Αποφασίσαμε ότι ήρθε η ώρα να δοκιμάσουμε και λίγο χώμα; Πήραμε το καινούργιο μας MTB ή δανειστήκαμε ένα από κάποιο φίλο μας;

Τα ποδήλατα βουνού απαιτούν μερικές διαφορετικές τεχνικές από τα ποδήλατα δρόμου. Ο λόγος; Η ποικιλομορφία των διαδρομών, οι τεράστιες κλίσεις, το διαφορετικό οδόστρωμα κ.ο.κ.

Ας δούμε μερικές βασικές τεχνικές

Θέση σώματος

Ίσως το μεγαλύτερο κλειδί για επιτυχημένη ποδηλασία βουνού, είναι η θέση του σώματός μας.

Οι επιφάνειες των μονοπατιών περιλαμβάνουν βράχους, ρίζες, άμμο ή λάσπη. Το μεταβλητό οδόστρωμα και τα πιθανά εμπόδια είναι όλα μέρος της διασκέδασης, αλλά μπορεί να αποθαρρύνουν τους αρχάριους. Η σωστή θέση του σώματος μας βοηθά να περάσουμε από τα δύσκολα τμήματα του μονοπατιού.

Υπάρχουν δύο κύριες θέσεις σώματος:

Ουδέτερη θέση

Όταν οδηγούμε σε μη τεχνικά τμήματα της διαδρομής, θέλουμε να είμαστε σε μια ουδέτερη θέση πάνω στο ποδήλατο. Αυτό μας επιτρέπει να ποδηλατούμε άνετα άνετα, ενώ μπορούμε εύκολα να αλλάξουμε τη θέση μας όταν μπούμε σε μονοπάτι. Η ουδέτερη θέση περιλαμβάνει:

  • Επίπεδα πεντάλ με ομοιόμορφη πίεση από τα πόδια μας
  • Μικρή κάμψη στα γόνατα και τους αγκώνες
  • Στεκόμαστε πιο ψηλά στη σέλα
  • Οι δείκτες στους μοχλούς φρένων 100% του χρόνου (τα κανονικά φρένα απαιτούν συχνά 2 δάχτυλα)
  • Τα μάτια μας κοιτούν μπροστά, περίπου 5-6 μέτρα. Κοιτάμε πάντα στην κατεύθυνση που θέλουμε να πάμε

Θέση ετοιμότητας

MTB – Βασικές Τεχνικές Ι

Όταν το μονοπάτι γίνεται πιο απότομο ή κακοτράχαλο, είναι καιρός να μετακινηθούμε στην θέση ετοιμότητας (μερικές φορές ονομάζεται θέση επίθεσης). Η θέση ετοιμότητας μας προδιαθέτει διανοητικά και σωματικά για τις τεχνικές διαδρομές. Η θέση ετοιμότητας περιλαμβάνει:

  • Επίπεδα πεντάλ με ομοιόμορφη πίεση από τα πόδια μας
  • Βαθιά κάμψη στα γόνατα και τους αγκώνες (κάνουμε τις φτερούγες του κοτόπουλου με τους αγκώνες μας, με κάμψη 90 μοιρών.)
  • Ακουμπάμε στο πίσω μέρος της σέλας και οι γοφοί μας μετακινούνται προς τα πίσω
  • Η πλάτη μας επίπεδη και σχεδόν παράλληλη με το έδαφος
  • Καθόμαστε χαμηλά στη σέλα
  • Το σαγόνι μας πάνω απο το τιμόνι, μας βοηθά να μένουμε στο κέντρο
  • Οι δείκτες στους μοχλούς φρένων 100% του χρόνου (τα κανονικά φρένα απαιτούν συχνά 2 δάχτυλα)
  • Τα μάτια μας κοιτούν μπροστά, περίπου 5-6 μέτρα. Κοιτάμε πάντα στην κατεύθυνση που θέλουμε να πάμε

Ρύθμιση θέσης οδήγησης

Η σωστή ρύθμιση της θέσης μας, μας βοηθά στη σωστή θέση του σώματος για ανάβαση και κατάβαση

Ανάβαση

Για ανάβαση, ρυθμίζουμε τη σέλα μας για μέγιστη απόδοση. Ενώ πεταλάρουμε, θα πρέπει το πόδι μας, φτάνοντας στο κάτω μέρος της διαδρομής του πεντάλ, να έχει μια ελαφρά κάμψη.

Με άλλα λόγια, η κάμψη πρέπει να φτάνει περίπου το 80-90% της πλήρους επέκτασης του ποδιού. Αυτό μας βοηθάει να πεταλάρουμε αποτελεσματικά και δυνατά χρησιμοποιώντας τους κύριους μύες των ποδιών μας.

Κατάβαση

Όταν έρθει η ώρα για κατάβαση, μπορούμε να χαμηλώσουμε τη σέλα, περίπου 5-6 εκατοστά από το ύψος που είχαμε για την ανάβαση.

Χαμηλώνοντας τη σέλα, χαμηλώνουμε το κέντρο βάρους, το οποίο μας δίνει καλύτερο έλεγχο και περισσότερη εμπιστοσύνη μέσα από απότομα μονοπάτια. Ίσως χρειαστεί λίγο πειραματισμό, μέχρι να βρούμε το κατάλληλο ύψος σέλας για εμάς.

Επιλέγοντας μια Γραμμή

Το κλασικό λάθος ενός αρχαρίου είναι να κοιτάζει τα σημεία που θέλει να αποφύγει και όχι τα σημεία που θέλει να πάει. Επιλέξτε μια γραμμή οδήγησης και μείνετε σε αυτή, για να περάσετε τα δύσκολα τμήματα του μονοπατιού.

Ποιους κινδύνους πρέπει να ψάχνουμε; Αυτό εξαρτάται από το επίπεδο δεξιοτήτων μας. Ένα κούτσουρο που θα σταματήσει έναν ποδηλάτη μπορεί να είναι ένα διασκεδαστικό bunnyhop (πήδημα με το ποδήλατο) για έναν άλλο. Γενικά, ψάχνουμε για χαλαρά πετρώματα, βαθιά άμμο, νερό, ρίζες, κούτσουρα, φυσικά άλλους ποδηλάτες, πεζούς και ζώα.

Για να βρούμε τη γραμμή μας: Ελέγχουμε για κινδύνους, κοιτάζοντας περίπου 5-6 μέτρα μπροστά στο μονοπάτι. Στη συνέχεια, μετακινούμε τη ματιά μας πάνω στο εμπρός ελαστικό. Κάνοντας επαναλαμβανόμενα αυτήν την ενέργεια, επιτρέπει στα μάτια μας να παίρνουν πολλές πληροφορίες.

Η γνώση των πιθανών κινδύνων μπροστά μας, μπορεί να μας βοηθήσει να προσαρμόσουμε ανάλογα την ισορροπία μας και να επιλέξουμε μια γραμμή γύρω από αυτούς.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Check Also

Επηρεάζει ο χυμός παντζαριών την απόδοση μας;

Τα τεύτλα γενικά και ο χυμός παντζαριών ειδικά, γνωρίζουμε εδώ και καιρό ότι ενισχύουν την…