Share on Facebook Share on Twitter Allied Alpha: Ένα πρωτότυπο ποδήλατο από μια πρωτότυπη εταιρία Η ποδηλατική βιομηχανία στην Αμερική, κυριαρχείται από μεγάλες εταιρείες όπως Trek, Specialized, Giant κ.ο.κ. Υπάρχουν όμως και πολλές μικρές εταιρίες που κατασκευάζουν ποδήλατα, προσανατολισμένα περισσότερο στους καταναλωτές. Μια τέτοια εταιρεία είναι η Allied Cycle Works, με έδρα το Arkansas. Η Ιστορία Η εταιρεία δημιουργήθηκε μόλις το Φεβρουάριο του 2016, από δύο ανθρώπους με αρκετή ποδηλατική εμπειρία στις πλάτες τους. Τον Tony Karklins, που επί 14 ήταν επικεφαλής της Orbea USA. Ο δεύτερος ήταν ο Sam Pickman, επικεφαλής για 11 χρόνια του τμήματος Έρευνας και Ανάπτυξης της Specialized. Σύμφωνα με τον Karklins, το πρόβλημα με τις μεγάλες ποδηλατικές εταιρείες, είναι η εξαγωγή τεχνολογίας. Με άλλα λόγια, εδώ και πολύ καιρό και για οικονομικούς κυρίως λόγους, έχουν μεταφέρει σε χώρες όπως η Ταϊλάνδη την κατασκευή των μοντέλων τους. Στις ΗΠΑ συνήθως κατασκευάζουν μόνο τα ακριβά μοντέλα (βλέπε Trek). Όμως, οι εταιρίες αυτές χάνουν τον έλεγχο στην παραγωγή τους και μακροπρόθεσμα, η διαδικασία απαιτεί όλο και μεγαλύτερες ομάδες στο εξωτερικό. Σύμφωνα και με τον Pickman, στο κομμάτι της ανάπτυξης μοντέλων, είναι πολύ πιο εύκολο να έχεις όλη την ομάδα και την διαδικασία (σχεδιασμό μοντέλων, δημιουργία ανθρακονημάτων, βάψιμο κ.ο.κ.) κάτω από μία στέγη. Όπως δήλωσε χαρακτηριστικά «Ξεκινήσαμε παραγωγή, έχοντας ξεκινήσει από το μηδέν, σε μόνο 11 μήνες…». Το πρώτο μοντέλο που κατασκεύασαν ήταν το Allied Alpha. Είναι ένα ποδήλατο δρόμου από ανθρακόνημα, με έμφαση στην ακαμψία. Για το λόγο αυτό έχει ανθεκτικές συνδέσεις στο σκελετό του, κάτι όμως που δεν κοστίζει σε βάρος, μια και το νούμερο 56 ζυγίζει μόλις 875 γραμμάρια. Allied Alpha – Οι Νεωτερισμοί O Pickman θέλησε να κάνει κάτι διαφορετικό, όσον αφορά στη μεσαία τριβή. Έτσι πήγε ένα βήμα πίσω, επιλέγοντας μεσαία τριβή με σπείρωμα. Αυτό είναι κάτι που απαιτεί περισσότερη διαδικασία στην κατασκευή του σκελετού, αλλά εξαλείφει προβλήματα ενσωμάτωσης της μεσαίας τριβής με τα προκατασκευασμένα ποτήρια. Κάτι επίσης διαφορετικό στην διαδικασία κατασκευής, είναι ένα καινούργιο υλικό με το όνομα Innegra. Στην ουσία πρόκειται για ένα πολυμερές (πολυπροπυλένιο) που μπαίνει ανάμεσα στο ανθρακόνημα του σκελετού. Έτσι, η αντοχή στην καταπόνηση (ή στο πιθανό σπάσιμο του ανθρακονήματος) αυξάνεται. Τέλος, σαν εταιρεία που προσανατολίζεται στις ανάγκες των πελατών της, τους δίνει την επιλογή να διαλέξουν το χρώμα καθώς και άλλες αναβαθμίσεις. Το Ποδήλατο Η ποδηλατική εμπειρία με το συγκεκριμένο μοντέλο είναι από τις καλύτερες, αφού ο Pickman, που το ανέπτυξε, ήταν για πολλά χρόνια οπαδός του Specialized Tarmac. Το ποδήλατο είναι ευέλικτο, πολύ καλό στην επιτάχυνση και το εμπρός μέρος είναι στιβαρό. Είναι κάτι που φαίνεται στις απότομες στροφές ή όταν ο αναβάτης σηκώνεται από την σέλα. Αυτό όμως που γίνεται φανερό, είναι η παντελή απουσία feedback, κάτι που περιμένεις από ένα αγωνιστικό ποδήλατο δρόμου. Στην συμπεριφορά του προφανώς συντελεί το πρωτοποριακό υλικό Innegra, που στην ουσία «φιμώνει» τις αντιδράσεις του πλαισίου. Δεν υπάρχουν υπερβολικές αναφορές στον αναβάτη, προσομοιάζοντας περισσότερο ποδήλατο αντοχής. Αυτό προσφέρει φυσικά προβλεψιμότητα στο χειρισμό και ευκολία χρήσης. Η Παραλαβή Εκεί όμως που η εταιρεία θέλει να διαφέρει από τις υπόλοιπες είναι στην ικανοποίηση του τελικού χρήστη. Τα ποδήλατα της δεν θα διατίθενται σε κάποιο κατάστημα λιανικής, αλλά θα πωλούνται μέσω διαδικτύου (βλέπε Canyon). Φυσικά, τα τελευταία χρόνια, και οι υπόλοιποι κατασκευαστές προσανατολίζονται στην επιλογή της πώλησης μέσο διαδικτύου. Συνήθως όμως, το τελικό προϊόν παραλαμβάνεται από τον πελάτη μέσω ενός καταστήματος λιανικής της εκάστοτε εταιρείας. Η Allied Cycle Works θέλησε να λειτουργεί όπως οι μικρές εταιρείες ποδηλάτων, αλλά σε μεγαλύτερη κλίμακα. Ο πελάτης μπορεί να διαλέξει το ποδήλατο του διαδικτυακά, και να το παραλάβει είτε από ένα συνεργαζόμενο κατάστημα, είτε με αποστολή στο σπίτι του. Η παραλαβή του παραπάνω ποδηλάτου λοιπόν, γίνεται σε ένα ευρύχωρο κουτί. Μέσα, υπάρχει έτοιμο και τοποθετημένο το τιμόνι, η σέλα και το ποδήλατο, που είναι ήδη ρυθμισμένο. Αυτό που έχει να κάνει μόνο ο τελικός χρήστης, είναι να τοποθετήσει το παλουκόσελο στο σκελετό, να ρυθμίσει το ύψος της σέλας, να τοποθετήσει τον εμπρός τροχό και … έτοιμο! Περισσότερες πληροφρίες για το πρωτοποριακό ποδήλατο θα βρείτε εδώ