Share on Facebook Share on Twitter Η Trek κυκλοφόρησε το 2014 την πρώτη της γενιά Emonda: Ένα εξαιρετικά ελκυστικό πλαίσιο και ένα πιρούνι, μειώνοντας το συνολικό βάρος κάτω από 1 κιλό. Μετά τρία χρόνια, η Trek παρήγαγε μια νέα, δεύτερη γενιά Emonda που υπόσχεται να προωθήσει ακόμη περισσότερο το σχεδιασμό του μοντέλου. Όπου τα δισκόφρενα είναι ελαφριά Η πιο εντυπωσιακή αλλαγή για αυτή τη δεύτερη γενιά του Emonda, είναι η έκδοση ενός πλαισίου με δισκόφρενα, η οποία βρίσκεται δίπλα στην ανανεωμένη έκδοση με τα κανονικά φρένα. Σύμφωνα με τον υπεύθυνο παραγωγής Ben Coates, η Trek εμπνεύστηκε από το ρητό, πάνω στο προσωπικό ποδήλατο του Alberto Contador – «querer es puder» ή «όπου υπάρχει θέληση υπάρχει και τρόπος» – και το εφάρμοσε στη νέα εξέλιξη του Emonda. Η Trek πίστευε –και σωστά- ότι θα μπορούσαν να παράγουν ένα ποδήλατο που ήταν ελαφρύτερο από το αρχικό Emonda, αλλά με δισκόφρενα. Το απαιτούμενο βάρος για το νέο πλαίσιο με δισκόφρενα είναι μόνο 690 γραμμάρια (μέγεθος 56 cm, προσαρμογή H1), δηλαδή 25 γραμμάρια ελαφρύτερο από την προηγούμενη γενιά Emonda. Η νέα έκδοση με κανονικά φρένα είναι ακόμα πιο ελαφριά, σε μόλις 640 γραμμάρια. Νέα κατεύθυνση Η Trek δημιούργησε περίπου 300 πρωτότυπα πλαίσια για το αρχικό Emonda. Δεν υπήρχε τέτοια διαδικασία αυτή τη φορά, καθώς η εταιρεία βασίστηκε περισσότερο στην τεχνολογία υπερ-υπολογιστών για να μειώσει τον χρόνο ανάπτυξης και το κόστος. Έτσι, κατασκεύασε και δοκίμασε χιλιάδες εικονικά μοντέλα και κατασκεύασε μερικά φυσικά μοντέλα, όταν πλησίαζε στο τελικό προϊόν. Ωστόσο, δεν ήταν όλα εικονικά… Ο εντεταλμένος ανηφορίστας της Trek-Segafredo, Peter Stetina, ανέφερε ότι είχε δοκιμάσει πολλές εκδόσεις μόλις πριν από δύο χρόνια. «Πρέπει να προσθέσουμε σχεδόν ένα δεύτερο πλαίσιο στο νέο Emonda για αγώνες [λόγω των κανόνων βάρους UCI]», δήλωσε – μια απόδειξη για το πόσο ελαφρύ ήταν το ανανεωμένο μοντέλο. Σχέδιο Στενότερος οριζόντιος για απρόσκοπτο πεταλάρισμα Καθαρό προφίλ στην ένωση των σωλήνων Το γνωστό μυτερό κούτελο της Trek Αρκετός χώρος για ελαστικά 28mm Ο σχεδιασμός του νέου Emonda SLR δεν είναι τόσο διαφορετικός από την αρχική έκδοση. Όπως και στο παρελθόν, υπάρχει η μυτερή μύτη τoυ κούτελου, η έλλειψη αιχμηρών γωνιών, η φαρδιά μεσαία τριβή των 90 mm του Trek και το ενσωματωμένο παλουκόσελο. Επίσης, ο οριζόντιος σωλήνας έχει μεγαλύτερη κλίση και είναι στενότερος στη μέση, ώστε να μην τρίβονται τα γόνατα μας. Οι σωλήνες του πλαισίου είναι στενότεροι, με μικρότερο προφίλ στην ένωση οριζοντίου/παλουκόσελου. Σύμφωνα με την τελευταία νόρμα, τα πιρούνια έχουν περιθώριο για ελαστικά τουλάχιστον 28 χιλιοστών –μπορεί και περισσότερο. Πλαίσιο Οι μικρότεροι σωλήνες δεν έχουν επηρεάσει αρνητικά την ακαμψία, αν και μέρος της οφείλεται στην ανώτερη ποιότητα ανθρακονήματος (σειρά OCLV 700) που χρησιμοποιείται σε όλα τα ακριβά μοντέλα. Συνολικά, το αισθάνεται κανείς πιο άκαμπτο από την πρώτη γενιά, και οι έλεγχοι της Trek το υποστηρίζουν αυτό. Το νέο πιρούνι με κανονικό φρένο ζυγίζει μόλις 313 γραμμάρια, και η έκδοση με δισκόφρενο φτάνει μόλις στα 350 γραμμάρια. Ο εξωτερικός σωλήνας του δισκόφρενου Το καλώδιο για το δισκόφρενο είναι εξωτερικό Στο πιρούνι με το δισκόφρενο, η Trek κινήθηκε αντισυμβατικά έχοντας εξωτερική δρομολόγηση του σωλήνα, μια και έτσι ζύγιζε λιγότερο. Αν και αισθητικά όχι ό,τι καλύτερο, τουλάχιστον διευκολύνει την συντήρηση. Η δρομολόγηση καλωδίων για το υπόλοιπο του ποδηλάτου είναι κατά τα άλλα τόσο τακτοποιημένη, όσο θα περίμενε κανείς από ένα ποδήλατο κορυφαίου επιπέδου. Όπως και με το Domane και το Madone, το Emonda προσφέρεται τόσο στην επιθετικά χαμηλή επιλογή H1, όσο και στην πιο χαλαρή επιλογή H2 με ψηλότερο κούτελο. Βάρος Για μια γενική ιδέα του συνολικού βάρους, ένα μοντέλο Νο 56 H1 Emonda 9 με δισκόφρενα και με ρόδες Bontrager Aeolus 3 D3 έρχεται, ακριβώς κάτω από το όριο βάρους της UCI στα 6.78 κιλά. Εάν μας ενδιαφέρει να δημιουργήσουμε ένα ελαφρύ ποδήλατο, θα πρέπει να χρησιμοποιήσουμε την έκδοση με δισκόφρενα. Η τεχνολογία δισκοφρένων με επίπεδη στήριξη, δημιούργησε μικρότερους και ελαφρύτερους ρότορες (εμπρός 160 χιλιοστά και πίσω 140 χιλιοστά). Επιμέρους εκδόσεις Emonda Εκτός από τις εκδόσεις Emonda SLR ανώτερης κατηγορίας – η οποία ξεκινά μόλις κάτω από τα US $ 11.000 – h Trek θα προσφέρει επίσης το πιο οικονομικό μοντέλο SL, το οποίο χρησιμοποιεί το καλούπι του Emonda SLR προηγούμενης γενιάς και πιο προσιτό ανθρακόνημα της σειράς OCLV 500. Το απαιτούμενο βάρος για ένα SL πλαίσιο Νο 56 με κανονικά φρένα βρίσκεται στα 1.091 γραμμάρια, ενώ η έκδοση με δισκόφρενα είναι ελαφρώς βαρύτερη στα 1.149 γραμμάρια. Τα μεγέθη που προσφέρονται κυμαίνονται από 50-62 εκατοστά στην επιλογή H1, και 44-62 εκατοστά για το H2. Επίσης, είναι διαθέσιμη μια επιλογή γυναικείου πλαισίου SL με κανονικά φρένα, με το πλαίσιο να είναι πανομοιότυπο στη γεωμετρία, αλλά με διαφορετικά σημεία επαφής και διαφορετικό σχέδιο χρωμάτων. Για όσους έχουν ακόμη πιο αυστηρούς προϋπολογισμούς – ή για τους αναβάτες που προτιμούν τα μεταλλικά πλαίσια – το αλουμινένιο Emonda ALR συνεχίζει να παραμένει αμετάβλητο με μια σειρά τεσσάρων εκδόσεων που ξεκινά από $ 1,799 με Shimano 105. Συνολικά, η νέα σειρά Emonda φαίνεται να είναι πιο προσιτή σε όλα τα σημεία των τιμών, και μάλιστα, το ποδήλατο είναι διαθέσιμο στην πλατφόρμα Project One, εάν έχετε τη διάθεση και τα χρήματα.