού ζούμε και αν οι πισίνες είναι ανοιχτές ή όχι λόγω lockdown, για παράδειγμα.

Συνοψίζοντας, η ποδηλασία μπορεί να είναι πιο ακριβή, αλλά αν μπορούμε να αγοράσουμε ένα ποδήλατο, είναι πιο βολικό από το κολύμπι.

Ποιο άθλημα έχει μεγαλύτερο κίνδυνο τραυματισμού;

Με την ποδηλασία, υπάρχει πάντα κάποιος κίνδυνος πτώσης. Αλλά εκτός από αυτό, η ποδηλασία είναι πολύ ασφαλής και συχνά χρησιμοποιείται ακόμη και ως αποκατάσταση μετά από τραυματισμούς λόγω του χαμηλού αντίκτυπου στις αρθρώσεις.

Το κολύμπι είναι επίσης ένα άθλημα χαμηλού αντίκτυπου και δεν υπάρχει κίνδυνος τραυματισμού από πτώση. Υπάρχει ένα πράγμα που πρέπει να λάβουμε υπόψη: Ο ώμος μας. Είναι η πιο κινητή άρθρωση στο σώμα μας και η πιο ευαίσθητη σε τραυματισμό. Η επαναλαμβανόμενη σκληρή προπόνηση στην πισίνα μπορεί να δημιουργήσει κίνδυνο τραυματισμού από υπερβολική χρήση.

Όμως η γενική κολύμβηση είναι νικητής σε αυτήν την κατηγορία με μικρό περιθώριο.

Ποιο είναι πιο δύσκολο κάποιος να μάθει;

Η ποδηλασία μπορεί να είναι μια πρόκληση να μάθουμε ως ενήλικες, λόγω του φόβου της πτώσης. Ωστόσο, συνήθως είναι εύκολο μια και όλοι κάναμε ποδήλατο ως παιδιά.

Το κολύμπι, από την άλλη πλευρά, είναι πολύ πιο δύσκολο για κάποιον να το μάθει σωστά. Επιπλέον, η σωστή στάση κολύμβησης κάνει πολύ μεγαλύτερη διαφορά στην ικανότητά μας να κολυμπάμε σε μεγάλες αποστάσεις, από ό, τι κάνει η τεχνική ποδηλασίας στις μεγάλες βόλτες.

Το κολύμπι απαιτεί μια τέλεια ακολουθία κινήσεων χρησιμοποιώντας τους περισσότερους μυς και συγχρονίζοντας την αναπνοή. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο οι κολυμβητές τείνουν να ξοδεύουν πολύ περισσότερο χρόνο για να εξασκούν την τεχνική παρά την ταχύτητα σε σύγκριση με τους ποδηλάτες. Ο ξεκάθαρος νικητής εδώ είναι ποδηλασία.

Η ετυμηγορία: Ποδηλασία έναντι κολύμβησης

Και τα δύο αθλήματα έχουν πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα. Το κολύμπι μπορεί να καταναλώσει περισσότερες θερμίδες ανά ώρα, ενώ το ποδήλατο μπορεί να είναι καλύτερο για να καταναλώσουμε περισσότερες θερμίδες συνολικά.

Η ποδηλασία είναι πιο βολική και πιο εύκολη στην εκμάθηση, αλλά το κολύμπι είναι φθηνότερο και ενέχει μικρότερο κίνδυνο τραυματισμού.

Αλλά το πιο σημαντικό είναι ότι και τα 2 αθλήματα είναι εξαιρετικές επιλογές. Και τα δύο είναι ευεργετικά για την απώλεια βάρους και βελτιώνουν την υγεία μας.

Εάν δεν μπορούμε να αποφασίσουμε ποιο είναι κατάλληλο για εμάς, γιατί να μην δοκιμάσουμε και τα 2;

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Check Also

Paris-Roubaix 2021 – Λίστα εκκίνησης

Μετά το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα της Φλάνδρας, φτάνουμε σε ένα καθυστερημένο Paris – Roubaix, …