Αν πρόκειται να παραμείνουμε ενεργοί ποδηλατικά και μέσα στο χειμώνα, οι ψυχρές και βρεγμένες συνθήκες αντιμετωπίζονται καλύτερα με χειμερινά ελαστικά. Δηλαδή, με βαρύτερα, ανθεκτικότερα και πιο προστατευμένα από τρυπήματα ελαστικά.

Γιατί χειμερινά; Γιατί η βροχή δημιουργεί περισσότερα κλαταρίσματα. Ξεπλένοντας το οδόστρωμα, αποκαλύπτει κομμάτια γυαλιού, κομμάτια από μέταλλο συν το γεγονός ότι λειτουργεί σαν λιπαντικό σε οτιδήποτε κοφτερό.

Τι μας ενδιαφέρει

Προστασία από τρυπήματα

Ο πρώτος στόχος των χειμερινών ελαστικών είναι η αντοχή στα τρυπήματα. Οι περισσότεροι κατασκευαστές προσφέρουν τέτοια ελαστικά, οπότε δεν υπάρχει κανένας λόγος να μην τα αλλάζουμε το χειμώνα.

Αυτά τα ελαστικά συνήθως έχουν ένα στρώμα για την προστασία (συνήθως κατασκευασμένο από το υλικό Kevlar) και πιο ανθεκτικά πλαϊνά τοιχώματα για να σταματούν τα αιχμηρά αντικείμενα. Ως μειονέκτημα θα είναι το παραπάνω βάρος, αλλά δεν μας ενδιαφέρει τόσο σε τέτοιες συνθήκες.

Φαρδύτερο είναι καλύτερο

Το πλευρικό τοίχωμα συμβάλλει σε μεγάλο βαθμό στην αίσθηση του ελαστικού και έτσι ένα παχύτερο πλευρικό τοίχωμα θα μας δίνει μια πιο σκληρή αίσθηση.

Εδώ η αύξηση του πλάτους του ελαστικού μπορεί να κάνει τη διαφορά. Ένα φαρδύτερο ελαστικό έχει μικρότερη αντίσταση κύλισης, και με χαμηλότερες πιέσεις, έχουμε πάλι την άνεση του καλοκαιρινού μας ελαστικού.

Κράτημα

Εδώ παίζει ρόλο καθαρά η εξωτερική γόμα του ελαστικού, και θα χρειαστούμε όσο περισσότερο κράτημα μπορούμε να βρούμε. Εδώ μπορούμε να συμβουλευτούμε και κάποιον με περισσότερες γνώσεις από εμάς.

Πίεση ελαστικών

Η πίεση είναι σημαντική και ιδιαίτερα το χειμώνα, όταν οι δρόμοι είναι πιο πιθανό να είναι βρεγμένοι. Κατά γενικό κανόνα, όσο πιο βρεγμένα είναι, τόσο χαμηλότερη είναι η πίεση που θέλουμε να έχουμε.

Αν χρησιμοποιούμε πιέσεις γύρω στα 110 – 120 psi κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού, όταν οι δρόμοι είναι στεγνοί, είναι καλή ιδέα να πάμε λίγο χαμηλά (100-105 psi).

Αν πάλι φοράμε 25 mm χειμερινά, δεν είναι απίθανο να κατέβουμε και στα 80-90 psi. Εδώ χρειάζεται και λίγο πειραματισμός για να δούμε τι ακριβώς μας βολεύει.

Καθαρισμός τακτικά

Ο τακτικός καθαρισμός είναι αυτονόητο και όταν καθαρίζουμε το ποδήλατό μας. Το χειμώνα, είναι ένας λόγος παραπάνω να το κάνουμε, γιατί αν έχουν παραμείνει μικροαντικείμενα πάνω στα ελαστικά, θα τα φθείρουν.

Ας δούμε λοιπόν μερικά από τα χειμερινά ελαστικά της αγοράς

Pirelli P Zero Velo

Χειμερινά ελαστικά – Ποια να επιλέξουμε;

Το ελαστικό Pirelli P Zero Velo σηματοδοτεί μια πολύ εντυπωσιακή επιστροφή στην ποδηλασία για την Pirelli.

Έξω στο δρόμο, λειτουργούν σωστά και έχουν το κατάλληλο κράτημα. Στο βρεγμένο υπό στροφή υστερούν λίγο, αλλά σε επίπεδο οδόστρωμα δεν δημιουργούν προβλήματα.

Ζυγίζουν 210 γραμμάρια, πολύ καλό βάρος για χειμερινό ελαστικό.

Michelin Power All Season

 Χειμερινά ελαστικά – Ποια να επιλέξουμε;

Η εταιρεία δηλώνει ότι έχει 15% παραπάνω κράτημα από το προηγούμενο μοντέλο.

Στη διάσταση των 25 mm ζυγίζουν 260 γραμμάρια, που είναι αρκετά. Παρόλα αυτά, διαθέτουν ένα ειδικό στρώμα για αποφυγή τρυπημάτων.

Clement Strada LLG

Χειμερινά ελαστικά – Ποια να επιλέξουμε; 

Ένα χειμερινό ελαστικό στη διάσταση των 28 mm. Καλό κράτημα και επίσης καλή τιμή.

Προτιμούμε το ελαστικό της εταιρείας με τα 120 tpi, γιατί παρέχει μεγαλύτερη άνεση. Ζυγίζει 275 γραμμάρια, λογικό αν σκεφτούμε την διάσταση του.

Bontrager AW3 Hard-Case Lite

Ένα αξιόπιστο χειμερινό ελαστικό από την αμερικάνικη εταιρεία.

Καλό κράτημα, λογικό βάρος (240 γραμμάρια) και καλή προστασία για τα τρυπήματα.

Schwalbe Durano S Tyres w/RaceGuard

 Χειμερινά ελαστικά – Ποια να επιλέξουμε;

Καλό ελαστικό για μικτές συνθήκες. Και μια και δεν είναι καθαρόαιμο χειμερινό, είναι αρκετά ελαφρύ στα 212 γραμμάρια.

Vittoria Open Pave CG tyre

 

Η επιλογή πολλών επαγγελματιών σε κλασικούς αγώνες. Καλό βάρος (240 γραμμάρια), πολύ καλή πρόσφυση και συμπεριφορά στο βρεγμένο, αλλά μεγάλη φθορά.

Continental Grand Prix 4 Seasons

 

Πραγματικά 4 εποχών. Με δύο στρώματα Vectran, για προστασία, καλή γόμα για πρόσφυση και καλό βάρος στα 220 γραμμάρια.

Βγάζει απίστευτα πολλά χιλιόμετρα, χωρίς να χάνει σε ποιότητα.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Check Also

Προκήρυξη – 2η ανάβαση Λάλα «Σπύρος Σταθόπουλος»

Ο «ΦΙΛΑΘΛΗΤΙΚΟΣ ΟΜΙΛΟΣ ΠΥΡΓΟΥ» διοργανώνει ποδηλατικό διασυλλογικό αγώνα στο Λάλα  Ηλείας …