Μια και το φοράμε το κράνος μας, πολλές ώρες την εβδομάδα, ας δούμε πώς μπορούμε να το ρυθμίσουμε κατάλληλα. Έτσι ώστε, να είναι άνετο και να μείνει στη θέση του, σε περίπτωση πτώσης.

1. Τακτοποιούμε τα μαξιλαράκια

Ρυθμίζοντας το κράνος μας

Τα κράνη έρχονται με μαξιλαράκια απορρόφησης του ιδρώτα που είναι προσαρτημένα στην επένδυση από πολυστυρένιο με μικρά κομμάτια Velcro. Αυτό σημαίνει ότι μπορούμε να τα τακτοποιήσουμε (γύρω από τους αεραγωγούς).

Μπορούμε επίσης να προσθέσουμε επιπλέον μαξιλαράκια εάν απαιτείται. Οι περισσότερες εταιρίες προσθέτουν ανταλλακτικά στη συσκευασία. Το πιο σημαντικό πράγμα, είναι ότι πλένονται στο πλυντήριο, όταν βρωμίσουν.

2. Τακτοποιούμε τους ιμάντες

Ρυθμίζοντας το κράνος μας

Οι ιμάντες του κράνους στερεώνονται στο κράνος. Δεν είναι αφαιρούμενοι, οπότε ο μόνος τρόπος για να τα καθαρίσουμε είναι να τα πλένουμε με το χέρι.

Τέλος, οι ιμάντες δεν θα πρέπει να είναι μπερδεμένοι και να κατεβαίνουν στο πηγούνι μας, αγκαλιάζοντας το πίσω μέρος του κεφαλιού.

3. Ρυθμίζουμε τη βάση του κράνους

Ρυθμίζοντας το κράνος μας

Πριν ρυθμίσουμε τους ιμάντες, το πρώτο βήμα είναι  το πίσω μέρος τους κράνους μας. Εκεί υπάρχει ένας περιστροφικός επιλογέας ή ένα ζευγάρι κουμπιά.

Περιστρέφουμε τον επιλογέα, ή κλείνουμε τα κουμπιά, για να σφίξουμε το κράνος στο πίσω μέρος του κεφαλιού μας. Αυτή η βάση κρατά το κράνος στο κεφάλι μας.

4. Ελέγχουμε την εφαρμογή

Με την άνετη ρύθμιση του πίσω μέρους, θα πρέπει να μπορούμε να κατεβάσουμε το κεφάλι μας εμπρός, με τα λουριά των ιμάντων να είναι αποσυνδεδεμένα και το κράνος να μην κινείται.

5. Ρυθμίζουμε τους ιμάντες

Με τη διευθέτηση του πίσω μέρους, είναι σημαντικό να ρυθμίσουμε τους ιμάντες για το πηγούνι. Το πρώτο πράγμα που πρέπει να κάνουμε είναι να ανοίξουμε το μηχανισμό ασφάλισης, ώστε να ρυθμίσουμε ανεξάρτητα τους ιμάντες.


6. Τοποθετούμε σωστά το μηχανισμό

Θέλουμε ο μηχανισμός να είναι κάτω και ελαφρώς μπροστά από τον λοβό του αυτιού μας. Θα χρειαστούμε χρόνο, ώστε να ταιριάξουμε και τους δύο ιμάντες.  Όμως αξίζει τον κόπο, γιατί έτσι θα έχουμε καλύτερη και πιο άνετη εφαρμογή.

7. Ρυθμίζουμε το λουράκι για το πηγούνι

Αφού κλείσει η πόρπη, τραβάμε τα δύο ελεύθερα άκρα των ιμάντων για να σφίξουμε το κράνος, κάτω από το πηγούνι μας. Αυτό θα είναι ευκολότερο εάν κρατάμε την πόρπη με το άλλο χέρι.

Σε αυτή την εικόνα φαίνεται το σύστημα συγκράτησης από καουτσούκ, κάτω από το οποίο θα περάσουμε τα ελεύθερα άκρα των ιμάντων. Είναι λίγο χαμηλά εδώ, και έτσι μας εμποδίσει στο να κάνουμε σωστή προσαρμογή.

 8. Σωστή τάση του ιμάντα

Ο ιμάντας για το πηγούνι δεν χρειάζεται να είναι πολύ σφιχτός. Το πίσω μέρος (με το περιστροφικό επιλογέα)  κάνει το μεγαλύτερο μέρος της δουλειάς στο να κρατάει το κράνος στη θέση του.

Κατά γενικό κανόνα, θα πρέπει να μπορούμε να περάσουμε εύκολα δύο δάχτυλα ανάμεσα στην πόρπη και το πηγούνι μας. Αν όχι, τότε το κράνος θα μας περιορίζει στην προπόνηση μας.

9. Τακτοποιούμε τα άκρα

Περνάμε τα ελεύθερα άκρα του ιμάντα κάτω από την πόρπη συγκράτησης. Αυτό τα σταματάει από το χτύπημα στον αέρα και δείχνει το κράνος μας τακτοποιημένο. Όμως, το πιο σημαντικό είναι ότι τα εμποδίζει να χαλαρώσουν.

10. Πάρα πολύ πίσω

Ρυθμίζοντας το κράνος μας

Μπορεί να είναι όλα τα παραπάνω ρυθμισμένα σωστά και πάλι να υπάρχουν ποδηλάτες, που φορούν λάθος το κράνος τους. Το πιο συνηθισμένο είναι η κλίση προς τα πίσω. Αυτό εκθέτει το μέτωπο μας με τέτοιο τρόπο, ώστε σε περίπτωση πτώσης, το πρόσωπο μας θα χτυπήσει πρώτο.

11. Πάρα πολύ εμπρός

Ρυθμίζοντας το κράνος μας

Λιγότερο κοινό, είναι η κλίση προς τα εμπρός. Δεν υπάρχει τίποτα λάθος εδώ από άποψη ασφάλειας, αλλά δεν είναι πρακτικό μια και δεν θα μπορούμε να βλέπουμε σωστά το δρόμο.

12. Ρυθμίζουμε το ύψος

Ρυθμίζοντας το κράνος μας

Για να έχει το κράνος μας το σωστό ύψος, θα πρέπει να απέχει ένα δάχτυλο, από το ύψος του άνω άκρου του φρυδιού μας.

Εναλλακτικά, θα πρέπει να απέχει δύο δάχτυλα από την βάση της μύτης μας (είναι πιο πρακτικός τρόπος να ελέγχουμε το ύψος).

Ρυθμίζοντας σωστά το κράνος μας, είμαστε ασφαλείς και άνετοι για την προπόνηση μας!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Check Also

Amstel Gold Race 2024 – Νικητής ο Tom Pidcock

Μετά από μια κούρσα φθοράς όλη την ημέρα στο Amstel Gold Race, ο Tom Pidcock αναδείχθηκε ν…