Share on Facebook Share on Twitter Πολλές φορές η συνήθεια είναι κακό πράγμα. Μιλώντας για τη θέση μας πάνω στο ποδήλατο, ίσως έχουμε συνηθίσει πράγματα που μας ενοχλούν, αλλά πλέον δεν τους δίνουμε την πρέπουσα σημασία. Όμως το γεγονός ότι κάτι μας ενοχλεί, σημαίνει ότι δεν μπορούμε να κάνουμε την προπόνηση που θα θέλαμε ή να απολαύσουμε μια βόλτα. Ας δούμε μερικά πράγματα, που θα βελτιώσουν την άνεση μας πάνω στο ποδήλατο Φαρδύτερα ελαστικά Αν εξακολουθούμε να χρησιμοποιούμε σούπερ αγωνιστικά ελαστικά, η εναλλαγή σε φαρδύτερο ελαστικό, θα βελτιώσει την άνεση μας. Με ένα μεγαλύτερο θάλαμο αέρα ανάμεσα σε εμάς και το δρόμο, μπορούμε να έχουμε χαμηλότερη πίεση στο ελαστικό μας. Και αυτό χωρίς τον κίνδυνο σκασίματος, από την επαφή με τη στεφάνη του τροχού. Η χαμηλότερη πίεση αυξάνει πάντα την ποιότητα κύλισης. Επίσης, η στροφή ακόμα και στις επαγγελματικές ομάδες από 23mm σε ελαστικά 25mm, σημαίνει ότι δεν υστερούν σε ταχύτητα. Εάν θέλουμε ακόμα περισσότερη άνεση (εδώ ίσως θυσιάζοντας ταχύτητα), ίσως μπορούμε να τοποθετήσουμε ελαστικά 28mm και σε ποδήλατο δρόμου. Εξαρτάται από το άνοιγμα που έχουμε στα ψαλίδια. Ποιοτικά ελαστικά Γενικά τα ελαστικά δρόμου, χωρίζονται σε δύο βασικές κατηγορίες: Τα συρμάτινα (wired) και τα διπλωτά (folding). Η βασική τους διαφορά είναι ο τρόπος που κατασκευάζονται. Στα πρώτα χρησιμοποιούνται ατσάλινα σύρματα για να δημιουργηθεί ο σκελετός του ελαστικού. Στα δεύτερα χρησιμοποιείται συνθετικό υλικό όπως το Kevlar. Κατά συνέπεια, τα συρμάτινα είναι βαριά, άκαμπτα και οικονομικά, ενώ τα διπλωτά ελαφριά και εύκαμπτα (εξού και η ονομασία τους) και πιο ακριβά. Τα «διπλωτά» ελαστικά, έχουν συνήθως καλύτερη ποιότητα κατασκευής, άρα και καλύτερη ποιότητα κύλισης. Επιπλέον η διαφορά βάρους τους, φαίνεται κάθε φορά που επιταχύνουμε, κάνοντας τη ζωή μας πιο εύκολη. Ταινία τιμονιού Μήπως μετά από 2 ώρες στη σέλα, μουδιάζουν τα δάχτυλα μας; Μήπως δεν αλλάξαμε την ταινία τιμονιού μας εδώ και 2 χρόνια; Η ταινία τιμονιού είναι εκεί για να μας προσφέρει απορροφητικότητα από τους κραδασμούς. Αν δεν έχει αλλαχτεί, τουλάχιστον 1 φορά/χρόνο, δεν μας κάνει εύκολη τη ζωή μας. Αν θέλουμε έξτρα απορροφητικότητα, μπορούμε να μιμηθούμε τους επαγγελματίες: Διπλή ταινία. Η άλλη λύση είναι προσθήκη ειδικών καλυμμάτων τζελ, κάτω από την ταινία. Παλουκόσελο Μέχρι πρότινος ήταν το προνόμιο των ποδηλάτων βουνού. Τώρα υπάρχουν και για τα ποδήλατα δρόμου παλουκόσελα με ανάρτηση. Τιμόνι Υπάρχει περίπτωση, το ποδήλατο μας να έχει πιο «στενό» τιμόνι από αυτό που κάνει για εμάς. Συνήθως για ποδήλατα δρόμου τα μεγέθη είναι 40, 42 και 44 εκατοστά, οπότε πρέπει να έχουμε αυτό που μας ταιριάζει. Επίσης, θα πρέπει να δούμε αν μας ταιριάζει το «βάθος» του τιμονιού (η κάθετη απόσταση από τα drops) και να διαλέξουμε ανάλογα. Ύψος τιμονιού Στο σημείο που ο λαιμός του τιμονιού συνδέεται με το πάνω μέρος του ψαλιδιού, υπάρχουν συνήθως αποστάτες (πλαστικά δαχτυλίδια) που ορίζουν το ύψος του από το έδαφος. Αν θέλουμε, μπορούμε να αλλάξουμε το ύψος του κατά ένα αποστάτη (συνήθως 10mm). Αυτό θα φέρει το σώμα μας σε ελαφρώς πιο όρθια στάση, χάνοντας αεροδυναμική αλλά κερδίζοντας σε άνεση. Λαιμός Αν μετά από ώρες προπόνησης, νοιώθουμε μούδιασμα στους ώμους και στο πάνω μέρος της πλάτης, ίσως χρειαζόμαστε πιο «κοντό» λαιμό τιμονιού. Και σε αυτήν την περίπτωση, το σώμα μας θα έχει πιο όρθια στάση. Bike Fitting Αν θέλουμε να αποκτήσουμε την ιδανική θέση οδήγησης, πάνω στο ποδήλατο μας, το bike fitting είναι μονόδρομος. Καινούργια γάντια και σορτσάκι Όσο ποιοτικά και αν είναι τα παραπάνω, με τη χρήση χάνουν την απορροφητικότητα τους. Συνήθως μετά το δεύτερο καλοκαίρι χρήσης, χάνουν το 50% της άνεσης που παρέχουν. Χρησιμοποιείστε τα παραπάνω και θα δείτε μια άμεση βελτίωση στις προπονήσεις σας.