Share on Facebook Share on Twitter Η νέα σειρά SRAM Eagle έχει «προσγειωθεί» και έχει φέρει μαζί της 12 ταχύτητες για να διαλέξουμε. Το σύνολο με τις 12 ταχύτητες προσφέρει μια κλίμακα 500%, που η εταιρία υπολογίζει ότι είναι τόσο μεγάλη, όσο οι ανταγωνιστές με τα συστήματα 2x . Περισσότερη εμβέλεια, περισσότερη ελευθερία Το πρώτο πράγμα που παρατηρούμε είναι πόσο μεγάλο είναι ότι το 50αρι γρανάζι στην κασέτα. Αν και το άλμα οκτώ δοντιών από το μεγαλύτερη κασέτα 42t της σειράς 11 φαίνεται μάλλον μεγάλο, είναι πραγματικά συμβατό με τα βήματα στην υπόλοιπη κασέτα. Tα υπόλοιπα διαστήματα προς τα κάτω, είναι πανομοιότυπα με την κασέτα των 11 γραναζιών. Στην πραγματικότητα, η φυσική απόσταση των γραναζιών είναι ελαφρώς στενότερη. Επίσης, το μεγάλο γρανάζι κάθεται πιο εσωτερικά, έχοντας ένα σχήμα δίσκου. Ανεβαίνοντας στο ποδήλατο, θα συνειδητοποιήσουμε ότι η κλίματα του 500% που καλύπτει η σειρά – σε σύγκριση με την κλίμακα 420% της 11αρας- είναι στην πραγματικότητα πολύ μεγάλη. Ίσως οι περισσότεροι από εμάς δεν θα χρησιμοποιήσουμε ποτέ το 50αρι γρανάζι, αλλά η ποικιλία σχέσεων δικαιολογεί το εν λόγω σύστημα. Φυσικά υπάρχει πάντα η επιλογή ενός μεγαλύτερο δίσκου εμπρός, ώστε να επεκτείνουμε το εύρος των σχέσεων. Ομαλότερη και ισχυρότερη Σύμφωνα με τη SRAM , η σειρά Eagle δεν προοριζόταν ποτέ για να δημιουργήσει μεγάλες σχέσεις μετάδοσης, όσο στο να παράγει ένα πιο ήσυχο, ισχυρότερο σύστημα μετάδοσης. Σίγουρα η έλλειψη θορύβου είναι αξιοσημείωτη, ειδικά όταν η μετάδοση είναι σε πιο ακραίες γωνίες αλυσίδας. Αν και η αίσθηση των αλλαγών είναι ακόμα SRAM, η κίνηση είναι πιο ρευστή και με λιγότερη εμπλοκή. Και η διαφορά φαίνεται ακόμα μεγαλύτερη, σε σύγκριση με την σειρά 11 ταχυτήτων της Shimano. Επίσης, ακούγεται και αισθάνεται πολύ λιγότερο βίαιη από τις τρέχουσες σειρές SRAM με 11 ταχύτητες, στις ίδιες συνθήκες. Για ποιόν είναι? Η SRAM προσφέρει την τεχνολογία Eagle για τις δύο σειρές – XX1 και X01. Αυτό σημαίνει ότι η σειρά θα είναι διαθέσιμη τόσο στους αθλητές cross country όσο και για αυτούς που αρέσκονται στο είδος trail/enduro. Οι σειρές μοιράζονται τη νέα αλυσίδα Eagle και τον εμπρός δίσκο, αλλά έχουν το δικό τους ανανεωμένο σασμάν, μεσαία τριβή, μανέτα και κασέτα. Σύστημα XX1 Το XX1 πρωτοεμφανίστηκε τον Οκτώβριο του 2012 και η σειρά Eagle το ανανεώνει. Η SRAM ισχυρίζεται ότι ο δισκοβραχίονας Eagle είναι ο ελαφρύτερος, πιο άκαμπτος χάρη στη χρήση ανθρακονήματος. Ολόκληρη η σειρά παράγεται με χρυσό φινίρισμα. Το σύστημα περιλαμβάνει δισκοβραχίονα, σασμάν, κασέτα, αλυσίδα και μανέτα και θα κοστίσει € 1335. Ζυγίζει 1456 γραμμάρια. Σύστημα X01 Το σύστημα X01 απευθύνεται περισσότερο στους αθλητές enduro και aggressive trails. Μοιράζεται το ίδιο εύρος με το XX1, αλλά είναι λίγο πιο σκληρό, βαρύτερο και φθηνότερο. Ολόκληρο το σύνολο έχει βάρος 1502 γραμμάρια και κοστίζει €1143. Τι γίνεται με τα κοινόχρηστα μέρη; Τόσο η αλυσίδα όσο και ο δίσκος είναι μοιράζονται μεταξύ του Eagle XX1 και του Eagle X01. Η αλυσίδα SRAM Eagle έχει σχεδιαστεί για να είναι απόλυτα αθόρυβη με την τεχνολογία ομαλής ζεύξης που μειώνει την τριβή και τη φθορά. Στην πραγματικότητα, η SRAM ισχυρίζεται ότι πρόκειται για την πιο ήσυχη, ισχυρότερη και ανθεκτικότερη στη φθορά αλυσίδα στον κόσμο. Η SRAM προσφέρει 5 μεγέθη δίσκων με τις σειρές (30T, 32T, 34T, 36T, 38T) που έρχονται με το νέο μοτίβο δοντιών X-Sync . Το X-Sync είναι ο στενός σχεδιασμός της SRAM και αυτή είναι μια βελτιωμένη έκδοση που λειτουργεί με την αλυσίδα SRAM Eagle, για τη βελτίωση της ζωής της αλυσίδας και τη μείωση της αντίστασης. Συμπέρασμα Λαμβάνοντας λοιπόν υπόψη ότι το 1 × 11 έχει γίνει ευρέως αναγνωρισμένο ως το πρότυπο για τα ποδήλατα βουνού, το βρίσκουμε δύσκολο να πιστέψουμε ότι δεν θα γίνει το ίδιο με το 1 × 12. Φυσικά το σύστημα θα πρέπει να δοκιμαστεί αρκετά, αλλά σίγουρα η SRAM έχει βάλει τα δυνατά της, για να δει αυτό το σύστημα να «πετάει» ψηλά!