Η Ιαπωνική εταιρεία Shimano, θέλοντας να μείνει κοντά στις εξελίξεις, παρουσίασε την καινούργια της σειρά Ultegra R 8000, που περιλαμβάνει για πρώτη φορά δισκόφρενα.

Τα χαρακτηριστικά της νέας σειράς είναι τα εξής:

  • Για πρώτη φορά, υδραυλικά δισκόφρενα
  • Πιο ελαφριά από την 6800 κατά 5 γραμμάρια
  • Χαμηλότερο προφίλ στο πίσω ντεραγιέ
  • Λειτουργία Synchro Shift (για την ηλεκτρονική σειρά). Με το πάτημα ενός κουμπιού μετακινούνται ταυτόχρονα και τα 2 ντεραγιέ.

Δισκοβραχίονας FC – R8000

[Βάρος 674 γραμμάρια]

Ο εξωτερικός βραχίονας είναι ξανασχεδιασμένος, για να προσδίδει περισσότερη ακαμψία. Η εταιρία διατηρεί την τεχνολογία hollowtech, με το μπράτσο κούφιο εσωτερικά για την μείωση του βάρους.

Οι συνδυασμοί είναι τέσσερις: standard (53-39Τ), semi compact (52-36T), compact (50-34T) και cyclocross (46-36T).

Κασέτα CS-R8000 και CS-HG800-11

[Βάρος 232 γραμμάρια (11-25Τ)]

Εδώ έχουμε αρκετούς συνδυασμούς, όπως 11-25T, 11-28T, 11-30T, 11-32T, 12-25T και 14-28T. Επίσης υπάρχει μια διαφορετική επιλογή 11-34T (CS-HG800), με ειδική προσαρμογή που εφαρμόζει και σε ποδήλατα δρόμου και βουνού.

Πεντάλ PD-R800

[Βάρος 248 γραμμάρια]

Μείωση βάρους κατά 12 γραμμάρια. Παραμένει ο ίδιος σχεδιασμός με το φαρδύ πάτημα και με τη χρήση ανθρακονήματος.

Εμπρός ντεραγιέ FD – R8050

[Βάρος 92-106 γραμμάρια (μηχανική σειρά), 132 γραμμάρια (ηλεκτρονική σειρά)]

Ανασχεδιασμός του ντεραγιέ, ώστε να μπορεί να προσαρμόζεται σε μεγαλύτερες γωνίες της αλυσίδας, χωρίς θέματα στην αλλαγή ταχυτήτων.

Στην ηλεκτρονική σειρά, παραμένει η δυνατότητα auto trim, που ευθυγραμμίζει την αλυσίδα, ώστε να μην υπάρχουν τριβές. Επίσης, υπάρχει η νέα λειτουργία Synchro Shift και Semi Synchro Shift (όταν το εμπρός ντεραγιέ μετακινείται, το ίδιο κάνει και το πίσω για να υπάρχει αποδοτική αλλαγή σχέσεων).

Πίσω ντεραγιέ RD –R8050

[Βάρος 200 γραμμάρια (μηχανική σειρά), 242-249 γραμμάρια (ηλεκτρονική σειρά short/medium cage)]

Και οι δύο σειρές δανείζονται την τεχνολογία Shadow από την αγωνιστική Dura-Ace, με το μπράτσο κατευθείαν κάτω από το ντεραγιέ, για θέμα προστασίας από τις πτώσεις.

Το ντεραγιέ με το κοντό μπράτσο (short cage) μπορεί να λειτουργεί με κασέτες 11-25T μέχρι 11-30. Το μεγαλύτερο μπράτσο (medium cage) μπορεί να λειτουργεί με κασέτες 11-28T μέχρι 11-34T.

Μανέτες ST-R8000/R8020/R8050/R8070

[Βάρος 438 γραμμάρια(R8000), 550 γραμμάρια (R8020 με δισκόφρενα), 295 γραμμάρια (R8050 Di2), 360 γραμμάρια (R8070 Di2 με δισκόφρενα]

Όλες οι μανέτες είναι πιο εργονομικά σχεδιασμένες. Στην ηλεκτρονική σειρά, υπάρχει η δυνατότητα προγραμματισμού ενός κουμπιού για τις αλλαγές ταχυτήτων ή τη χρήση συσκευών GPS.

Μανέτες τριάθλου/χρονομέτρου ST-R8060

[Βάρος 95 γραμμάρια (μανέτα), 138g (μανέτα+μανέτα φρένου)]

Υπάρχει μόνο ένα κουμπί, αντί για δύο στο προηγούμενο μοντέλο, όπου πατώντας το κουμπί στη μία μανέτα ανεβαίνουν όλες οι ταχύτητες, και πατώντας το άλλο κουμπί στην άλλη μανέτα κατεβαίνουν όλες οι ταχύτητες.

Φρένα BR-R8000/R8010/R8070 SM-RT800

[Βάρος 360 γραμμάρια (ζευγάρι μηχανικών φρένων ), 280 γραμμάρια (ζευγάρι δισκοφρένων), 212 γραμμάρια (ζευγάρι 140 χιλιοστών δισκόπλακων)]

Για πρώτη φορά, η Ultegra διαθέτει υδραυλικά δισκόφρενα, με τις δισκόπλακες να έχουν ενσωματωμένα πτερύγια για την καλύτερη απαγωγή θερμότητας.

Στα μηχανικά φρένα, υπάρχει η επιλογή τα φρένα να είναι «κουμπωμένα» απευθείας πάνω στο σκελετό (direct mount), ώστε να υπάρχει περισσότερη ακαμψία κατά τη διάρκεια του φρεναρίσματος. Και τα δύο μοντέλα (direct mount /dual pivot) έχουν φαρδύ καμπύλη, ώστε να μπορούν να χωρέσουν ακόμα και ελαστικά 28 χιλιοστών.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Check Also

Τρέξιμο και πόνος στην κοιλιά

Βγήκατε για το πρώτο σας τρέξιμο κι εκεί που έχετε αρχίσει να αισθάνεστε δρομέας και πως σ…