Fabian Cancellara – Κατηγορίες για μηχανικό ντόπινγκ

Οι ισχυρισμοί ότι ο Ελβετός αθλητής Fabian Cancellara θα μπορούσε να χρησιμοποιήσει έναν κρυφό ηλεκτρικό κινητήρα, κατά τη διάρκεια της σταδιοδρομίας του, θα μπορούσε να διερευνηθεί από την UCI.

Ο ισχυρισμός έγινε από τον Αμερικανό πρώην επαγγελματία αθλητή Phil Gaimon στο πρόσφατα δημοσιευμένο αυτοβιογραφικό του βιβλίο «Draft Animals».

Ο Gaimon έγραψε για τις νίκες του Ελβετού στο Tour of Flanders και Paris-Roubaix το 2010, λέγοντας: «Όταν βλέπετε το βίντεο, οι επιταχύνσεις του δεν φαίνονται καθόλου φυσικές, σαν να έχει πρόβλημα να παραμείνει πάνω στα πεντάλ».

Ένας εκπρόσωπος της UCI επιβεβαίωσε ότι ο νεοεκλεγείς πρόεδρος της, David Lappartient, δήλωσε ότι «δεν αποκλείει τη δυνατότητα διερεύνησης, ειδικά αν έχουν διατεθεί νέες πληροφορίες».

Η UCI είπε ότι δεν θα σχολιάζει περαιτέρω.

Ο ισχυρισμός του Gaimon σχετικά με την απόδοση του Cancellara δεν είναι καινούργιος.  Μετά τις νίκες του, είχε δημοσιευτεί ένα βίντεο στο YouTube που υποδηλώνει ότι ο Ελβετός αθλητής επιταχύνει λόγω του «μηχανικού ντόπινγκ».

Ο Cancellara δεν έχει σχολιάσει μέχρι στιγμής το σχόλιο του Gaimon, αλλά όταν οι αρχικοί ισχυρισμοί προέκυψαν το 2010, δήλωσε ότι δεν χρησιμοποίησε ποτέ κρυμμένο κινητήρα. «Έχω δείξει ότι τα τελευταία 10 χρόνια έχω κινητήρα στο σώμα μου, όχι στο ποδήλατό μου», είχε δηλώσει τότε ο Cancellara.

«Νομίζω ότι τρία εκατομμύρια άνθρωποι παρακολούθησαν το YouTube και αυτοί οι άνθρωποι πιστεύουν ότι μπορούν να δημιουργήσουν ένα πρόβλημα. Δεν θέλω να πάω στο θέμα του πού είναι το κουμπί, πώς άλλαξα ταχύτητες. Ελάτε τώρα!»

Κρυμμένοι ηλεκτροκινητήρες έχουν βρεθεί στα ποδήλατα σε εκδηλώσεις, αν και όχι στο υψηλότερο επαγγελματικό επίπεδο.

Η Βελγίδα αθλήτρια Femke Van den Driessche βρέθηκε να έχει κρυμμένο μοτέρ στο ανταλλακτικό ποδήλατό της, στο Παγκοσμίο Πρωτάθλημα Cyclocross το 2016.

Νωρίτερα φέτος, ένας ερασιτέχνης αθλητής πιάστηκε με ένα κρυφό μοτέρ σε έναν αγώνα στη Γαλλία.

Την Παρασκευή, η UCI ανακοίνωσε το διορισμό του πρώην επαγγελματία Jean-Christophe Péraud ως Διευθυντή Εξοπλισμού και τον αγώνα κατά της τεχνολογικής απάτης.

Μέρος του ρόλου του Péraud θα είναι ο συντονισμός των ελέγχων για κρυμμένους κινητήρες.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Check Also

Τρέξιμο και πόνος στην κοιλιά

Βγήκατε για το πρώτο σας τρέξιμο κι εκεί που έχετε αρχίσει να αισθάνεστε δρομέας και πως σ…