Share on Facebook Share on Twitter Η ομάδα Jumbo-Visma φαίνεται να δοκιμάζει το ρυθμιζόμενο σύστημα πίεσης ελαστικών KAPS στο Dwars Door Vlaanderen. Όπως φαίνεται στη φωτογραφία, ένα καλώδιο κατεβαίνει από το κέντρο KAPS στη βαλβίδα του tubeless ελαστικού Vittoria Corsa. Το Kinetic Air Pressure System επιτρέπει στον αναβάτη να φουσκώνει και να ξεφουσκώνει τα ελαστικά του εν κινήσει μέσω ενός ασύρματου τηλεχειριστηρίου στο τιμόνι. Η αντλία τροφοδοτείται από την κίνηση του τροχού. Το εν λόγω σύστημα χρησιμοποιείται στους συνήθεις τροχούς της Team Jumbo-Visma, αν και για εμάς η τεχνολογία φαίνεται να είναι διαθέσιμη μόνο σε σετ τροχών Gravaa. Η έκδοση δρόμου R-40|44 κοστίζει 4.299 €. Γιατί οι αναβάτες πρέπει να προσαρμόσουν την πίεση των ελαστικών εν κινήσει; Αν και είναι σίγουρα μια αναδυόμενη τεχνολογία, ένα ρυθμιζόμενο σύστημα πίεσης ελαστικών φαίνεται ότι ταιριάζει καλύτερα σε Κλασσικούς με λιθόστρωτα, όπως το Dwars Door Vlaanderen. Οι αγώνες της πρώιμης σεζόν του Βελγίου και της βόρειας Γαλλίας εναλλάσσονται μεταξύ της λείας ασφάλτου και των τμημάτων με λιθόστρωτο, όπου η χαμηλότερη πίεση των ελαστικών συνήθως παρέχει ταχύτητα, καλύτερη πρόσφυση και άνεση. Οι επαγγελματίες αναβάτες μειώνουν προοδευτικά την πίεση των ελαστικών τους για την Κόλαση του Βορρά τα τελευταία χρόνια, εν μέρει χάρη στην υιοθέτηση φαρδύτερων ελαστικών και τεχνολογίας tubeless. Η Lizzie Deignan κέρδισε το Queen of the Classics με μόλις 33psi στα tubeless ελαστικά της. Το σύστημα KAPS θα μπορούσε, θεωρητικά, να επιτρέψει σε έναν αναβάτη να μειώσει την πίεση των ελαστικών ακόμα χαμηλότερα μπροστά από βασικούς λιθόστρωτους τομείς, όπως το Δάσος του Arenberg. Αυτό θα μπορούσε να είναι ιδιαίτερα πολύτιμο στο βρεγμένο. Την ίδια χρονιά με τη νίκη του Deignan, ο Gianni Moscon οδηγούσε σόλο τον αγώνα των ανδρών πριν συντριβεί μετά από αλλαγή ποδηλάτου. Οι σχολιαστές του Eurosport εικάζουν ότι η υπερβολική πίεση των ελαστικών στο εφεδρικό του ποδήλατο μείωσε την πρόσφυσή του στο βρεγμένο οδόστρωμα. Πριν από το περσινό Paris-Roubaix, η Team DSM άφησε να εννοηθεί ότι οι αναβάτες της θα χρησιμοποιούσαν ένα άλλο ασύρματο ρυθμιστή πίεσης ελαστικών, αλλά δεν το έκαναν εκείνη την ημέρα. Πώς λειτουργεί το KAPS; Η περιστροφή των τροχών του ποδηλάτου τροφοδοτεί τους κυλίνδρους της αντλίας, η οποία συγκρατείται μέσα στην πλήμνη του τροχού. Για εξοικονόμηση της μπαταρίας της αντλίας, ο αναβάτης μπορεί να την απενεργοποιήσει όταν δεν τη χρησιμοποιεί με πνευματικό συμπλέκτη στο τιμόνι, σύμφωνα με την KAPS. Η στενή βαλβίδα που συνδέει την πλήμνη με τη βαλβίδα του ελαστικού του ποδηλάτου λέγεται ότι συμπιέζει τη ροή του αέρα για να επιτρέψει το γρήγορο φούσκωμα ή ξεφούσκωμα. Ο διανομέας συνδέεται με το τηλεχειριστήριο του τιμονιού μέσω Bluetooth ή ANT+. Πατώντας το κουμπί προς τα πάνω ή προς τα κάτω, αυξάνεται ή μειώνεται η πίεση. Η τρέχουσα πίεση μπορεί να εμφανιστεί σε υπολογιστή ποδηλάτου, σύμφωνα με την KAPS. Εάν θέλουμε πάλι απλώς να διατηρήσουμε την ίδια πίεση στα ελαστικά, η KAPS λέει ότι το σύστημα μπορεί να διατηρήσει μια καθορισμένη πίεση ελαστικού, προσθέτοντας ακόμη και προφανώς αέρα όταν ανιχνεύσει ένα τρύπημα.