Share on Facebook Share on Twitter Θυμόμαστε πόσες σαμπρέλες έχουμε αλλάξει; Δυστυχώς, τα σκασίματα είναι αναπόφευκτο μέρος της ποδηλατικής μας ζωής. Θα υπήρχε η πιθανότητα να αλλάξουμε τα κανονικά μας ελαστικά με συμπαγή ελαστικά, με την προϋπόθεση ότι θα έχουμε μηδενικά σκασίματα; Αν και αυτά τα ελαστικά δεν έχουν την καλύτερη φήμη, μάρκες όπως τα ελαστικά Tannus και Greentyre, πιέζουν την ανάπτυξη της τεχνολογίας συμπαγών ελαστικών. Η εξέλιξη Τα μοντέρνα συμπαγή ελαστικά είναι κατασκευασμένα από μία πολυμερή ρητίνη (MCP), χειραγωγημένη ώστε να δημιουργήσει ένα στερεό αφρώδες υλικό. Με προσεκτική επεξεργασία, το MCP μπορεί να δημιουργήσει ένα ανθεκτικό ελαστικό με τα περισσότερα από τα οφέλη απόδοσης ενός τυπικού ελαστικού, καθώς και το κρίσιμο πλεονέκτημα του μηδενικού σκασίματος. Αυτή τη στιγμή, τα παραπάνω ελαστικά είναι δημοφιλής στους αστικούς ποδηλάτες, και τους ποδηλάτες e-bike. Γιατί δεν χρησιμοποιούμε όλοι συμπαγή ελαστικά; Το κρίσιμο εμπόδιο που παρεμποδίζει τη δημιουργία βιώσιμων ελαστικών για τον πιο σοβαρό ποδηλάτη, είναι το πραγματικό και αντιληπτό χάσμα στην απόδοση σε σύγκριση με ένα τυποποιημένο σύστημα ελαστικών και σαμπρελών. Τα συμπαγή ελαστικά έχουν τη φήμη ότι είναι αργά, βαριά, δύσκολα προσαρμόσιμα, άβολα και ελλιπή σε πρόσφυση. Με άλλα λόγια, όλοι οι βασικοί παράγοντες για την επιλογή των ελαστικών, ξεπερνούν κατά πολύ το πλεονέκτημα των μη σκασιμάτων. Ο κ. Colin Scarsi, από την Greentyre, αναγνωρίζει γρήγορα αυτό το ζήτημα: «Πριν από 12 μήνες ξεκινήσαμε ένα πρόγραμμα για να κλείσουμε το χάσμα απόδοσης μεταξύ συμπαγών και κανονικών ελαστικών». «Ήταν αρκετά αξιέπαινη η αναγνώριση ενός βραβείου SMART, με την ομάδα σχεδιαστών της Greentyre να συνεργάζεται με συνεργάτες στη Γερμανία, τη Γαλλία και τη Φινλανδία για να παράγει μια νέα γενιά Greentyres για το καλοκαίρι του 2016.” Ο Chris Proctor, ο βρετανός διανομέας των ελαστικών Tannus, ισχυρίζεται ότι «…είναι ελαφρύτερα από τους περισσότερους συνδυασμούς ελαστικών και σαμπρελών, σε συνδυασμό με το υλικό που χρησιμοποιούμε έχοντας πολύ βελτιωμένη ελαστικότητα που εξασφαλίζει καλύτερη αίσθηση κατά την οδήγηση, καλή απόδοση πρόσφυσης και πολύ χαμηλότερη αντίσταση κύλισης – περίπου 15%». Επί του παρόντος, η πλειοψηφία των μεγαλύτερων κατασκευαστών ελαστικών ποδηλάτων δεν έχει σχέδια να αναπτύξει στερεά ελαστικά. Η Vittoria επικεντρώνεται σήμερα στη βελτίωση των μιγμάτων ελαστικών, ενσωματώνοντας υλικά όπως το graphene για τη δημιουργία ελαστικών με διαφορετικά χαρακτηριστικά ανάλογα με το φορτίο που δέχονται. Ο Dave Taylor, διευθυντής μάρκετινγκ στη Schwalbe UK εξηγεί: «Τα συμπαγή ελαστικά δεν είναι καινούργια. Αν πιστεύαμε ότι το άξιζαν τότε θα τα αναπτύξαμε οι ίδιοι. Το μέλλον της τεχνολογίας ποδηλάτων δρόμου από τη σκοπιά μας είναι η τεχνολογία χωρίς σαμπρέλα (tubeless)». Συμπέρασμα Για μεγάλο αριθμό ποδηλατών, τα συμπαγή ελαστικά αντιπροσωπεύουν μια βιώσιμη εναλλακτική λύση στον πόλεμο ενάντια στα συνεχόμενα σκασίματα. Ωστόσο, χρειάζεται ακόμα πολύς δρόμος – σε θέματα ποιότητας κύλισης και πρόσφυσης -, για να μπορέσουν τα συμπαγή ελαστικά να προσελκύσουν σοβαρούς χομπίστες και ποδηλάτες δρόμου. Πρέπει να δοκιμάσουμε τα συμπαγή ελαστικά αυτό το χειμώνα; Colin Scarsi, MD Greentyre → Ναι Έχουμε πελάτες που χρησιμοποιούν το τρίτο ή τέταρτο σετ Greentyres και δεν θα χρησιμοποιήσουν ποδήλατο χωρίς αυτά. Για μερικούς ποδηλάτες το σκάσιμο συνδέεται με τη χαρά της ποδηλασίας, για άλλους όπως εγώ είναι απλά ταλαιπωρία. Γνωρίζουμε όλοι τους ανθρώπους που πηγαίνουν να βγάλουν το ποδήλατό τους για μια βόλτα την Κυριακή και βρίσκουν ένα σκασμένο ελαστικό. Συνήθως, αυτοί οι άνθρωποι αφήνουν εκεί το ποδήλατο τους και δεν ασχολούνται. Shelley Childs, υπεύθυνος μάρκας Continental → Όχι Ενώ θεωρητικά θα μπορούσε να αναπτυχθεί μια σταθερή διάταξη για να εξασφαλιστεί η συμμόρφωση με τους κατασκευαστές ζαντών, τα οφέλη απόδοσης ενός συστήματος κανονικών ελαστικών, εξακολουθούν να υπερκαλύπτουν το επιχείρημα για συμπαγή ελαστικά. Ένα σύστημα με σαμπρέλα, σε συνδυασμό με ένα υψηλής ποιότητας σκελετό και υψηλής ποιότητας σύνθετο υλικό, είναι, κατά την άποψή μας, ακόμα απαραίτητη για τον ενθουσιώδη ή τον αγωνιζόμενο, που απαιτεί μέγιστη ασφάλεια από το σύστημα ελαστικών του.