Share on Facebook Share on Twitter Σε μια εποχή που με τα «έξυπνα» κινητά, μπορούμε να κάνουμε και να δούμε σχεδόν τα πάντα, υπάρχουν πολλές εφαρμογές για την ποδηλασία. Δεν υπάρχει τόσο δημοφιλής εφαρμογή όσο το Strava. Η Ιδέα Η εφαρμογή αποτελεί πνευματικό παιδί του Σουηδού Michael Horvath, ο οποίος είχε την έμπνευση για την ιδέα, πίσω στα χρόνια που σπούδαζε στο κολλέγιο. Ο ίδιος ήταν μέλος μιας κωπηλατικής ομάδας, που έπαιρναν μέρος συχνά σε αγώνες. Όμως, οι αγώνες αυτοί ήταν σχετικά σύντομοι, περίπου 6 με 7 λεπτά ο αγώνας. Οπότε ο ανταγωνισμός κρατούσε ελάχιστα μεταξύ τους. Φεύγοντας από το κολλέγιο, του έλειπαν οι συναθλητές του και σκεφτόταν αν υπήρχε ένας τρόπος, να μπορεί να βιώνει το συναίσθημα που είχε όταν έκαναν μαζί προπόνηση. Κράτησε την ιδέα του και μαζί με τον συνεργάτη του, το 1996 έκανε μια πρώτη προσπάθεια να υλοποιήσει ένα κοινωνικό δίκτυο, σε συνδυασμό με μια ιστοσελίδα στοιχείων. Όμως η τεχνολογία του ίντερνετ ήταν ακόμα καινούργια και η τεχνολογία του GPS απλά δεν υπήρχε. Έφτιαξαν λοιπόν μια εταιρεία λογισμικού και συνέχισαν. Τα πρώτα βήματα Το 2005 έφυγαν από την εταιρία αλλά παρέμειναν φίλοι. Τότε η τεχνολογία είχε ωριμάσει και σκέφτηκαν ότι ο καιρός είχε έρθει. Ξεκίνησαν να δουλεύουν την εφαρμογή, στοχεύοντας στους elite αθλητές. Το 2009 με την Garmin να έχει τελειοποιήσει την τεχνολογία GPS, προσέλαβαν μια ομάδα 6 συνεργατών και δημιούργησαν την εφαρμογή Strava. Η «δυσκολία» της εφαρμογής Στα πρώτα χρόνια μετά τη δημιουργία του, ο καλύτερος τρόπος για να το προμοτάρουν, ήταν από στόμα σε στόμα. Και αυτό γιατί μια τέτοια καινοτόμα τεχνολογία, δεν μπορούσαν να την εξηγήσουν λεκτικά. Έπρεπε ο ενδιαφερόμενος να την δοκιμάσει. Για να την δοκιμάσει όμως κάποιος, έπρεπε να είναι ενθουσιώδης δρομέας ή ποδηλάτης. Έτσι η διαφήμιση από στόμα σε στόμα, έγινε ο καλύτερος τρόπος να προσελκύσουν υποψήφιους πελάτες. Η μεγαλύτερη ευκολία Αυτό που βοήθησε την εταιρία να φτάσει από 6 σε 30 εργαζόμενους, ήταν οι εφαρμογές στα κινητά τηλέφωνα. Μέχρι τότε συνεργάζονταν αποκλειστικά με την Garmin. Όταν οι χρήστες κατέβαζαν τις διαδρομές τους στον υπολογιστή τους, εμφάνιζαν τα στοιχεία της διαδρομής στο Strava. Με την ευκολία όμως των εφαρμογών στα κινητά, τώρα πλέον τα 2/3 των χρηστών τους χρησιμοποιούν την εφαρμογή στα κινητά τους. Χρηματοδότηση Η χρηματοδότηση της εταιρίας γίνεται αποκλειστικά από τις συνδρομές των μελών. Υπάρχει μια δωρεάν έκδοση, που μπορούν να κατεβάσουν όλοι στα κινητά τους, αλλά υπάρχουν πολλά περισσότερα στην συνδρομητική έκδοση της εφαρμογής. Π.χ. ο χρήστης μπορεί να δει τα στοιχεία της διαδρομής που έκανε (ταχύτητα, υψομετρικά, χρόνος) αλλά δεν μπορεί να δει παλμούς ή να δει διάφορα προπονητικά σχήματα. Αυτά γίνονται κατόπιν ετήσιας συνδρομής. Τι σημαίνει η λέξη Strava Μια και ο δημιουργός της είναι Σουηδός, δεν θα μπορούσε παρά να αποτελεί μια σουηδική λέξη. Σε ελεύθερη μετάφραση σημαίνει «..να προσπαθείς». Ήταν η λέξη που διάλεξε ο Michael Horvath, μαζί με τον συνεργάτη του, για να αντιπροσωπεύει αυτό που θα πρέσβευε η εφαρμογή τους. Μια εταιρία δηλαδή που σε βοηθά να προσπαθήσεις και να πραγματοποιήσεις αυτό που νόμιζες αδύνατο…