Μηχανικό ντόπινγκ – Ένα ακόμα περιστατικό στην Ιταλία

Ένα ακόμα κρούσμα μηχανικού ντόπινγκ συνέβη, αυτή τη φορά στην γειτονική Ιταλία.

Το περασμένο Σάββατο, σε ένα ερασιτεχνικό αγώνα δρόμου στην πόλη Bedizzole, ένας χομπίστας 53 χρονών, πιάστηκε με το ποδήλατο του να περιέχει ένα ηλεκτρικό μοτέρ. Το μοτέρ βρέθηκε στον κάθετο σωλήνα του πλαισίου, ύστερα από έλεγχο με θερμική κάμερα.

Ο επικεφαλής της διοργάνωσης, ύστερα από σχετική ειδοποίηση, χρησιμοποίησε την θερμική κάμερα. Όπως δήλωσε αργότερα στην La Gazzeta dello Sport «…Είχαμε ακριβή πληροφόρηση και ενεργήσαμε ανάλογα. Όταν κοιτάξαμε (με την κάμερα), είδαμε τον κάθετο σωλήνα ενός αθλητή που φαινόταν σαν να έχει πάρει φωτιά».

Ο εν λόγω αθλητής, τερμάτισε 3ος στον αγώνα και του ζητήθηκε να φέρει για έλεγχο το ποδήλατο του, ένα Argon 18. «…Καλέσαμε τον αθλητή να έρθει μαζί με δύο κομισάριους, σε ένα εξουσιοδοτημένο κέντρο για να εξεταστεί το ποδήλατο του, αλλά τότε παραδέχτηκε την ενοχή του… Μέσα στο ποδήλατο είχε ένα μοτέρ.

Φυσικά αργότερα, ο εν λόγω «αθλητής» αρνήθηκε οποιαδήποτε εμπλοκή στο θέμα «… Ήθελαν να ελέγξουν το ποδήλατο μου, το κράτησαν για μιάμιση ώρα, ενώ άλλαζα. Ποιος ξέρει τι έκαναν. Ισχυρίστηκαν ότι υπήρχε ένα κρυμμένο μοτέρ αλλά δεν βρήκαν τίποτα … Αν είναι αλήθεια, τότε και άλλοι αθλητές που τερμάτισαν μαζί με μένα είχαν μοτέρ. Είδα πολλούς να τερματίζουν μπροστά από εμένα χωρίς να υποφέρουν».

Η καναδική εταιρεία Argon 18 προμηθεύει ποδήλατα την επαγγελματική ομάδα της Astana. Ο Gervais Rioux, πρόεδρος και ιδρυτής της εταιρείας εξέδωσε ένα δελτίο τύπου που δήλωνε τα εξής: «…Η Argon 18 είναι μια μεγάλη εταιρεία με περήφανη ιστορία, όπου δουλεύουμε σκληρά κάθε μέρα για να παράγουμε ποιοτικά προϊόντα, που πωλούνται παγκόσμια. Για να υπερασπιστούμε το καλό όνομα της εταιρείας μας, θα πάρουμε οποιαδήποτε νομική οδό χρειάζεται εναντίον του αθλητή και οποιουδήποτε υπεύθυνου για αυτό το σοβαρό θέμα».

Αργότερα, η εταιρεία εξετάζοντας το ποδήλατο αποφάνθηκε ότι πρόκειται για αντίγραφο, στο οποίο είχαν κολληθεί τα λογότυπα της εταιρίας.

Μηχανικό ντόπινγκ

Οι πρώτοι ψίθυροι ακούστηκαν το 2010. Aφορούσαν την επίθεση του Fabian Cancellara, στον Γύρο της Φλάνδρας ενάντια στον Tom Boonen, σε ένα απότομο πλακόστρωτο λόφο. Από τότε, πολλά έχουν ακουστεί, αλλά λίγα έχουν αποδειχθεί.

Η θεωρία θέλει ένα μικρό ηλεκτρικό μοτέρ να είναι κρυμμένο στον κάθετο σωλήνα του πλαισίου. Το μοτέρ αυτό έχει ένα γρανάζι στο κάτω μέρος, που έρχεται σε επαφή με τη μεσαία τριβή του ποδηλάτου. Ο αναβάτης, πατώντας ένα κρυμμένο κουμπί, μπορεί να έχει για κάποια λεπτά, 150-200 έξτρα βατ δύναμης.

Αυτά είναι αρκετά, για να μεταμορφώσουν ένα χομπίστα σε επαγγελματία ανηφορίστα!

Leave a Reply

Your email address will not be published.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Check Also

Βελτιώνοντας την ποδηλατική ροπή

Συνήθως μιλάμε πιο συχνά για δύναμη παρά για ροπή, αλλά και τα δύο είναι σημαντικά στην απ…