Share on Facebook Share on Twitter Δύο μέρες μετά την επικράτηση της Jumbo-Visma στο Tour de France, η Cervelo ανακοίνωσε επίσημα το τελευταίο της aero μοντέλο, το νέο S5. Αν και ολόκληρη η Jumbo-Visma αγωνιζόταν με το νέο S5 καθ’ όλη τη διάρκεια αυτής της σεζόν, με τον Van Aert και τον Vingegaard να αγωνίζονται με το S5 στα Ηλύσια Πεδία, η Cervelo παρέμεινε διακριτική σχετικά με την ύπαρξη του νέου πλαισίου. Διακριτικά καινούργιο Το νέο S5 αποτελεί μια τελειοποίηση του προηγούμενου μοντέλου. Η έμφαση βρίσκεται στο να κάνει το ήδη γρήγορο ποδήλατο πιο φιλικό για τον χρήστη, αποφεύγοντας μια εντελώς νέα σχεδίαση. Οι τροποποιήσεις είναι διακριτικές: Βαθύτερα τμήματα πλαισίου, νέο πιρούνι για απλοποίηση του μπροστινού άκρου και μεγαλύτερο διάκενο ελαστικών. Πιο απλοποιημένο Η προηγούμενη έκδοση του S5 διέθετε ίσως την πιο περίπλοκη και χρονοβόρα ρύθμιση πιρουνιού/λαιμού/τιμονιού. Εκτός από τη χρονοβόρα εσωτερική δρομολόγηση καλωδίων, το προηγούμενο S5 διαθέτει ένα σύστημα 2 τεμαχίων για το πιρούνι, με διαφορετικά μήκη βιδών, κάτι που απαιτεί μια υπερβολικά περίπλοκη ρύθμιση. Ευτυχώς, η Cervelo έχει βελτιώσει σημαντικά τη φιλικότητα προς το χρήστη για το νέο S5. Ολόκληρο το πιρούνι, συμπεριλαμβανομένου του κώνου της μύτης, είναι πλέον μόνο ένα κομμάτι. Η προσάρτηση του τιμονιού είναι απλοποιημένη και επιτρέπει έως και 5° περιστροφή χωρίς πρόσθετες σφήνες. Επίσης, το τιμόνι διαθέτει μια τέλεια επίπεδη περιοχή μετάβασης από τις μανέτες, για βελτιωμένη άνεση. Δυστυχώς, η εσωτερική δρομολόγηση καλωδίων και εύκαμπτων σωλήνων παραμένει, πράγμα που σημαίνει ότι η αλλαγή του λαιμού θα χρειαστεί ακόμα αρκετό χρόνο. Ωστόσο, η ρύθμιση και η προσαρμογή είναι σχετικά παιχνιδάκι. Μειώνοντας ακόμα την πολυπλοκότητα στο εμπρός τμήμα του S5, η Cervelo εξοικονόμησε περίπου 53 γραμμάρια βάρους. Δεν είναι βέβαια εντυπωσιακό σαν νούμερο, αλλά ό,τι βάρος αφαιρείται σε ένα τέτοιο ποδήλατο, είναι ένα βήμα προς τη σωστή κατεύθυνση. Δυστυχώς, όλη αυτή η ευκολία χρήσης έχει κόστος. Το νέο ποδήλατο είναι συμβατό μόνο με ηλεκτρονική αλλαγή ταχυτήτων. Και όποιος έχει το προηγούμενο S5 και ελπίζει να τοποθετήσει το παλιό σύστημα τιμονιού σε ένα νέο πλαίσιο θα απογοητευτεί. Το νέο εμπρός τμήμα δεν είναι συμβατό με το παλιό σύστημα τιμονιού. Ένα πράγμα που παραμένει συμβατό, είναι το όφσετ του παλουκόσελου στα 25 mm, κάτι που η εταιρία θα συνεχίσει να προσφέρει. Ωστόσο, η Cervelo θέλοντας να δώσει περισσότερες ρυθμίσεις, προσφέρει το παλουκόσελο στα 15 mm, ενώ αναμένεται να είναι διαθέσιμη και μια έκδοση με 0 mm. Αεροδυναμικότητα Η Cervelo εξακολουθεί να παρέχει ορισμένες αεροδυναμικές βελτιώσεις, κυρίως χάρη στην απόφαση της UCI να χαλαρώσει τους κανονισμούς σχεδιασμού πλαισίου το 2020. Οι νέοι κανονισμοί επέτρεψαν στην Cervelo να εμβαθύνει τα προφίλ σωλήνων. Αυτές οι aero τροποποιήσεις είναι πιο αξιοσημείωτες στο βαθύτερο κούτελο, στην ψηλότερη μεσαία τριβή, στη νέα διαμορφωμένη μύτη στο τιμόνι του πιρουνιού και στο μεγαλύτερο τρίγωνο, όπου ο κάθετος σωλήνας, συναντά τον οριζόντιο σωλήνα. Για να απλοποιήσουμε όλα τα παραπάνω, το νέο S5 διαθέτει πολύ βαθύτερους και πιο επιθετικούς σωλήνες που η Cervelo ισχυρίζεται ότι μειώνουν την αεροδυναμική αντίσταση κατά 65 γραμμάρια σε σύγκριση με το προηγούμενο S5. Όλη αυτή η επιπλέον επιφάνεια φαίνεται σίγουρα γρήγορη, αλλά θα μπορούσε κανείς να υποθέσει ότι τόσο μεγαλύτεροι σωλήνες πλαισίου σημαίνουν περισσότερο βάρος. Ευτυχώς, και παρά τη μεγαλύτερη επιφάνεια σε πολλούς σωλήνες, η Cervelo κατάφερε να διατηρήσει το νέο S5 ελαφρύτερο από τον προκάτοχό του (η ακριβής διαφορά δεν έχει ακόμη επιβεβαιωθεί). Μεγαλύτερο διάκενο Όσον αφορά τους νέους τροχούς της Reserve, η Cervelo αύξησε το διάκενο στα 34 mm (μετρημένο πλάτος ελαστικού) για το νέο S5. Έτσι, το νέο σετ πλαισίων έχει βελτιστοποιηθεί γύρω από το αυξημένο διάκενο στους τροχούς και τα αντίστοιχα ελαστικά, κάτι που πιστεύει ότι είναι πιο γρήγορο αεροδυναμικά και πιο άνετο. Οι νέοι τροχοί, που αναπτύχθηκαν βάσει της φιλοσοφίας Turbulent Aero της Reserve, για την ανάπτυξη και τη δοκιμή των τροχών με βάση τις πραγματικές αναταράξεις ανέμου, λέγεται ότι στολάρουν λιγότερο δραματικά σε μεγαλύτερες γωνίες εκτροπής. Το σωστό ή λάθος σύνολο τροχών και ελαστικών μπορεί να ανεβάσει ή να μειώσει την απόδοση σε κάθε ποδήλατο. Η συμπεριφορά των νέων τροχών 52/63, συνδυασμένα με τα ελαστικά Vittoria Corsas 28 mm στο νέο S5 σίγουρα ανεβάζει τις επιδόσεις του. Επιλογές Η Cervelo θα προσφέρει το νέο S5 σε μια επιλογή από 4 πλήρεις εκδόσεις: Shimano Dura-Ace €12.999, Shimano Ultegra Di2 €9.699, SRAM Red AXS €13.499 και SRAM Force AXS 10,199 € Κάθε κατασκευή είναι εξοπλισμένη με το νέο σετ τροχών Reserve 52/63 και διατίθεται σε συνδυασμό μαύρου ή ζαφείρι/λευκού χρώματος. Η τιμολόγηση για τις ΗΠΑ και την Αυστραλία δεν έχει ακόμη επιβεβαιωθεί. Η Cervelo θα προσφέρει επίσης μια επιλογή σετ πλαισίων με τιμή 5.499 €, που θα συμπεριλαμβάνει το πλαίσιο, το πιρούνι, το τιμόνι και το λαιμό και το παλουκόσελο. Επιλέγοντας το πλαίσιο, υπάρχει ένα επιπλέον χρώμα «Tiger Eye» (κόκκινο).