Μετά από αρκετό καιρό, αποφασίσατε ότι έφτασε η πρώτη μας αγωνιστική μέρα. Αν έχουμε ξεκινήσει πρόσφατα την ποδηλασία, θα έχουμε προλάβει  μερικές προπονήσεις.

Όμως σε μία αγωνιστική μέρα, υπάρχουν (τουλάχιστον) 6 πράγματα, τα οποία πρέπει να προσέξουμε:

1. Έλεγχος ποδηλάτου

Που σημαίνει ότι το ποδήλατο μας πρέπει να είναι καθαρό και σωστά ρυθμισμένο. Οι σωστές αλλαγές, πάνω σε μια απότομη αλλαγή ρυθμού ή ένα ξεκόλλημα από το γκρουπ, μας κερδίζουν χρόνο και ηρεμία μυαλού.

Αν για κάτι δεν είμαστε σίγουροι, περνάμε από το τοπικό κατάστημα για ένα γενικό έλεγχο.

2.Φαγητό πριν τον αγώνα

Τη μέρα του αγώνα θα πρέπει να έχουμε καταναλώσει ένα καλό πρωινό (χωρίς υπερβολές), που να περιέχει πρωτεΐνη, και υδατάνθρακες και 1 ½  με 2 ώρες πριν τον αγώνα ένα πιάτο ζυμαρικά.

Οι τροφές που θα έχουμε μαζί σας, απλά συντηρούν ένα στοιχειώδες ισοζύγιο ενέργειας στο σώμα μας. Αν όμως δεν έχουμε καταναλώσει τα παραπάνω, θα καταλήξουμε να μείνουμε από ενέργεια.

3. Αρκετό χρόνο

Φροντίζουμε να είμαστε στο χώρο της εκδήλωσης, τουλάχιστον 90΄ πριν την εκκίνηση του αγώνα. Υπολογίζουμε ότι θα χρειαστούμε χρόνο για την γραμματεία, στην ετοιμασία του ποδηλάτου, στο ντύσιμο και θα πρέπει να μας μείνουν και 15 -20’, για το ζέσταμα.

Όσο περισσότερο χρόνο διαθέσιμο έχουμε, τόσο λιγότερο το άγχος πριν τον αγώνα.

4. Τροφή και υγρά

Μην βασιστείτε στο ότι θα βρείτε τροφή στους ανεφοδιασμούς. Πάρτε στερεά τροφή (μπανάνες, ενεργειακές μπάρες) και υγρή τροφή (τζελάκια), καθώς νερό και ηλεκτρολύτες. Οι αγώνες είναι πάντα ενεργοβόροι, και αν μείνετε χωρίς τροφή σε κάποιο σημείο, θα χάσετε πολύ χρόνο.

Πάντα έχετε μαζί σας παραπάνω τροφή απ΄ ό,τι  χρειάζεστε. Μπορεί η μέρα να είναι ζεστή ή το σώμα σας να μην αποδίδει και να χρειαστείτε περισσότερη ενέργεια.

5. Γκρουπάρισμα

Η προπόνηση με τον αγώνα είναι δύο διαφορετικές καταστάσεις. Την αγωνιστική μέρα, θα χρειαστεί να ποδηλατήσετε μαζί με ένα, δύο ή περισσότερους ποδηλάτες για να μοιραστείτε την αντίσταση του αέρα. Αν δεν έχετε συνηθίσει κάτι τέτοιο, μην περιμένετε την ημέρα του αγώνα, γιατί δεν θα το κάνετε σωστά και ίσως έχετε και δυσάρεστα αποτελέσματα.

Όπως όλα τα πράγματα, και το γκρουπάρισμα θέλει προπόνηση. Οπότε προπονηθείτε μαζί με φίλους.

6. Σωστή στοχοποίηση

Το να εμφανιστείτε σε ένα αγώνα και απλά να ελπίζετε για το καλύτερο, δεν είναι αρκετό. Ακόμα και αν είναι ο πρώτος αγώνας, με την προπόνηση που έχετε κάνει, μπορείτε να καταλάβετε περίπου πώς θα κινηθείτε. Το χειρότερο που μπορείτε να κάνετε στον εαυτό σας, είναι να θέσετε ένα πολύ υψηλό στόχο και να πάρετε μεγάλα ρίσκα για να τον κατακτήσετε.

Βάλτε λοιπόν ένα ρεαλιστικό γενικό στόχο (π.χ. 10αδα) και αγωνιστείτε για να τον υλοποιήσετε. Έχετε χρόνο να προπονηθείτε σωστά και στον επόμενο αγώνα, να θέσετε έναν καλύτερο στόχο.

Αυτά είναι μερικά βασικά πράγματα, που θα πρέπει να προσέχετε. Όσο αποκτάτε αγωνιστική εμπειρία, αυτά θα σας φαίνονται αυτονόητα και θα ανακαλύπτετε και άλλα πράγματα που θα θέλουν την προσοχή σας.

Καλούς αγώνες

4 Comments

  1. […] Αγωνιστική Μέρα – Πώς να αποφύγετε 6 βασικά λάθη […]

    Reply

  2. […] Αγωνιστική Μέρα – Πώς να αποφύγετε 6 βασικά λάθη […]

    Reply

  3. […] Αγωνιστική Μέρα – Πώς να αποφύγετε 6 βασικά λάθη […]

    Reply

  4. […] Αρκεί να έχουμε μάθει μερικά βασικά πράγματα. […]

    Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Check Also

Strade Bianche 2021 – O Mathieu van der Poel παίρνει μια άξια νίκη

Ο Mathieu van der Poel κέρδισε έναν άλλο μεγάλο μονοήμερο αγώνα με μια εκρηκτική επίθεση σ…