Όλη η δύναμη από τα πόδια μας, βγαίνει στο δρόμο μέσω της αλυσίδας. Είναι λοιπόν βέβαιο, ότι το συγκεκριμένο ανταλλακτικό, καταπονείται σε κάθε έξοδο μας. Η καταπόνηση της αλυσίδας, φέρνει φθορά και η φθορά από ένα σημείο και μετά φέρνει την αναγκαστική αντικατάσταση.

Πρακτικά, μια αλυσίδα μπορεί άνετα να «βγάλει» 3000 – 5000 χιλιόμετρα. Τόσα περίπου χιλιόμετρα ποδηλατεί ένας χομπίστας ποδηλάτης μέσα σε ένα χρόνο. Αυτός που ακολουθεί ένα προπονητικό πρόγραμμα, σίγουρα «γράφει» τα διπλάσια χιλιόμετρα. Άρα, ανάλογα τα χιλιόμετρα που κάνετε, θα πρέπει να αλλάξετε την αλυσίδα σας, 1 ή 2 φορές το χρόνο.

Συσκευασία

Αποφασίσαμε λοιπόν ότι θα αλλάξουμε την αλυσίδα μας. Χρειαζόμαστε μια καινούργια αλυσίδα και έναν κόφτη αλυσίδας.

Η συσκευασία περιέχει την καινούργια αλυσίδα και ένα φακελάκι με δύο πίρους. Έναν από αυτούς θα χρησιμοποιήσουμε για να συνδέσουμε την αλυσίδα μας.

Τοποθετούμε το ποδήλατο μας σε μια βάση δαπέδου ή ακόμα καλύτερα μια βάση επισκευής, που μας δίνει την ευκαιρία να δουλέψουμε άνετα.

Παλιά αλυσίδα

Πριν βγάλουμε την παλιά αλυσίδα, τοποθετούμε την αλυσίδα στον εμπρός μεγάλο δίσκο και στο μικρότερο πίσω γρανάζι. Έτσι έχουμε τη θέση που δίνει την λιγότερη πίεση (τάση) στην αλυσίδα.

Διαλέγουμε οποιονδήποτε σύνδεσμο (εκτός από αυτόν που έχει τον παλιό πίρο), τοποθετούμε τον κόφτη και ξεκινάμε. Στην αρχή υπάρχει λίγη πίεση και μετά ο πίρος υποχωρεί. Απομακρύνουμε την παλιά αλυσίδα μας και συνεχίζουμε.

Όλες οι νέες αλυσίδες, έχουν παραπάνω μήκος από αυτό που χρειαζόμαστε. Υπάρχουν πολλοί τρόποι για να μετρήσουμε την νέα αλυσίδα μας, ώστε να δούμε πόσο κομμάτι χρειάζεται να αφαιρέσουμε. Εδώ θα αναφέρουμε αυτόν, που κατά τη γνώμη μας, είναι ο πιο εύκολος άρα και ο πιο αξιόπιστος.

Νέα αλυσίδα

Τοποθετούμε το πίσω ντεραγιέ στην μεγαλύτερη ταχύτητα, ώστε το μπράτσο να είναι όσο το δυνατόν μακριά από την κασέτα. Παίρνουμε την αλυσίδα μας, την περνάμε πάνω από το πίσω μεγάλο γρανάζι και την τραβάμε εμπρός.

Προσοχή εδώ! Δεν περνάμε την αλυσίδα μέσα από το πίσω ντεραγιέ.

Συνεχίζουμε και την περνάμε μέσα από το κλουβί του εμπρός ντεραγιέ και πάνω στον μεγάλο δίσκο.

Προσοχή εδώ! Θα πρέπει η αλυσίδα μας να έχει το ανοιχτό μέρος του συνδέσμου (το πιο φαρδύ δηλαδή) να κοιτάει εμπρός. Σύμφωνα με την Shimano με αυτόν τον τρόπο, το δέσιμο της αλυσίδας είναι πιο ισχυρό.

Συνεχίζουμε, γυρίζοντας το μεγάλο δίσκο, μέχρι να φτάσουμε λίγο πριν το κατώτερο του σημείο. Αν ο δίσκος είναι ρολόι, τότε σταματάμε και κρατάμε την αλυσίδα στην ώρα 5. Φέρνουμε την ελεύθερη άκρη της και την ενώνουμε με αυτήν που κρατάμε πάνω στο δίσκο.

Προσοχή εδώ! Πρέπει να είμαστε σίγουροι ότι η αλυσίδα είναι τυλιγμένη γύρω από το μεγάλο πίσω γρανάζι και τον μεγάλο εμπρός δίσκο.

Μέτρημα και κόψιμο

Ενώνουμε τα δύο άκρα της αλυσίδας, έτσι ώστε να έχουμε τον τελευταίο (στενό) σύνδεσμο, δίπλα ακριβώς από το εμπρός (φαρδύ) σύνδεσμο της αλυσίδας μας. Τον πίρο από αυτόν τον σύνδεσμο, τον έχουμε ως πίρο αναφοράς. Μετράμε 2 πίρους και κόβουμε στον 2ο πίρο, από τον πίρο αναφοράς. Καλό είναι να τον μαρκάρουμε πριν αφήσουμε την αλυσίδα, γιατί αλλιώς θα μπερδευτούμε.

Βγάζουμε και κόβουμε την αλυσίδα μας. Τοποθετούμε την αλυσίδα μας κανονικά αυτή τη φορά, περνώντας την από το κλουβί του πίσω ντεραγιέ και μετά από το κλουβί του εμπρός ντεραγιέ.

Παίρνουμε τον καινούργιο πίρο, τον λαδώνουμε λίγο και τον περνάμε με φορά από μέσα προς τα έξω, ώστε να έχουμε καλύτερη ποιότητας κύλισης. Τοποθετούμε σωστά την αλυσίδα στον κόφτη μας και αρχίζουμε να πιέζουμε. Υπάρχουν 2 σημεία πίεσης, όταν ο πίρος μπαίνει στην εξωτερική πλάκα και μετά όταν μπαίνει στην εσωτερική.

Αφού δούμε ότι εφαρμόστηκε σωστά, σπάμε με το πίσω μέρος του κόφτη ή με μια πένσα, τον οδηγό που περισσεύει.

Περιστρέφουμε την αλυσίδα για να βεβαιωθούμε ότι δεν υπάρχουν σύνδεσμοι που κολλάνε μεταξύ τους. Αν όλα είναι ΟΚ σκουπίζουμε το ειδικό γράσο που έχει η αλυσίδα, την λιπαίνουμε και είμαστε έτοιμοι για την προπόνηση σας.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Check Also

Γιατί είναι χρήσιμο να τρέχουμε εκτός δρόμου;

Όταν τρέχουμε σε μονοπάτια ή εκτός δρόμου, μπορούμε να προσθέσουμε πολλά οφέλη στο κανονικ…