Η Specialized πρόσφατα παρουσίασε την 6η γενιά του Tarmac. Το SL6 είναι πιο αεροδυναμικό και πιο ελαφρύ από την 5η γενιά, με ουδέτερη γεωμετρία και καλύτερη ποιότητα κύλισης. Το μοντέλο πήρε το βάπτισμα του πυρός στοn Γύρο Ελβετίας και τώρα θα δοκιμαστεί και στον Γύρο Γαλλίας.

Εμφάνιση

Η εταιρεία αποφάσισε να ακολουθήσει την νέα τάση των πραγμάτων στην αγωνιστική φιλοσοφία. Οι περισσότεροι αθλητές πλέον, καλούνται να αντιμετωπίσουν όλα τα τερέν. Ο μέσος αθλητής στο πελοτόν, χρειάζεται και να ανεβαίνει εύκολα και να σπριντάρει και να κατεβαίνει γρήγορα. Οπότε, χρειάζεται να έχει ένα ποδήλατο για όλα τα παραπάνω.

Το προηγούμενο μοντέλο ήταν ελαφρύ και άκαμπτο, και αισθητικά πιο καλαίσθητο. Το χαρακτηριστικό του ήταν το ελαφρύ τόξο που σχημάτιζε ο οριζόντιος σωλήνας. Σε αυτό το μοντέλο, οι γραμμές είναι ευθείες και καθαρές, με πιο στενό εμπρός πιρούνι και διαφορετικό πίσω πιρούνι. Είναι ένας σχεδιασμός, που παραπέμπει στις πολλές ώρες δοκιμών σε αεροδυναμική σήραγγα. Σίγουρα ο σχεδιασμός του πίσω μέρους, με το παλουκόσελο και το πίσω πιρούνι, παραπέμπει στο BMC Teammachine SLR01 mark III, που πρόσφατα είχαμε αναλύσει.

Περισσότερο Αέρο

Όντως, το SL6 πέρασε αμέτρητες ώρες μέσα στην σήραγγα. Το κέρδος, σύμφωνα με την δ/ντρια παραγωγής Stephanie Kaplan είναι 45’’ στα 40 χλμ  συγκρινόμενο με άλλα παρόμοια μοντέλα όπως Trek και Cannondale. Επίσης σε σύγκριση με αυτά τα μοντέλα είναι και 200 γραμμάρια πιο ελαφρύ.

Οι αεροδυναμικές βελτιώσεις που έχουν γίνει αφορούν το εμπρός πιρούνι, το χαμηλό πίσω πιρούνι, τον κάθετο σωλήνα και το παλουκόσελο. Το αποτέλεσμα είναι όλο το ποδήλατο να παρουσιάζει πιο καθαρή ροή αέρα, με μικρότερο πίσω τρίγωνο, που του δίνει ταχύτητα.

Περισσότερη άνεση

Το SL6 είναι πιο ελαφρύ από το SL5. Το πλαίσιο με νούμερο 56 ζυγίζει μόλις 733 γραμμάρια, 30 γραμμάρια πιο ελαφρύ από το SL5. Η μείωση βάρους προέρχεται αποκλειστικά από την διαφορετική μεσαία τριβή.

Τα φρένα είναι βιδωμένα απευθείας στο πλαίσιο, γλιτώνοντας έτσι μερικά γραμμάρια. Το πραγματικό όμως όφελος είναι ότι υπάρχει χώρος για φαρδύτερα ελαστικά, μέχρι 30 χιλιοστά. Έτσι βελτιώνεται κατά πολύ η ποιότητα κύλισης, ιδιαίτερα στους Κλασσικούς με τα πλακόστρωτα τμήματα.

Η ποιότητα κύλισης βελτιώνεται ακόμα περισσότερο, με τον διαφορετικό σχεδιασμό σε σχήμα D του παλουκόσελου και του κάθετου σωλήνα. Σύμφωνα με την εταιρεία, το ανθρακόνημα σε αυτό το σχήμα προσφέρει περισσότερη ελαστικότητα, από το κλασσικό στρογγυλό. Τα παραπάνω, σε συνδυασμό με το πίσω πιρούνι που ενώνεται πιο χαμηλά στο πλαίσιο, προσφέρουν περισσότερη άνεση στον αναβάτη. Παρόλα αυτά, το ποδήλατο έχει την ίδια ακαμψία με το SL5, στα σημεία που χρειάζεται.

Πώς όμως γίνεται το ποδήλατο να προσφέρει την ίδια ποιότητα κύλισης για διαφορετικά μεγέθη; Η εταιρεία βρήκε την λύση, διαφοροποιώντας το μέγεθος των δοκών του πιρουνιού, οπότε κάθε αναβάτης θα βιώνει την ίδια εμπειρία.

Μόνο μία γεωμετρία

Το άλλο μεγάλο πρόβλημα, ήταν η γεωμετρία του πλαισίου για άνδρες και γυναίκες. Παραδοσιακά, όλες οι εταιρίες διαφοροποιούσαν την γεωμετρία ανάλογα το φύλο. Όμως νέες μελέτες από χιλιάδες δείγματα, απέδειξαν ότι μια ουδέτερη γεωμετρία, που δεν στοχεύει σε άνδρες και γυναίκες ξεχωριστά, μπορεί να εξυπηρετήσει όλους.

2017 S-Works Tarmac, 52cm (men’s) 2018 S-Works Tarmac, 52cm (unisex)  2017 S-Works Amira, 51cm (Women’s)
Stack  526mm 527mm 529mm
Reach  386mm 380mm 378mm
Headtube length  120mm 126mm 125mm
Headtube angle  73 73 72
B-b height  270mm 266mm 269mm
B-b drop  71.5mm 74mm 73mm
Trail  57mm 58mm 59mm
Fork length  368mm  363mm 369mm
Fork offset  45mm 47mm 49mm
Front-center 576mm 577mm 582mm
Chainstay 405mm 405mm 405mm
Wheelbase 970mm 970mm 976mm
Top Tube length 537mm 531mm 515mm
Stand over height 755mm 755mm 735mm
Seat tube length 462mm 462mm 460mm
Seat tube angle 74 74 76

Παρόλα αυτά, τα μοντέλα που απευθύνονται σε άνδρες και γυναίκες διαφοροποιούνται από άλλα πράγματα, όπως το μέγεθος του τιμονιού, το μήκος του δισκοβραχίονα, τη σέλα και τα χρωματιστά λογότυπα.

Leave a Reply

Your email address will not be published.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Check Also

Βελτιώνοντας την ποδηλατική ροπή

Συνήθως μιλάμε πιο συχνά για δύναμη παρά για ροπή, αλλά και τα δύο είναι σημαντικά στην απ…