Η Specialized κυκλοφόρησε ένα νέο ελαστικό tubeless, το S-Works Mondo. Η εταιρία δηλώνει ότι η ιδέα ενός απλού «ελαστικού αντοχής» ή ελαστικού «παντός καιρού» έχει πεθάνει. Τι σημαίνει αυτό;

Τι εξυπηρετεί;

Το ελαστικό δημιουργήθηκε ως μοντέλο «αγώνων αντοχής» και προσφέρεται σε τρία πλάτη – 28, 32 και 35 mm. Η Specialized δηλώνει ότι το Mondo είναι ένα ελαστικό «…που πηγαίνεις οπουδήποτε, κάνεις οτιδήποτε» και το τοποθετεί ανάμεσα στο αγωνιστικό Turbo και το ανθεκτικό Roubaix.

«Σχεδιάσαμε το S-Works Mondo για να ταιριάζει στις ανάγκες πολλών σημερινών αναβατών στο δρόμο», λέει ο διευθυντής παραγωγής ελαστικών της Specialized, Oliver Kiesel. «Ο στόχος ήταν να δημιουργήσουμε ένα ελαστικό που να είναι γρήγορο και ελαφρύ, όπως ένα αγωνιστικό ελαστικό, αλλά ταυτόχρονα να είναι στιβαρό, άνετο και απλά διασκεδαστικό στην οδήγηση. Το ελαστικό είναι φτιαγμένο για να μπορεί ο καθένας να οδηγεί σε οποιονδήποτε δρόμο – πεζοδρόμιο, ελαφρύ χαλίκι ή το πιο σκληρό πλακόστρωτο – με μέγιστη σιγουριά και αποτελεσματικότητα».

Σίγουρα η διάκριση μεταξύ δρόμου και gravel είναι αυτή που ένας αυξανόμενος αριθμός ποδηλατών επιλέγει να μην κάνει πλέον, υποβοηθούμενοι σε μεγάλο βαθμό από προσαρμόσιμα ποδήλατα με δισκόφρενα και μεγάλα διάκενα ελαστικών – ένας συνδυασμός που παρατηρείται σε πολλά από τα καλύτερα ποδήλατα δρόμου. Το Mondo φαίνεται να είναι μια απάντηση σε αυτό το συνεχές θάμπωμα των γραμμών.

Το ελαστικό

Για να πετύχει τον στόχο του γρήγορου, ελαφρού, στιβαρού και άνετου, η Specialized χρησιμοποίησε ένα μείγμα ενώσεων μαζί με ένα περίβλημα 120 TPI. Το Mondo διαθέτει T2 Gripton στο κέντρο του ελαστικού, για το οποίο η Specialized λέει ότι είναι μια ένωση που είναι ανθεκτική αλλά με χαμηλή αντίσταση κύλισης. Αντίθετα, οι ώμοι του ελαστικού χρησιμοποιούν την ένωση T5 για «τεράστια πρόσφυση σε βρεγμένο και στεγνό οδόστρωμα».

Οι ειδικοί λένε ότι είναι η ίδια διπλή ένωση που χρησιμοποιείται στο αγωνιστικό ελαστικό Turbo. Το T2 λέγεται ότι είναι 17% γρηγορότερο από το T5 στις δοκιμές αντίστασης κύλισης, ενώ το μείγμα T5 προσφέρει 10% περισσότερη πρόσφυση από το T2. Σε συνδυασμό, έχει σχεδιαστεί για να δημιουργεί ένα «ζωντανό και εξαιρετικά γρήγορο» ελαστικό που προσφέρει μια «αυξημένη αίσθηση ταχύτητας στις στροφές».

Η αντίσταση στα σκασίματα γίνεται με 2 τρόπους, με το Mondo να χρησιμοποιεί το πιο πρόσφατο υλικό Blackbelt της Specialized κάτω από το πέλμα (το οποίο υποστηρίζεται ότι είναι 12% πιο αποτελεσματικό από την προηγούμενη έκδοση) και με την προστασία Grid Race στα πλευρικά τοιχώματα. Η νέα προστασία Grid Race είναι μια «διπλή στρώση από πολυαμιδικά πάνελ σταυρωτής υφάνσεως» που έχουν σχεδιαστεί για να είναι τόσο ελαστικά όσο και δυνατά, γεγονός που επιτρέπει στο Mondo να χρησιμοποιείται με χαμηλές πιέσεις ελαστικών χωρίς συμβιβασμούς.

Ο λόγος για τη χρήση δύο υλικών; Η Specialized τονίζει ότι κάθε μέρος του ελαστικού παίζει διαφορετικό ρόλο στην απόδοσή του και συνδυάζοντας το Blackbelt και το Grid Race μπορεί να προσφέρει ένα ελαστικό που παρέχει αντίσταση σε σκασίματα, χωρίς να θυσιάζει την ελαστικότητα και την άνεση.

Βάρος και εφαρμογή

Δεδομένου ότι το S-Works Mondo δημιουργήθηκε ως ελαστικό «αγώνων αντοχής», πρέπει να είναι κατάλληλα ελαφρύ – και η εταιρία ισχυρίζεται ότι είναι 5% ελαφρύτερο από τα αντίστοιχα ελαστικά της αγοράς, με βάρος μεταξύ 310 και 360 g, ανάλογα με το πλάτος.

Ελαστικά Specialized S-Works Mondo

Ωστόσο, ένα tubeless ελαστικό πρέπει επίσης να παρέχει μεγάλη συγκράτηση αέρα – εάν είναι πολύ ελαφρύ, είναι απίθανο να συγκρατήσει επαρκώς τον αέρα. Η Specialized πιστεύει ότι έχει βρει τη σωστή ισορροπία μεταξύ απόδοσης και βάρους, δηλώνοντας ότι το Mondo μπορεί να οδηγηθεί για «10+ ώρες με σταθερή πίεση».

Για να γίνει το Mondo εύκολο στην εφαρμογή καθώς και ασφαλές για χρήση με στεφάνια χωρίς άγκιστρο, το περίβλημα είναι εφοδιασμένο με μια στρώμα 2Bliss Ready. Είναι υφαντό από μια νανοΐνα που η Specialized λέει ότι είναι «αρκετά ισχυρή για πιέσεις στα στεφάνια με άγκιστρο», αλλά «ισορροπημένη, οπότε η εγκατάσταση είναι ακόμα εύκολη».

Επίλογος

Όλα αθροίζονται σε ένα ελαστικό που φαίνεται ικανό να ανταποκριθεί στους ισχυρισμούς για ανθεκτικότητα, πρόσφυση παντός καιρού και αξιόπιστη προστασία από σκασίματα. Το Mondo χρησιμοποιήθηκε από τις ομάδες του WorldTour κατά τη διάρκεια των φετινών κλασσικών πλακόστρωτων και βοήθησε τον αθλητή Jack Thompson να σημειώσει παγκόσμιο ρεκόρ ανηφορίζοντας 1.000.000 μέτρα σε ένα μόνο χρόνο και τον Russell Finsterwald να κερδίσει τον βελγικό αγώνα Waffle στο Σαν Ντιέγκο.

«Το S-Works Mondo αποδείχθηκε το τέλειο ελαστικό για μια διαδρομή όπως ο Βελγικός αγώνας Waffle», δήλωσε ο Finsterwald. «Επέλεξα να χρησιμοποιήσω το Mondo 35 mm, καθώς σκέφτηκα ότι ήταν το τέλειο ελαστικό για να χειριστεί ένα μείγμα 50/50 πλακόστρωτου και λάσπης. Ο πρόσθετος όγκος μου επέτρεψε να τρέξω χαμηλότερη πίεση από ό,τι με ένα 32 mm, είχα εξαιρετική πρόσφυση και σταθερότητα εκτός δρόμου χωρίς συμβιβασμούς στην ταχύτητα μετά την επιστροφή στην άσφαλτο και ξέρω πόσο σκληρό και ανθεκτικό είναι».

Το S-Works Mondo είναι διαθέσιμο τώρα και κοστίζει 80 €.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Check Also

Ρόφημα αποκατάστασης – Πόσο σημαντικό είναι;

Υπάρχει μεγάλη σύγχυση σχετικά με τα ροφήματα αποκατάστασης στην ποδηλασία. Αυτό συμβαίνει…